DAJ CYNK

Czy Pendolino w końcu dostaną Wi-Fi?

03.02.2017

Dodane przez: orson_dzi

Kategoria: Taryfy, promocje, usługi

Interakcje: 7508

Ważne 1

6

Temat dostępu do Wi-Fi w pociągach Pendolino ciągnie się od dwóch lat. Prezes PKP Intercity zapewnił, że w tym roku pociągu zostaną wyposażone w darmowy Internet dla pasażerów.



Temat dostępu do Wi-Fi w pociągach Pendolino ciągnie się od dwóch lat. Prezes PKP Intercity zapewnił, że w tym roku pociągi zostaną wyposażone w darmowy Internet dla pasażerów.

O zapewnieniach prezesa PKP Intercity na temat Wi-Fi w pociągach Pendolino pisaliśmy niewiele ponad rok temu. Ówczesny prezes spółki Jacek Leonkiewicz podsumowując 2015 rok przyznał, że brak dostępu do Wi-Fi w pociągach klasy premium jest jego największą porażką. W styczniu 2016 roku wszystko miało być na dobrej drodze do tego, aby w ciągu kilku miesięcy pasażerowie Pendolino mogli swobodnie korzystać z sieci Wi-Fi.

Zobacz: Pendolino z Internetem Wi-Fi za parę miesięcy

Deja Vu?

Tymczasem mamy początek lutego 2017 roku, a obecny prezes PKP Intercity Marek Chraniuk podsumowując 2016 roku zapewnił, że wszystko jest na dobrej drodze do tego, aby w ciągu kilku miesięcy pasażerowie Pendolino mogli swobodnie korzystać z sieci Wi-Fi. Znajome, prawda?

W czerwcu 2017 roku mają ruszyć przeglądy pociągów, w których mógłby zostać zainstalowany dostęp do Internetu. Takie przeglądy miałyby trwać dwa tygodnie. Później, teoretycznie, pozostaje już tylko instalacja sprzętu.

Na czym polega problem?

Żeby wyjaśnić tę kwestię musimy cofnąć się aż do 2015 roku, kiedy to PKP Intecity ogłosiło przetarg na instalację dostępu do Internetu w pociągach Pendolino. Zwycięzca przetargu - T-Mobile, nie mógł rozpocząć prac, ponieważ instalacja niezbędnego sprzętu ingerowałaby w konstrukcję wagonów, a to wiązałoby się z utratą gwarancji producenta. Analogicznie jak w przypadku np. telefonów lub innego sprzętu byłaby to ingerencja zewnętrzna i w przypadku ew. uszkodzeń serwis bezradnie rozłożyłby ręce i anulował gwarancję.

Jedynym wyjściem z sytuacji było zwrócenie się do producenta pociągów, firmy Alstom, o instalację potrzebnego sprzętu w wagonach. Producent oczywiście nie chciał zrobić tego za darmo i tutaj zaczęły się schody. Niestety do dzisiaj nikomu nie udało się ich skutecznie pokonać.

Źródło tekstu: TELKO.IN; wł

Komentarze
Zaloguj się
48. ~➖➖➖
0

2017-02-10 07:28:36

47). Coś jest na rzeczy, bo w Carrefour - ukraina. Pytam w pañstwowej bibliotece gdzie się podział ten, i ten drugi pan? A nie ma, będą z ukrainy...

Odpowiedz

47. ~Punk
0

2017-02-10 01:26:11

Jechałem IC kiedyś z Gdyni do Katowic i okazało się że to nowa PESA, w dodatku siedzenia są wygodniejsze niż w pendolino.Ale nie ma się co dziwić, w końcu opozycja lubi zegarki i pan od zegarków teraz nawiał na UPAlinę przed konsekwencjami.

Odpowiedz

46. redrum
0

2017-02-06 11:58:33

wifi w pociągach to i ukłon w stronę turystów, gniazdka przy fotelach tez byłyby mile widziane

Odpowiedz

0

2017-02-06 01:17:51

@44 Ja już po prostu domyślnie zakładam że nia ma Internetu. Pozostają filmy z Netflixa na karcie :)

Odpowiedz

44. tMati
0

2017-02-05 17:45:08

@40 i 42 I tak nic to nie da na takie trasie Warszawa-Kutnoo co chwile dziury w zasięgu a nadajnika nawet na horyzoncie nie widać. Do tego to całe wi-fi jest bez konta na 15 minut, to ja dziękuję za taką usługę. W takiej sytuacji, to trzeba planować między którymi stacjami wysyłać maila, żeby dotarł.

Odpowiedz

43. ~pociągu zostaną?
1

2017-02-05 16:48:37

"pociągu zostaną wyposażone" - brawo! hajs za reklamy to macie (chwała adblockowi!) a na korektora oszczędzacie :)czy "dziennikarz" czytał to, co napisał?

