DAJ CYNK

Nowe technologie w sklepach odzieżowych

30.05.2018

Dodane przez: orson_dzi

Kategoria: Taryfy, promocje, usługi

Interakcje: 4107

Ważne 2

3

Trwa rewolucja technologiczna w odzieżowych sklepach stacjonarnych.



Trwa rewolucja technologiczna w odzieżowych sklepach stacjonarnych. Wprowadzane przez firmę LPP nowe technologie do handlu, w tym testowane właśnie radiowe metki elektroniczne, mają skuteczniej dopasowywać asortyment do oczekiwań klientów. Z kolei inteligentne przymierzalnie pomogą klientom w doborze strojów i dodatków. Tradycyjny handel zmieni się więc w spersonalizowany marketing i sprzedaż omnichannel, w której nie ma podziału na sklepy stacjonarne i online.

W czasach, gdy konsumenci mają wiele możliwości wyboru, nowe technologie mogą pomóc markom i sprzedawcom detalicznym w osiągnięciu efektywności biznesowej oraz poprawie oferty. To istotne, zwłaszcza w erze e-commerce, gdzie zakupy są proste, szybkie, a dzięki personalizacji na stronie prezentowane są te rzeczy, które z dużym prawdopodobieństwem trafią w gust klienta. Sklepy stacjonarne, by móc być równie skutecznymi, muszą postawić na nowe technologie.

Firmy modowe, które skutecznie wdrażają odpowiednie technologie, będą mogły zwiększyć swoją przewagę konkurencyjną m.in. poprzez personalizację produktów, zapewnienie nowych doświadczeń zakupowych klientom oraz udoskonalanie procesów logistycznych. Im większa wiedza o klientach, tym większe prawdopodobieństwo przeprowadzenia odpowiednich działań marketingowych. Ponad 60% klientów może zmienić swoje decyzje zakupowe dzięki spersonalizowanemu marketingowi (badania Millward Brown).

Platformy online, jak Amazon czy Zalando, wykorzystują możliwości, jakie daje sztuczna inteligencja, aby pomóc w uzyskaniu precyzyjnych wyników wyszukiwania produktów. Dzięki temu wyświetlane wirtualne witryny sklepowe są dostosowane do indywidualnych klientów, w oparciu o ich unikalne preferencje. W sklepach stacjonarnych podobne możliwości dają nowe technologie - pozwalają sprawdzić, jakim towarem zainteresowany jest dany klient, jaka ekspozycja przyciągnęła jego uwagę, co bierze do przymierzalni, a co z tego kupuje.

Nowe technologie pozwalają także lepiej zarządzać asortymentem. Dzięki dokładnej analizie sprzedaży, LPP do każdego sklepu dobiera odpowiedni towar. To zaś przekłada się na większy koszyk zakupowy i wyższy zysk. Firma stawia też na wielokanałowość (omnichannel), która zwiększa satysfakcję klienta - w przypadku braku danej rzeczy w sklepie stacjonarnym klient może od razu zamówić ją z e-sklepu lub produkt zakupiony online zwrócić lub wymienić w jednym z 1 700 salonów.

W przyszłości planujemy uruchamiać inteligentne przymierzalnie, czyli metaforę strony internetowej. Przymierzalnia rozumie, kto do niej wchodzi, co wnosi i zaczyna podpowiadać: "z tą sukienką najlepiej komponuje się ten sweter, te szpilki, przymierz je". Jeżeli nie pasuje rozmiar, wskaże, jakie inne rozmiary dostępne są w danym sklepie. Wówczas klient poprzez naciśnięcie przycisku będzie mógł przywołać sprzedawcę, który dostarczy mu pożądany towar. To są technologie, które kiedyś były dostępne w e-commerce. Cała rewolucja fashion tech dąży do tego, żeby wyrównać szanse pomiędzy handlem w internecie a handlem w sieci stacjonarnej - powiedział w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Jacek Kujawa, wiceprezes zarządu LPP.

Źródło tekstu: newseria

Komentarze
Zaloguj się
5. ~frasag
0

2018-06-02 12:33:32

W różnych sklepach różnie to bywa. Mój najbliższy sklep to Auchan. Gdy stało tam dużo pralek to kilka razy widziałem między lodówkami butelki po piwie. Teraz jest to utrudnione bo stoją w jednym rzędzie. W wakacje gdy kalkulatory wykładają w większych ilościach to może co 3-ci już nie ma baterii ani klapki.A pamiętam gdy ten sklep otworzyli to alkohol płaciło się przy stoisku- teraz jest przy kasie. Kiedyś moja siostrzenica jeszcze do liceum chodziła kupiła tam plecak. Lustro było tylko w przymierzalni- chciała się obejrzeć to nie pozwolili. A przecież mogli wcześniej zajrzeć co jest w plecaku.

Odpowiedz

4. ~Niezgodna Niezadowolona 7
0

2018-06-02 12:13:34

2). Moze zamiast nagrywac, to do przymierzalni bèdzie siè wchodziło za pomocà czytnika... dowodu osobistegohic!

Odpowiedz

3. ~mkkot
-1

2018-05-31 07:23:17

Trudno kupić przez Internet ubranie, które na pewno będzie pasować...

Odpowiedz

2. dusk
0

2018-05-30 21:26:40

oby zostaly nieinteligentne przymierzalnie, nie chcialbym byc nagrywany jak sie przebieram

Odpowiedz

1. Mar9999
1

2018-05-30 16:22:59

Permanentna inwigilacja.

Odpowiedz