DAJ CYNK

Struktura sprzedaży w polskich telekomach jest zbyt rozbudowana

15.03.2016

Dodane przez: orson_dzi

Kategoria: Taryfy, promocje, usługi

Interakcje: 6106

Ważne 3

6

Polskie telekomy w zbyt dużym stopniu koncentrują się na działalności sprzedażowej - uważa prezes Netii Tomasz Szopa.

Polskie telekomy w zbyt dużym stopniu koncentrują się na działalności sprzedażowej - uważa prezes Netii Tomasz Szopa. Jego zdaniem firmy z branży powinny położyć większy nacisk na marketing. Zmiany zachodzące na rynku usług telekomunikacyjnych skłaniają firmy do szukania efektów synergii z innymi gałęziami gospodarki, między innymi bankowością czy energetyką. Ta, która zrobi to najefektywniej, zostanie rynkowym liderem.

Jak popatrzymy dzisiaj na świat telekomów, to są to spółki z bardzo rozbudowaną strukturą kosztową sprzedaży, niewspółmierną do struktur i kosztów marketingowych. Uważamy, że jest to taki moment, kiedy trzeba się przyglądać wzorcom międzynarodowym i zmieniać tę sytuację - mówi agencji Newseria Tomasz Szopa prezes zarządu Netia. Temu służy projekt Digital Netia. Chcemy Netię transformować w firmę nowoczesną, marketingowo-sprzedażową z firmy sprzedażowo-marketingowej.

Firmy działające na polskim rynku wciąż korzystają z rozwiązań, które obowiązywały jeszcze w latach 90. Według Szopy telekomy powinny dążyć do zmiany tych wzorców. Dziś kluczowym wyzwaniem jest automatyzacja procesów operacyjnych wraz z kompleksową digitalizacją biznesu.

Firmy telekomowe muszą iść w kompleksowe rozwiązania. To widać na rynku. Nasi konkurenci idą w bankowość, usługi gazowe albo jakiekolwiek inne z różnymi efektami komercyjnymi. Ta firma, która pierwsza wpadnie na taki model, który będzie najlepiej absorbowany przez klientów, wygra ten wyścig - ocenia Tomasz Szopa.

W rynkowym wyścigu coraz ważniejszą rolę będą odgrywać relacje z klientami. Strategia Netii zakłada przede wszystkim zmianę podejścia do obsługi klienta.

Local Netia to projekt, nad którym pracujemy od 1,5 roku. Chcemy być bliżej klienta indywidualnego i biznesowego. Netia jest ogólnopolską firmą, ale są takie regiony, gdzie jesteśmy lepiej reprezentowani. Chcemy się koncentrować na tych terenach, gdzie mamy infrastrukturę dobrej jakości i gdzie klientowi możemy świadczyć wysokiej jakości usługi - wyjaśnia Szopa.

Dotychczas dzięki testowaniu podejścia lokalnego - zarówno w procesie sprzedaży, jak i w procesie obsługi posprzedażowej - spółce udało się usprawnić obsługę klienta, przede wszystkim skrócić czas dostarczenia usługi i usuwania awarii. Jak podkreśla prezes, usługa może być uruchomiona w ciągu 5 godzin od momentu zakupu.

Serwis w niektórych obszarach naprawy również znacznie skróciliśmy. Obecnie czas naprawy w wielu przypadkach liczony jest już nie w godzinach, a w minutach. Dzięki temu obserwujemy poprawę wskaźnika NPS [Net Promoter Score], czyli satysfakcji klienta ze świadczonych usług ze strony naszych klientów indywidualnych - informuje Tomasz Szopa.

Dodaje, że spółka nie zamierza przy tym rezygnować z walki o klientów w regionach, gdzie jej pozycja jest słabsza.

Tam, gdzie mamy klientów, a nie będziemy rozbudowywali w znaczący sposób tej lokalności, będziemy utrzymywali poziom, który dziś zapewniamy - mówi prezes Netii.

Na koniec 2015 roku Netia miała 163,6 tys. aktywnych klientów usług telewizyjnych - to o 19% więcej niż rok wcześniej. Liczba usług mobilnych wzrosła o 143% - do 63,5 tys. Z kolei liczba usług szerokopasmowych wyniosła 756,5 tys., czyli o 4% mniej niż rok wcześniej. Jak podkreśla zarząd, Netia koncentruje się bardziej na usługach oferowanych we własnej sieci i na usługach pakietowych niż na usługach oferowanych w oparciu o dostęp regulowany czy na liczbie usług ogółem. Na koniec roku 56% usług szerokopasmowych spółka świadczyła poprzez własną sieć.

