DAJ CYNK

Inea - większa szybkość za większą cenę... przymusowo

17.12.2014

Dodane przez: SirmarK

Kategoria: Taryfy, promocje, usługi

Interakcje: 11185

Ważne 4

5

Klienci wielkopolskiego operatora Inea otrzymują informacje o zwiększeniu prędkości Internetu oraz związanym z tym podniesieniem abonamentu.

Klienci wielkopolskiego operatora Inea otrzymują informacje o zwiększeniu prędkości Internetu oraz związanym z tym podniesieniem abonamentu.

Klienci Inei korzystający z prędkości 25 Mb/s otrzymają łącze 50 Mb/s, natomiast mający 50 Mb/s otrzymają łącze 100 Mb/s. Zmiany nastąpią od 1 stycznia 2015 r. Zwiększenie prędkości wiązać się będzie z podwyższeniem opłaty abonamentowej o 5 zł, ale dopiero od 1 lutego 2015 r.

Operator tłumaczy, że wychodzi naprzeciw oczekiwaniom abonentów związanych z potrzebą zwiększenia komfortu korzystania z Internetu. Dodaje jednak, że wymaga to poniesienia większych kosztów.

Chcielibyśmy Państwa zapewnić, iż mimo wzrostu nakładów inwestycyjnych, których wymaga wprowadzana zmiana, zrobiliśmy wszystko, aby zachować ceny naszych usług na tym samym poziomie. Jednakże dodatkowy wzrost kosztów utrzymania sieci oraz nieuwzględniane w minionym czasie w cenach naszych opłat abonamentowych: inflacja i różnice w wysokości podatku VAT spowodowały, iż jesteśmy zmuszeni do zwiększenia od 1 lutego 2015 roku - napisała Inea w informacji do abonentów.

Zwiększenie przepływności nie wpłynie na wydłużenie okresu obowiązywania umów. Jeżeli użytkownik nie akceptuje zmian związanych z podwyżka abonamentu to ma możliwość wypowiedzenia umowy.

Podobne zmiany dla abonentów prowadził niedawno UPC.

Zobacz: UPC - większa szybkośc za większą cenę... przymusowo

Źródło tekstu: wł

Tagi: Inea
Komentarze
Zaloguj się
51. ~Wilda
0

2015-11-09 13:32:39

Potwierdzam, mam z Inea tv i internet. Chcę wreszcie z nimi skończyć. Pytanie do Was: do jakiego dostawcy się przenieść-Wilda Poznań-pomóżcie, mam dosyć Inei/Tesatu

Odpowiedz

50. ~poznań - rataje
0

2015-04-19 23:39:08

Uwaga na INEA - tutaj często nie ma internetu - zatem jak ktoś może to niech wybierze innego operatora!!

Odpowiedz

49. ~azeghiel
0

2015-03-19 13:27:15

WitamMushi2 jeśli masz wzór tej umowy to udostępnij go jakoś lub daj jakieś namiary na kontakt

Odpowiedz

48. ~Abonent
0

2015-03-03 17:10:37

INEA sie tera wycwaniła i podpisała umowę z firmą kurierską i za zwroty oraz wymianę sprzętu liczy sobie 50zł. że niby tak ma teraz być tłumaczą .W punktach pustki a ja za wymianę modemu na rzekomo nowszy muszę zapłacić i nie mogę tego zrobić w punkcie bo nie.Mam płacić za wymianę modemu po przedłużeniu umowy to chyba jakieś jaja !!

Odpowiedz

47. ~mushi2
0

2015-02-01 21:42:10

Witam,Ja po otrzymaniu 17 grudnia informacji ze przyspieszają mi internet od stycznia 2015 i podwyższają opłatę o 5 zł od lutego 2015 - mam umowę terminową na pakiet usług (telefon, internet, TV, internet mobilny) napisalem im ze sie na to nie zgadzam i wypowiedzialem im umowe informujac ich ze nie maja prawa naliczac mi oplaty wyrownawczej.Jednoczesnie zawiadomiłem Urzad Ochrony Konkurencji i Konsumenta, że:- Inea nie dotrzymała ustawowego obowiązku poinformowania abonentów z 1-miesiecznym wyprzedzeniem o proponowanych zmianach do umowy - komunikat był z 17 grudnia, a ZMIANĘ czyli przyspieszenie internetu (ja umawiałem się internet o KONKRETNEJ predkosci przez cały okres umowy i mam gdzies ich jednostronną wolę przyspieszenia mi tej usługi - nie prosiłem o nią, a dotrzymanie warunków umowy jest obowiązkowe dla obu stron - oni dostarczają mi uslugi na które się UMÓWILIŚMY, ja płacę za usługi na które się UMÓWILIŚMY)- Inea narusza prawa konsumentów poprzez wprowadzenie mnie w błąd, że mogę wypowiedzieć umowę jedynie w czesci dotyczącej internetu (to już kompletne kuriozum bo umowę można w części ZMIENIĆ co wiąże się z ankesem do umowy za obopólną zgodą stron - w życiu nie słyszałme o możlwiości WYPOWIEDZENIA części umowy)Namawiam gorąco wszystkich abonentów, który czują się oszukiwania przez tę firmę o składania zawiadomień do UOKiK-a w tej sprawie. Slużę gotowym wzorem pisma.

