DAJ CYNK

UKE - bezpłatny telefon do BOK w określonych przypadkach

23.12.2015

Dodane przez: orson_dzi

Kategoria: Taryfy, promocje, usługi

Interakcje: 4453

Ważne 7

0

Stanowisko UKE w sprawie telefonicznych kontaktów z Biurem Obsługi Klienta dostawców usług telekomunikacyjnych.

Stanowisko UKE w sprawie telefonicznych kontaktów z Biurem Obsługi Klienta dostawców usług telekomunikacyjnych.

Podstawowymi problemami, na które narzekają konsumenci są:

  • zbyt długi czas oczekiwania na połączenie z konsultantem,
  • pobieranie opłat za każdą minutę połączenia, w tym za czas oczekiwania na połączenie z konsultantem,
  • brak informacji w cennikach usług telekomunikacyjnych operatorów oraz na ich stronach internetowych o koszcie połączenia i sposobie naliczania opłaty (za całe połączenie, czy za czas jego trwania),
  • skomplikowana, wielokrotnie rozgałęziona struktura zapowiedzi słownych przed możliwością faktycznego dostępu do konsultanta lub innej formy załatwienia sprawy.

Zdaniem UKE klienci nie powinni ponosić kosztów kontaktu z Biurem Obsługi w przypadku zgłaszania awarii sieci lub problemów nie wynikających z winy klienta, czyli wszelkiego rodzaju błędów systemowych, błędnie działających usług, źle rozliczonych faktur itp.

Według UKE najbardziej pożądanym rozwiązaniem byłoby oczywiście zrezygnowanie z opłat za połączenia z Biurem Obsługi. Jako alternatywne rozwiązania UKE proponuje ustanowienie stałej opłaty za cały czas trwania połączenia lub czytelne podawanie ceny połączenia w cennikach usług i na stronach internetowych operatorów.

W tej sprawie UKE wystąpił do Izb branżowych, zrzeszających przedsiębiorców telekomunikacyjnych, o wsparcie w zmobilizowaniu operatorów do podjęcia w tej sprawie działań, których efektem byłaby poprawa obsługi ich abonentów poprzez dedykowane do tego infolinie.

Źródło tekstu: UKE

Tagi: bok uke
Komentarze
Zaloguj się
28. dona417
0

2015-12-28 09:43:35

Moim zdaniem bezpłatna infolinia z bok sprawi , że dodzwonić się będzie graniczylo z cudem. Oczywiście jeżeli jest problem z zasięgiem czy płatnościami zawsze możemy przecież @ przesłać skargę czy reklamacje a nie wszystkie swoje żale przelewać na konsultanta. W dobie gdzie większość dzwoniacych ma dostęp do Internetu sprawy z którymi dzwonią w zupełności mogli by zrobić sami np włączenie pakietu czy konfigurację mms. Bezpłatna infolinia sprawi że po prostu pan czy pani zadzwonię aby sobie pogadac.A osoba która ma problem będzie czekać ,czekać aż się linia zwolni.

Odpowiedz

27. ~zafir
0

2015-12-25 13:02:58

Płatne połączenia z BOK to trochę nieporozumienie. Operator powinien zlikwidować BOK i oprzeć się na salonach i punktach sprzedaży. Zobaczyłby jakie wtedy byłyby koszty. To tak jak kiedyś PKO BP kazazło sobie płacić za dostęp internetowy do konta - a powinni dopłacać klientom za to iż chcą załatwiać sprawy on-line zamiast wnosić błoto do ich oddziałów

Odpowiedz

26. wlo
-1

2015-12-23 22:42:38

No ale widać rozkład normalny na Twoim przykładzie jak najbardziej jest,... normalny ;-)

Odpowiedz

25. wlo
-1

2015-12-23 22:40:43

No dobra - żeby nie było... Jednostką energii jest dżul albo watosekunda inaczej a w przypadku rozliczania zużycia energii elektrycznej - kilowatogodzina ;-)

Odpowiedz

24. wlo
-1

2015-12-23 22:37:36

23 - no właśnie podpisałem polisę na auto - znam stawki, opcje, ceny... Znam stawki za kilowat mojego dostawcy, może nie na pamięć co do grosza, ale do 10 groszy na pewno, znam stawkę za mert sześcienny wody, za podgrzanie, za ścieki - nie do grosza, ale znam.Tyle, ze nie o to mi chodziło, tylko o to, że ludzie mówią, że tego (cen za połączenie z BOK) nie ma w cennikach ;-)Cytat z newsa: Podstawowymi problemami, na które narzekają konsumenci są:...brak informacji w cennikach usług telekomunikacyjnych operatorów oraz na ich stronach internetowych o koszcie połączenia i sposobie naliczania opłaty (za całe połączenie, czy za czas jego trwania),KPW?

Odpowiedz

23. ~
0

2015-12-23 22:25:19

@21:A czytałeś oprócz cennika swojego telekomu, także swoje taryfy za wodę, gaz, energię, ogrzewanie, TOiP banku, OWU ubezpieczyciela, ...?

