DAJ CYNK

Klienci Banku Pekao S.A. mogą użyć BLIKA przy wpłatach pieniędzy w bankomatach Euronet i Planet Cach

Marian Szutiak

Fintech

Od 11 grudnia klienci Banku Pekao S.A. mogą wpłacać pieniądze na swoje konto w blisko 3000 bankomatów sieci Euronet oraz 600 sieci Planet Cash, używając do tego kodu BLIK. Usługa jest dostępna bezpłatnie dla klientów indywidualnych oraz biznesowych.

W czerwcu 2018 roku Bank Pekao S.A. dołączył do grona 13 instytucji finansowych, które umożliwiły swoim klientom realizowanie transakcji BLIKIEM. Klienci tego banku otrzymali wówczas możliwość płacenia BLIKIEM w Internecie oraz sklepach stacjonarnych. Od teraz mogą oni także wpłacać pieniądze z wykorzystaniem BLIKA w bankomatach sieci Euronet oraz Planet Cash. Dzięki temu klienci indywidualni i biznesowi Banku Pekao S.A. mogą korzystać z szerszej sieci bankomatów, w których wpłacą pieniądze bezpośrednio na swoje konto.

BLIK zyskał w bieżącym roku na popularności. Po trzech kwartałach 2018 roku klienci skorzystali z niego ponad 57 milionów razy. To prawie dwa razy więcej niż w całym 2017 roku. Coraz więcej transakcji to między innymi efekt udostępnienia BLIKA dla klientów Banku Pekao S.A., którzy korzystają z aplikacji PeoPay na smartfonach.  

- BLIK jest systemem ogólnodostępnym, można nim płacić w Internecie, sklepach tradycyjnych oraz przelewać natychmiastowo pieniądze bez znajomości numeru rachunku odbiorcy. Można też oczywiście wypłacać, a także wpłacać pieniądze  w bankomatach - powiedział Adam Kokoszkiewicz, Dyrektor Departamentu Sprzedaży Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu BLIK. - Możliwość wpłacania w urządzeniach sieci Euronet i Planet Cash to dodatkowy oczekiwany przez użytkowników Banku Pekao S.A. element funkcjonalności BLIKA, który upowszechnia się także jako metoda deponowania gotówki.

Aby wpłacić gotówkę BLIKIEM w bankomacie, należy wybrać opcję "Wpłata BLIK”, a następnie w aplikacji PeoPay wygenerować kod BLIK. W kolejnym kroku klient wpisuje we wpłatomacie kod, potwierdza wpłatę na swoim telefonie i wpłaca pieniądze. Na ekranie głównym aplikacji PeoPay wyświetli się potwierdzenie wpłaty.

- Nowe rozwiązania muszą oferować większą wygodę, gdyż w innym przypadku nasi klienci nie byliby zainteresowani korzystaniem z nich. Wygodna obsługa konta w aplikacji PeoPay, wykorzystanie danych biometrycznych do logowania i akceptacji transakcji, a teraz także wpłaty BLIKIEM - powiedział Bartosz Zborowski, Dyrektor Departamentu Innowacji i Płatności. - Wdrożenie wpłat za pośrednictwem BLIKA pokazuje, jak ważną rolę po raz kolejny odgrywa wygoda dla klienta, chociażby z tego względu, że telefon z aplikacją zawsze mamy pod ręką.

BLIK stanowi ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje nowoczesne technologie i przyczynia się do ograniczania obiegu gotówki w gospodarce. Za jego rozwój odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP), która stale rozwija możliwości systemu tak, aby był jak najbardziej funkcjonalny dla jego użytkowników. Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank, ING Bank Śląski, mBank i PKO Bank Polski. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin Banku, BGŻ BNP Paribas, Raiffeisen Polbanku, Credit Agricole, Inteligo, Orange Finanse i T-Mobile Usługi Finansowe, a także Banku Pekao S.A.

Zobacz: Lidl to kolejna sieć handlowa, w której zapłacimy BLIKIEM
Zobacz: BLIKIEM zapłacimy nie tylko w paczkomatach, ale także u kurierów InPostu
Zobacz: 1/3 transakcji wykonywanych z poziomu aplikacji odbywa się dzięki Blikowi

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Polski Sntandard Płatności