DAJ CYNK

SMS w służbie zdrowia

29.11.2016

Dodane przez: orson_dzi

Kategoria: Taryfy, promocje, usługi

Interakcje: 3408

Ważne 4

8

Oddziały NFZ, jak i prywatne placówki medyczne wprowadzają komunikację SMS.

Aby minimalizować straty powodowane nieobecnościami pacjentów na zaplanowanych wizytach oraz usprawnić system obsługi pacjentów, zarówno oddziały NFZ, jak i prywatne placówki medyczne wprowadzają komunikację SMS. Wykorzystanie jej do wymiany informacji z pacjentem w przychodniach i prywatnych gabinetach lekarskich oszczędza czas i pieniądze, wzbudza też w osobach korzystających z przychodni przekonanie, że lekarzom naprawdę zależy na ich zdrowiu.

Jedną z podstawowych funkcjonalności komunikacji SMS stosowanej przez przychodnie jest powiadamianie pacjentów o nadchodzących wizytach. Nieodwołane wizyty są bardzo dużym problemem w służbie zdrowia. Przykładowo według danych NFZ na Mazowszu w pierwszym kwartale bieżącego roku około 8,5 tysiąca pacjentów zapisanych na zabiegi i wizyty u lekarzy specjalistów ostatecznie na nich się nie pojawiło.

Jedną z metod na zmniejszenie liczby niewykorzystanych wizyt u lekarzy jest przypominanie pacjentom o nadchodzącym terminie konsultacji lub zabiegu. Efektywnie jest wysyłać tego typu powiadomienia SMS-em. Według badań aż 99% wiadomości SMS jest odczytywanych przez odbiorców, a z kolei 99% z nich - już w ciągu trzech minut od wysłania.

Z podobnego rozwiązania korzysta już kilka oddziałów NFZ, m.in. podlaski, wrocławski, lubelski i mazowiecki. SMS-y z przypomnieniem o wizycie wysyłają też największe prywatne przychodnie w Polsce: Medicover, Luxmed, Scanmed. Wiadomości o wizycie otrzymują także pacjenci rejestrujący się do lekarza za pośrednictwem serwisu ZnanyLekarz.pl - w zależności od tego, jak odległy jest termin konsultacji, dostają nawet do czterech powiadomień SMS, a wcześniej - po dokonaniu rejestracji - maila z potwierdzeniem. Jak twierdzą właściciele serwisu, dzięki powiadomieniom SMS nawet do 65% pacjentów mniej zapomina o zaplanowanej wizycie.

SMS stwarza także możliwość komunikacji dwukierunkowej. Pacjent, który odbiera wiadomość, może otrzymać możliwość szybkiego odwołania wizyty, np. odsyłając na numer nadawcy SMS-a o treści "NIE". Pacjent może również otrzymać w SMS-ie skrócony link do swojego konta w przychodni, gdzie może z poziomu urządzenia mobilnego zarządzać swoimi wizytami. Powiadomienia SMS są także wygodnym rozwiązaniem dla osób starszych. O ile seniorzy rzadko korzystają ze smartfonów i aplikacji mobilnych, to jednak wielu z nich bez problemu obsługuje podstawowe funkcje telefonów komórkowych, w tym odbieranie i wysyłanie SMS-ów.

Źródło tekstu: SMSAPI

Komentarze
Zaloguj się
29. ~
0

2016-11-29 19:09:08

Szlachetne zdrowie, ten tylko się dowie, kto w poszedł do szpitala w polszy, i.......nigdy nie wrócił...

Odpowiedz

28. pippo9
0

2016-11-29 16:16:23

moze pozytyw bedzie taki, że jak ktos w miedzyczasie czekania na panstwowa wizytę, umówi się prywatnie, to w chwili gdy przyjdzie mu "przypominajka", odwoła swoją wizyte na NFZ, tym samym zwalniając miejsce komus, kto tez długo czeka,a sama wizyta nie przepadnie

Odpowiedz

27. ~isu
0

2016-11-29 15:47:03

Mam zablokowane wszelkie zgody marketingowe od samego początku zawartej umowy. Spam zaczął się dokładnie po tym jak mama podała szpitalowi swój numer. Szpital św. Barbary w Sosnowcu.

Odpowiedz

26. ~
0

2016-11-29 15:16:33

Ludzie się nie pojawiają, bo czekają na wizyty miesiącami... Trudno zaplanować, z takim wyprzedzeniem swoją dostępność. PRzełożenie to natomiast często dorga przez mękę. Sam się tydzień do telefonicznej rejesstracji dobijałem, żeby wizytę przełożyć... Niech najpierw coś z tym zrobią.