Odpowiedz

22. ~Taka prawda
1

2015-12-23 16:40:00

W Orange klienci posiadający taryfy sprzed zwierząt (np Orange abonament) nadal nie płaca za połączenie z bok. Ci z Delfinem, pelikanem itd płaca 1,50 za całe połączenie a nowe taryfy 0,29 za min. Dlaczego połączenia z bok sa płatne? Bo 70% takich połączeń wynikają z błędów i głupoty dzwoniących. A przeciez pracownicy bok noe siedza tam za darmo. Ktos tez mądrze napisał, że kiedyś w abo za 100zl było np 300 minut to obsługę telefoniczna mozna było spokojnie dac klientom za free.

Odpowiedz

21. wlo
-1

2015-12-23 16:13:23

O MVNO mówił nie będę, bo nie wiem jak on to liczą... W Orange rzeczywiście wprowadzili te 801, płatne za "impuls". Zasady powinny być jednak ustalone jednoznacznie - płacę za minutę efektywnego połączenia a nie za słuchanie taśmy z kolejnymi promocjami i melodyjką oczekiwania! Udało mi się znaleźć jakieś "normalne" numery - komórkowe, ale co z tego, jeśli taśma mówi, ze w mojej sprawie dedykowanym jest 801? ;-)Tak - opłata za całe połączenie jest OK. Ale to zdaje się u pozostałych operatorów już jest? I to jednoznacznie w cennikach określone? W Plej jest co prawda stawka za minutę, ale z ceną maksymalną, kiedy się licznik zatrzymuje chyba że coś się zmieniło?W Plusie od pewnego czasu preferują numer 601102601 - płatny jak w taryfie, w nielimitowanych oczywiście "bezpłatnie". Ale też wersja z opłatą za całe połączenie też jest.Dziwi mnie że piszą, że w cennikach to nie jest określone... Może to poziom intelektualny klientów trzeba poprawić a nie cenniki?

Odpowiedz

20. TomekO
0

2015-12-23 16:01:41

Kontakt jest przez e-mail, czat, zgłoszenie i telefonicznie. BOK ma numery dla dzwoniących z innych sieci. Wtedy płaci się za połączenie według stawki naszego operatora. Dla mnie wszystko jest dobrze jak jest ;)

Odpowiedz

19. ~randomguy
0

2015-12-23 16:00:28

Niech będzie o Play. Koszt połączenia (wpisany w cennik usługi), to 29gr za minutę, przy czym w większości nowych abonamentów jest to max 2zł, a na kartę normalnie za całość.Miałoby być za darmo? Myślę, że z tego jest także utrzymywana infolinia także pozwala to zmiejszać koszta.

Odpowiedz

18. ~konsultant
1

2015-12-23 15:31:05

"Podstawowymi problemami, na które narzekają konsumenci są:zbyt długi czas oczekiwania na połączenie z konsultantem," Nic dziwnego, skoro 75% tych jacy dzwonią nawet nie wiedzą PO CO - ot muszą sie wygadać jak im źle bo tańsze to od wizyty u psychoterapeuty :P Albo jak dzwonią raz, konsultant przesyła zgoszenie i mówi "ktoś się do pana/pani odezwie" a taki pawian dzwoni za pół godziny i przez kolejne 10 minut pluje jadem że jeszcze sprawa nie załatwiona :)

Odpowiedz

17. ~Darko26
0

2015-12-23 15:29:56

Bzdury - w T-Mobile koszt połączenia wynosi 2,44 zł i zawsze jest informacja, że powiedzmy po wciśnięciu 0 nastąpi połączenie z konsultantem i zostanie pobrana kwota 2,44. W regulaminach też jasno jest to powiedziane. Nie wiem jak jest u innych opów.

Odpowiedz

16. ~
0

2015-12-23 14:48:37

Wszystko powinno być za darmo

Odpowiedz

15. ~
0

2015-12-23 14:42:51

@14: Miałem na myśli wszystkie MVNO działające na infrze Play (np. Mobile Vikings, Virgin Mobile), a nie ogólnie wszystkie MVNO.

Odpowiedz

14. ~
0

2015-12-23 13:57:58

@13: Wg Ustawy o prawach Konsumenta numer do kontaktu "w sprawie zawartej umowy" musi być numerem zwykłym (czyli komórkowy lub stacjonarny), a raczej 801 tej definicji obecnie nie spełnia.Ktoś mógłby się zająć numerami 801 - np. w Play i wszystkich MVNO koszt połączenia to 60-62gr/min (naliczanie minutowe), u innych operatorów opłata raczej nie przewyższa tej za połączenie z nr stacjonarnym, ale jak zauważyłeś - ten prefiks "nie łapie się" na pakiety minut, nolimit, tylko rozmowa jest rozliczana poza abonamentem.

Odpowiedz