Źródło tekstu: newseria

Komentarze
Zaloguj się
32. ~Wojtaszek
0

2016-03-16 12:39:39

mój numer gdzieś tam tkwił w bazach netii od 10 lat jako kontaktowy do innej osoby, nie dało się go usunąć, w końcu w tym roku ta osoba zrezygnowała z usług netii, telefonów dziennie kilka, ale na końcu radość ogromna

Odpowiedz

31. ~M
0

2016-03-16 10:16:50

Smutne co stało się z kiedyś tak dobrze postrzeganą spółką na rynku..

Odpowiedz

30. ~BB
0

2016-03-15 20:21:01

Co Ty Panie Szopa za bzdury opowiadasz..

Odpowiedz

29. zaq22
0

2016-03-15 18:58:20

Przetłumaczę na polski co mówi prezes: wkrótce połowa pracowników zostanie wywalona na zbity pysk.

Odpowiedz

28. ~
0

2016-03-15 17:07:41

o czym ten facet bredzi. Awarie w netii są naprawiane tygodniami a nawet miesiącami o ile są w ogóle naprawiane.

Odpowiedz

27. ~Koolka
1

2016-03-15 16:40:21

Panie Prezesie do czegoś doprowadził tą Spółkę?? Oprócz gazu i prądu od razu sprzedawajcie kuchenki gazowe, lodówki i telewizory. Brawo za pomysły. Netia pod wodzą tego Pana jest skończona!

Odpowiedz

26. ~asf
1

2016-03-15 14:06:50

A kogo interesują wypociny tego prezesika? U mnie taki prezesik biega między blokami:-D czasem kogoś ugryzie, tyle jego, Netia jest słaba, miałem kiedyś mieć telefon od nich, podpisałem umowę, przysłali aparat w promocji i po dłuuuugim czekaniu oświadczyli że oni nie świadczą tam usług bo nie mają sygnału radiowego...

Odpowiedz

25. ~
0

2016-03-15 12:59:39

@9: Spróbuj napisać na info@netia.pl, że składasz sprzeciw na wszelkie kontakty o charakterze marketingowym.

Odpowiedz

24. ~
0

2016-03-15 12:57:11

Polskie telekomy kładą za duży nacisk (i za dużo wydają) na pozyskiwanie nowych klientów, a oszczędzają na obsłudze posprzedażowej i utrzymaniu klienta, wychodząc z założenia, że skoro klient jest "związany" umową na 6-24 miesięcy (z karą wziętą "z księżyca"), to nie trzeba o niego dbać...Każda umowa, która nie wiąże się z zakupem urządzenia oraz te, w których sprzęt jest brany na osobne raty, powinna mieć opłatę wyrównawczą/ulgę nie wyższą niż suma pozostałych do końca umowy miesięcznych opłat.

Odpowiedz

23. ~xxx
1

2016-03-15 12:05:02

ja widze jak dziala marketing firmy orange na moim dystrykcie. i zadaje sobie pytanie jakie jeszcze kretynizmy moga siedziec w glowach tych ludzi opoowiedzialnych za caly ten marketing.ile kasy poszlo na bzdurne akcje to szok. a zysku nic hahahaa netia to wogole jeszcze istnieje? ;)wczoraj znowu kolejnych dwoch handlowcow przyszlo pytac o prace.niedlugo to u telekoma wykupisz sobie msze i oprawe pogrzebu! konwergencja = internet+tv+tel+wywoz smieci+spowiedz+bilety pks+................................

Odpowiedz

22. ~pablosox123
0

2016-03-15 11:55:31

Netiia to dno wiec ten pseudo prezesik nie jest kimś kogo warto słuchać.niech lepiej weźmie się za netie bo internetvtam to dno obsluga tez.

Odpowiedz

21. ~
0

2016-03-15 11:23:53

Netia to Tele2 w nowszym wcieleniu. Stop marketingowym ściemniaczom !

Odpowiedz

19. ~Taka prawda
0

2016-03-15 10:51:51

W temacie starania się o klienta - klient ktory juz jest u nas - nie generuje zysków - on jest juz w mniejszym bądź większym stopniu wkalkulowany w nasze przychody. Tylko nowi klienci to cyfra na plus. A to jest myślenie z lat nawet nie 90tych...

Odpowiedz

18. ~mmm
1

2016-03-15 10:50:45

Przetłumaczę słowa prezesa: zlikwidować salony sprzedaży, zwolnić ludzi i opłacić 3x więcej reklam, najlepiej z drogim celebrytą, ba takie są chwytliwe, nie zapomnieć o natrętnej reklamie w internecie i opłaceniu komentarzy.

Odpowiedz

17. ~Taka prawda
0

2016-03-15 10:50:02

System telemarketingu działa tak, że poki kontakt nie zakończy się sprzedażą to krąży w systemie i losowo jest przypisywany konsultantom do wydzwonienia. Ten kto do Was dzwoni dopiero w momencie nawiązania połączenia widzi dane tego z kim gada.

Odpowiedz