DAJ CYNK

Short Code - czym są krótkie numery SMS

21.10.2015

Dodane przez: orson_dzi

Kategoria: Taryfy, promocje, usługi

Interakcje: 4825

Ważne 7

0

W realizacji kampanii marketingowej niezwykle przydatna może okazać się usługa Short Code, czyli krótkie 4- lub 5-cyfrowe numery SMS umożliwiające dwukierunkową komunikację między marką a konsumentami.

W realizacji kampanii marketingowej niezwykle przydatna może okazać się usługa Short Code, czyli krótkie 4- lub 5-cyfrowe numery SMS umożliwiające dwukierunkową komunikację między marką a konsumentami. Short Code największą popularność zyskały w USA, niemniej na polskim rynku coraz częściej można spotkać się z z wykorzystaniem tej usługi.

Krótki numer odbiorczy składa się z 4 lub 5 cyfr (np. 4321, 4268), przez co jest dużo łatwiejszy do zapamiętania przez klienta. Z technicznego punktu widzenia Short Code funkcjonują podobnie jak numery Premium, ale nie są obciążone podwyższoną płatnością. Koszt wysłania wiadomości jest naliczany według standardowych stawek operatorów danej sieci.

Kluczową rolę w promocjach z wykorzystaniem krótkich numerów odgrywa możliwość dwukierunkowej komunikacji. Konsument nie jest postawiony jedynie w roli odbiorcy komunikatu, ale również angażuje się go do podjęcia dialogu z marką. Usługa Short Code wykorzystywana jest również do ewaluowania przeprowadzonych rozmów telefonicznych z teleoperatorem, kiedy po zakończonej rozmowie otrzymujemy SMS-a z prośbą o ocenę usługi przykładowo w skali od 1 do 5.

Z badań przeprowadzonych na rynku brytyjskim przez firmę Text Marketer wynika, że możliwość udzielenia informacji zwrotnej na nadesłanego SMS-a zwiększa responsywność klientów o 20%, a 2/3 ankietowanych potwierdziło, że chciałoby się komunikować z ulubioną marką przy użyciu SMS-ów. Do wysyłki SMS-ów na krótkie numery najczęściej zachęcają nas reklamy prasowe, outdoorowe, radiowe oraz spoty telewizyjne. W przypadku telewizji częstym zjawiskiem jest wykorzystanie tego rozwiązania przez firmy ubezpieczeniowe. Promując przykładowo aplikację mobilną, można wykorzystać SMS do wysłania skróconego linku - co umożliwia użytkownikowi łatwą instalację bezpośrednio na jego smartfonie.

Jednym z ciekawszych przykładów wykorzystania komunikacji SMS jest Cardio Watch - narzędzie służące do pomiarów domowych u pacjentów cierpiących na choroby serca. Twórcy stworzyli system, który wysyła SMS-a pacjentowi z przypomnieniem o pomiarze ciśnienia, a po dokonaniu badania pacjent odsyła swój pomiar do lekarza. Firma podkreśla, że w tym przypadku SMS w komunikacji z użytkownikami okazał się lepszym narzędziem niż aplikacje iOS, Android, czy rozwiązania webowe.

Źródło tekstu: SMSAPI

Tagi: Short Code
Komentarze
Zaloguj się
6. wlo
0

2015-10-22 13:39:00

5 - jeśli ktoś, jak np. ja, korzysta z oferty promocyjnej - wszystko darmo, to zapis "koszt jak zwykłu SMS" nic mu, w większości przypadków, nie mówi - zwykłe ma bez limit ;-)Tu ważna jest świadomość klienta, że obowiązuje go cennik taryfy przede wszystkim a potem cennik oferty promocyjnej. Niestety - ludzie nie przyjmują, tak, nie przyjmują tego do wiadomości - bo wiedzą, ze mają darmo czy tam bez limitu...

Odpowiedz

5. ~
0

2015-10-22 13:24:45

@3: Gdyby operatorzy nie byli chciwi i domyślnie blokowali usługi premium (z możliwością wyłączenia blokady przez infolinię, www albo salon), nie mówiąc o przypadkach, kiedy subskrypcja sms w konkursie prowadzonym/promowanym przez operatora "sama" się aktywowała (np. staruszek, który w ogóle nie wysyła SMS), to by klienci mieli większe zaufanie do takich usług.Jeszcze potrzebna jest jasna informacja o kosztach np. "koszt jak za zwykły sms", "sms bezpłatny", itp.Żadne "zgodne z taryfą operatora", bo przeciętny abonent tego nie pojmie.

Odpowiedz

4. toomi
0

2015-10-21 15:08:22

Radio RMF FM ma takie krótkie numery sms, np. 3322.

Odpowiedz

3. ~Dido
0

2015-10-21 12:56:50

Nie wiem czy w Polsce to ma rację bytu, bo my się boimy takich skróconych nr, że zaraz zacznie się jakaś subskrypcja, albo że taki SMS kosztuje 9zł, itp.

Odpowiedz

2. ~Piotr
-1

2015-10-21 12:41:25

Chyba należałoby napisać ze to artykuł sponsorowany, prawda?

Odpowiedz

1. ~ola
0

2015-10-21 12:33:23

SMS - piękno prostoty...

Odpowiedz