Odpowiedz

25. Andrzej24
0

2016-11-29 15:06:39

22@ To teraz Ty przeczytaj mój komentarz ze zrozumieniem. Nigdzie nie napisałem "że jedyna szansa na "wyciek danych" jest za zgodą abonenta". Słowo "jedyna" nie użyłem. Dałem Ci 2 przykłady w jaki sposób firmy trzecie mogą mieć Twoje dane:1. Wyciek czyli po prostu kradzież2. Zgody marketingowe które sam udzielaszI podsumowałem "W twoim przypadku morze to pierwsze"

Odpowiedz

24. ~wuesi
0

2016-11-29 15:05:11

Znanylekarz. Ten "serwis" z największego konowała zrobi super specjalistę, dzięki manipulowaniu komentarzami (taka odwrócona idea allegro, bo za odpowiednią zapłatą Znanylekarz skasuje negatywne komentarze i zostawi same pozytywne). Tam już dawno powinien być prokurator. Poza tym naprawdę dobrzy lekarze nie korzystają z tego serwisu, ani nie prowadzą praktyk w Luxmedach i innych tego typu przybytkach. Chociaż w ten sposób można poznać, kto naprawdę dobrze leczy.

Odpowiedz

23. ~kolejki.nfz.gov.pl
0

2016-11-29 14:53:24

@3: Sprawdzałeś kolejki na stronie NFZ?Tylko 3 poradnie reumatologiczne w Stolicy mają czas oczekiwania dłuższy niż do czerwca 2017 (sporo jest takich, które wolne miejsca mają już na przełomie roku 206/17).Ale jak się idzie do takiej przychodni, która ma najdłuższe kolejki w mieście, to się potem nie narzeka.

Odpowiedz

22. ~
0

2016-11-29 14:48:49

@20: Uważaj sobie co chcesz, ale skoro sam twierdzisz, że jedyna szansa na "wyciek danych" jest za zgodą abonenta, a ja nigdy nie wyrażam zgód marketingowych (zawsze każę konsultantom dać wszystko "na nie" i sprawdzam przed podpisaniem), to jakim cudem 2 moje numery trafiły do tych pseudofiremek handlujących garnkami, pościelą i masażerami?

Odpowiedz

21. szcuras
0

2016-11-29 14:29:09

swoją droga to ciekawe który operator będzie to obsługiwał. jakieś info?

Odpowiedz

20. Andrzej24
0

2016-11-29 14:15:49

18@ czytałem, Wyciek to jedno a to co robią operatorzy z naszymi danym to drugie, W twoim przypadku morze to pierwsze.

Odpowiedz

19. ~
0

2016-11-29 14:10:08

@17: Być może po tym wycieku mój numer trafił do firm-krzak w stylu Eco-Vital, Welmax, Veneda:

Odpowiedz

18. ~
0

2016-11-29 14:08:25

@17: Przeczytaj jeszcze raz mój komentarz. Ze zrozumieniem.

Odpowiedz

17. Andrzej24
0

2016-11-29 13:53:40

16@A czytałeś zgody marketingowe. Ja czytałem i okazało się, że jest takie coś. Jak wyrazisz zgody to pomimo zmiany operatora lub zaprzestania usług twoje dane i tak mogą dalej wykorzystywać. Dlatego tak duże rabaty dają na abonament przy zgodach marketingowych,

Odpowiedz

16. ~Ktoś inny
0

2016-11-29 13:26:24

@15: Nigdzie nie wyrażam zgody na marketing, jestem pierwszym właścicielem numeru, a także do mnie od czasu do czasu dzwonią naciągacze (i znają miejscowość). Kilka razy przenosiłem między operatorami, a w międzyczasie u jednego z nich był wyciek danych. Zapewne ktoś kupił od nich bazę numerów.

Odpowiedz

15. Andrzej24
0

2016-11-29 12:59:30

8@ Nie przesadzaj moja mama też podała numer i jakoś ani jednej reklamy, tylko, że ona ma na kartę wszystkie zgody marketingowe jej od razu zablokowałem a dokładniej przy zakupie od razu bez zgód marketingowych. Nasze dane to sprzedaje operatorzy. Wystarczy raz się zgodzić i masz sam spam, Jaki to operator numeru twojej mamy,

Odpowiedz