Odpowiedz

46. ~unhandled_exception
0

2014-12-19 22:24:16

Nie wiem za co ta podwyżka, po przejęciu sieci TESAT jakość usługi świadczonej przez INEA to pukanie w dno od spodu. Ciągła pixeloza na kanałach cyfrowych, częste awarie internetu, brak reakcji serwisu na zgłoszenia. Dodzwonienie się do Call Center graniczy z cudem. Te 5 złotych per capita na pewno nie zostanie wydane na poprawienie jakości świadczonych usług.

Odpowiedz

0

2014-12-18 15:44:07

@43 Cała umowa do rozwiązania. Podpisałaś umowę na pakiet usług. Dostawca nie rozbił tego na dwie osobne umowy i nie wywiązał się z niej. W razie czego pisz do UOKiK.

Odpowiedz

44. ~
0

2014-12-18 12:46:35

Prosta sprawa. Nowy ład korporacyjny. Firmy "dbają" o swoich nie do końca świadomych konsumentów. Gdyby zrobili wybór podniesienia prędkości to większość nie zgodziła by się dla zasady. W momencie gdy podniosą odgórnie to kilku klientów poszczeka, jeden czy dwóch złoży wypowiedzenie, a reszta przyjmie to bez zająknięcia.Tutaj potrzeba uświadamiać klientów, że mają swoje prawa. Tylko dzięki temu operatorzy nie będą podskakiwać.Btw. 100Mbit w Inei jest, ale do ich routera brzegowego ;-)

Odpowiedz

43. ~zonk?
0

2014-12-18 10:59:47

Orientujecie się czy jeśli podpisałam umowę Internet+TV w pakiecie to mogę zrezygnować jednocześnie z Internetu i TV bez konskewencji? Wczoraj mi powiedzieli w Inei, że mogę zrezygnowac tylko z Inetnetu a za TV będę musiałą dalej płacić.Trochę dziwne, przecież jeśli zrywam umowę to chyba "w całości"?

Odpowiedz

42. ~
1

2014-12-18 10:23:43

@41: Jeżeli abonent podpisał umowę terminową, to dlaczego miałby rezygnować z usługi? Czy warunki takiej umowy nie powinny obowiązywać obydwu stron do końca okresu promocyjnego? Dlaczego druga strona - usługodawca nie ma obowiązku dotrzymać warunków do końca, a w przypadku niedotrzymania nie jest zobowiązany do zapłaty kary na rzecz abonenta?

Odpowiedz

41. Sig
-1

2014-12-18 08:32:59

@31 - to niech klient GŁOSUJE NOGAMI. Ja dam sobie rękę uciąć, że zaraz powstanie jakaś śmieszna grupa na FAcebooku oburzonych tą zmianą i inne nieefektywne metody "protestu" :-). Jedyne co interesuje operatora, to ile osób skorzysta z prawa do rezygnacji bez konsekwencji. Jeżeli będzie to więcej osób, niż sobie założył, to może się następnym razem zastanowi. Jeżeli większość będzie płakać i płacić, to za jakiś czas będzie powtóka z rozrywki i super hiper przyspieszenie do 150 Mbps itp., podczas gdy świadomego klienta przy takich prędkościach powinien już w zasadzie interesować tylko upload, żeby rósł...

Odpowiedz

40. ripe
1

2014-12-18 08:18:08

@26 tyle że teraz pani o której piszesz jest finansowana z Inei więc punkt widzenia zależy od punktu siedzenia ;)

Odpowiedz

0

2014-12-18 08:09:58

Ja się ucieszę,bo za 5 zł więcej dostanę 2x szybszy net, ale prawda jest taka, że Ci co mają 100mb/s teraz to pewnie rzucają mięsem na lewo i prawo. I jestem ciekawy jak to wygląda w przypadku nowych umów.

Odpowiedz

38. ~KJ
0

2014-12-18 00:49:29

Ci to mają teraz 100Mb będa płacić nawet 25zł więcej od reszty

Odpowiedz

37. SirmarK
0

2014-12-18 00:29:39

@36. zmiana nie dotyczy klientów, którzy teraz mają 100Mbps. Oni będą dalej mieć i płacić tyle co teraz.

Odpowiedz