DAJ CYNK

T-Mobile modyfikuje system aktywacji serwisów premium

01.12.2015

Dodane przez: SirmarK

Kategoria: Taryfy, promocje, usługi

Interakcje: 5833

Ważne 7

4

T-Mobile wprowadza zmiany do systemu aktywacji serwisów premium - będzie wymagane potwierdzenie kodem. Operator, w ramach poprawy jakości usług, chce wyeliminować ryzyko uruchomienia płatnych usług, przez użytkowników, którzy nie są tego świadomi.

T-Mobile wprowadza zmiany do systemu aktywacji serwisów premium - będzie wymagane potwierdzenie kodem. Operator, w ramach poprawy jakości usług, chce wyeliminować ryzyko uruchomienia płatnych usług, przez użytkowników, którzy nie są tego świadomi.

Klienci mają możliwości kupna usług premium na stronach internetowych. Operator przyznaję, ze oprócz serwisów, których aktywacja wymagała potwierdzenia przez użytkownika kodem, w sieci funkcjonowały też takie serwisy, które pozwalały na uruchamianie usług bez potwierdzenia kodem. Klient co prawda otrzymywał SMS-a potwierdzającego zakup, lecz nie zawsze był go w stanie odczytać (np. dlatego, że korzystał z tabletu, routera lub komputera gdzie nie idzie odczytać wiadomości), a przez to nie wiedział o aktywacji takiej usługi i nie mógł z niej w odpowiednim momencie zrezygnować.

T-Mobile podjął decyzję o zablokowaniu możliwości aktywacji usług premium bez konieczności potwierdzenia tego przez użytkownika. Teraz jeśli użytkownik będzie chciał uruchomić taki serwis przez stronę www będzie poproszony o wpisanie potwierdzającego kodu, który dostanie SMS-em. Pozwoli to z jednej strony na ograniczenie przypadkowej aktywacji, a z drugiej nie wprowadza znaczącego utrudnienia dla osób, które chcą zrobić to z pełną świadomością.

Operator zachęca też do podzielenia się pomysłami, co może zmienić, aby ułatwić korzystanie z usług.

Źródło tekstu: T-Mobile, wł

Komentarze
Zaloguj się
46. ~Wolkp
0

2015-12-02 23:35:59

~21 i 26 - to regionalizm wielkopolski. Chodzi o to, że czegoś tam nie da się, jest niemożliwe.Najbardziej podoba mi się "Nie szło jechać".

Odpowiedz

45. ~Kma
0

2015-12-02 16:10:30

Bo się wie gdzie się wchodzi :) Ale jak telefon ma jakiś łepek które zacznie wchodzić tam gdzie człowiek o zdrowym rozsądku nie wejdzie, to może coś takiego się przydać :) i to nieźle :)

Odpowiedz

44. wlo
0

2015-12-02 15:03:11

42 - mi minęło 18 lat odkąd ma telefon komórkowy... Ani raz nie zdarzyło mi się dostać niechcianego esemesa premium MT ;-)

Odpowiedz

43. wlo
0

2015-12-02 15:01:57

41 - to od dokładnie tego samego czasu można u każdego operatora zrobić. Ustawa wprowadziła taki obowiązek ;-) Co chciałeś swoim komentarzem przekazać? Oczywistą oczywistość? Czy może to, że Ty już to zrobiłeś? Nie wiem czy moja siostra wcześniej od Ciebie tego nie zrobiła... Nie w Plej ;)

Odpowiedz

42. ~zzeracz
0

2015-12-02 14:04:31

Smsy premium to chyba największe zło świata..raz się nabrałem i włączyłem jakąś opcję że płaciłem za każdego ODEBRANEGO smsa..jak przyszedł mi rachunek za abonament to musiałem pół wypłaty oddać i biedować cały miesiąc... na szczęście już jestem na kartę i nie mam z tym problemów bo płacę za taryfy no limit raz w miesiącu 24zł i się nie martwie że mnie zadłuży jakaś premium opcja.

Odpowiedz

41. ~
0

2015-12-02 13:08:48

Ja już dawno zablokowałem w Playu wszelkie subskrypcje premium.

Odpowiedz

40. ~Ahhh
0

2015-12-02 12:32:25

Szkoda ze play zwiazal sie umowa roamingowa z tymi dziadami wtedy dopiero wyniki finansowe pokazalyby faktyczny obraz porazki . Siec ktora w Polsce chciala udajac marke premium skusic klientow mityczna jakoscia od lat sie stacza i tylko sie mozna cieszyć ze niemcy coraz mniejsze grono polskich konsumentow sa w stanie doić!

Odpowiedz

39. wlo
0

2015-12-02 12:10:15

35 - Czizys? W mieście się tak mówi? A co to znaczy?

Odpowiedz

38. ~
0

2015-12-02 12:09:24

Sugeruję by wysyłając sms premium lub na numer skrócony poza numerami operatora, taki sms z kodem przychodził przy próbie wysłania. Bo tak to tylko chcą ocieplić wizerunek a nic z tego nie wynka.

Odpowiedz

37. ~
0

2015-12-02 12:06:38

I tak większość aktywacji serwisów odbywa się przez zwrotny sms, a nie www z kodami.

Odpowiedz

36. sapphire
0

2015-12-02 11:50:49

A to dobre - może niech najpierw usuną ryzyko uruchomienia ICH niechcianych płatnych usług, które bez woli użytkownika są aktywowane jako czasowo bezpłatne, a potem zaczynają za nie kasować?

Odpowiedz

35. ~Andrzej
0

2015-12-02 10:57:15

"gdzie nie idzie odczytać wiadomości" Czizys... ze wsi pan jesteś?

Odpowiedz

34. ~jarko
0

2015-12-02 10:18:11

Powoli odzyskują w moich oczach, choć dużo przed nimi. 4gr zdjęte, teraz taki myk... Napluli sobie w twarz, teraz wzięli ręcznik i się wycierają powoli :)

Odpowiedz

2015-12-02 07:53:33

W końcu krok we właściwym kierunku. Wszystkie dodatkowe usługi, nie tylko te premium, ale zwłaszcza premium (poczta, dane, roaming, granie na czekanie, notka sms, nawigacja, spam, itd.) powinny być domyślnie zablokowane, kto będzie chciał, to sobie włączy, a że większość nie włączy, bo nie potrzebuje, to inna sprawa (czytaj: brak zysku operatora głupio tłumaczony ułatwieniami dla użytkownika, że niby potem będą dzwonić i łazić, że coś nie działa).

Odpowiedz

32. ~mm
-1

2015-12-02 06:10:15

@7 - mi też kiedyś uznali w T-Mobile zwrot za 4 SMSy z jakiegoś abonamentu premium. Karta SIM siedziała w routerze i na pewno nie używałem nigdzie tamtego numeru telefonu. Nie mam pojęcia w jaki sposób usługa się aktywowała ale po mojej reakcji T-mobile ją zablokowała i w następnym miesiącu zrobili mi rabat na kwotę pobraną przez SMSy premium.Dodatkowe zabezpieczenie to bardzo dobry krok. Brawo T-Mobile :)

Odpowiedz