Odpowiedz

0

2017-02-05 14:36:17

To tak jakbyś w domu miał w każdym pokoju oddzielnie router. Poza tym bez anteny zewnętrznej nie byłoby efektu. Potem kwestia homologacji takiego urządzenia. Nie można po prostu zainstalować jakiegoś tam routera i wywiercić dziurę w dachu na antenę. Urządzenia do użytku domowego to nie to samo. I z tego co wiem to są to urządzenia CDMA a nie GSM. I to jest najistotniejsze w tym wszystkim.

Odpowiedz

41. ~zot
0

2017-02-05 11:50:09

a co za problem nakupic modemow ruterow wifi lte i sim i podpiac je do gniazdka jedno na wagon ;d

Odpowiedz

40. ~Krzysztof
1

2017-02-05 11:13:47

Moim skromnym zdaniem, to co przydało by się w pociągach to łatwo dostępne gniazdka prądowe + zasięg komórkowy a trasach.Przy obecnych cenach transferu wifi nie jest niezbędne (dodatkowo bez gniazdek i zasięgu komórkowego też nie będzie to zbyt przydatne - słabe transfery i rozładowujące się urządzenia)

Odpowiedz

1

2017-02-05 01:52:24

@37 Tak. Masz rację. Tylko niestety z pociągami jest jak z samolotami. Homologacji jest 1000. Sama PESA zaliczyła parę wtop z tramwajami. Musieli u nas wszystkie naprawiać. Wiązało się to z dużymi kosztami i karami. To jest na prawdę dobra firma. Alstom jednak ma większe doświadczenie. PESA się przebije mam nadzieję bo to Polski producent i fajnie by było. A odnośnie twojego /''nie przeżyją/'' to już wspomniałęm wcześniej, że nie wszyscy używają Internetu do zabawy.

Odpowiedz

0

2017-02-05 00:11:01

@37 Ale przetarg na Dildolino był chyba w 2007. Wtedy Pesa nie spełniała jeszcze warunków przetargu i nie mogła wyprodukować takiego pociągu. Co najwyżej mogła robić szynobusy do 130km/h. Zmieniło to się kilka lat później, lecz wtedy przetarg był już wygrany przez Dildolino.

Odpowiedz

37. ~gość
0

2017-02-04 22:30:58

Zakup tego pendolino to jest już podejrzana sprawa. Takie cudo zrobi PESA w Bydgoszczy za 1/3 ceny i nazywa się to Dart i już jeździ. A po co wi fi w pendolino? Niektórzy bez tego nie przeżyją podróży?

Odpowiedz

36. jedrek
1

2017-02-04 19:16:01

Całe te pożal się pendolino to niezły przekręt w miliardach PLN liczony, tradycyjnie nikt za to nie beknie. Podatnik za to zapłacił i g.... z tego wynika. Widać jak tęgie głowy nad tym myślały gdy składały zamówienie na ten francuski złom.Gimnazjalista by im na dzień dobry powiedział aby nie zapomnieli o wifi do jego srajfona, a tu taka elyyyyta w IC nie wpadła na pomysł wifi.... kosmos! W IC to tylko tęgie kieszenie są do co miesięcznych wypłat "zapomóg" z kasy sponsorowanej przez podatnika.Najszybszy ich pociąg z Wawy do Krakowa jedzie teraz CAŁE 10minut krócej niż robił to zwykły polski skład IC w roku 2000.Więc postęp urywa d.... za grube miliardy.A ludzie z małych miejscowości pieją z zachwytu nad pożal się PKP Jeszcze utwórzcie tak z minimum 200 kolejnych spółeczek-krzaków dla szwagrów w tym PKP by żyło się lepiej.......

Odpowiedz

0

2017-02-04 16:21:22

@30 Choody007. Cieszę się że poprawiłem humor. Faktycznie teraz sobie przypomniałem że najpierw był modem. Hasło i użytkownik było chyba /''ppp/''. Na początku płaciło się za minutę a potem wprowadzili pakiety. Po pakietach dopiero SDI. I pamiętam jak mieszkałem w bloku i to jeszcze dzieliliśmy na 4 mieszkania chyba. Potem jak się przeprowadziłem to działałem na Nokii 6310i którą mam do dzisiaj i bateria jeszcze działa :) Wtedy Plus najlepsze dawał pakiety czasowe. Połączenie nie było pakietowe tylko stałe, nie pamiętam jak się nazywało. Potem wprowadzili GPRS i płaciło się za dane. Chyba 30kbs coś koło tego :)

Odpowiedz

0

2017-02-04 16:14:14

@33 Mikey Katowice-Warszawa się zgadza. Jest zasięg. On jedzie przez Częstochowa Osobowa i jedzie zupełnie inną trasą niż Wrocław-Warszawa który zatrzymuje się Częstochowa Stradom. Do Warszawy przez Częstochowę jeżdżą właśnie z Wrocławia (i tam dość często Pendolino) a z Osobowej PKP Intercity ale inne składy (nie Pendolino tylko chyba Darty ale nie jestem pewien). Na dodatek te o których mówisz (czyli Katowice-Warszawa) mają WiFi.

Odpowiedz