DAJ CYNK

[Aktualizacja2] Bilety za 1 zł w aplikacji mPay po raz trzeci

msnet

Taryfy, promocje, usługi

mPay i Mastercard ponownie przygotowali pulę biletów komunikacji miejskiej za 1 zł. Tym razem promocyjnych biletów jest 80 tysięcy.



mPay i Mastercard ponownie przygotowali pulę biletów komunikacji miejskiej za 1 zł. Tym razem promocyjnych biletów jest 80 tysięcy.

Podczas poprzednich edycji akcji Bilet za 1 zł z Masterpass od mPay pasażerowie skorzystali z tańszych przejazdów prawie 300 tysięcy razy. Za każdym razem warunkiem było kupowanie biletów przy użyciu aplikacji mobilnej mPay i płacenia kartą płatniczą zarejestrowaną w portfelu cyfrowym Masterpass. Te same zasady obowiązują podczas trzeciej odsłony promocji. W jej ramach można wielokrotnie dokonać zakupu biletów jednorazowych lub czasowych do 90 minut o wartości od 1,10 zł do 5 zł.

Promocyjne przejazdy za złotówkę dostępne są we wszystkich miastach, w których mPay udostępnia płatności za bilety komunikacji miejskiej. Od 1 grudnia usługa działa także w Trójmieście i okolicach, gdzie użytkownicy aplikacji mogą kupować bilety metropolitalne. Pozwalają one na korzystanie ze środków komunikacji miejskiej na obszarze Gdańska, Sopotu i Gdyni oraz kilkunastu innych miejscowości zlokalizowanych nad Zatoką Gdańską.

Z radością kontynuujemy inicjatywę, która zwróciła uwagę mieszkańców wielu polskich miast na to, jak bardzo nowoczesną formy płatności ułatwiają codzienne czynności. Wystarczy mieć przy sobie telefon, aby kupowanie biletów przestało być uciążliwe i przede wszystkich czasochłonne. Przy obecnym tempie życia ma to ogromną wartość - powiedział Maciej Orzechowski, prezes zarządu mPay S.A.

Poprzednia edycja akcji zorganizowanej przez mPay i Mastercard dostarczyła nieco danych na temat tego, w jaki sposób pasażerowie komunikacji miejskiej korzystają z mobilnych biletów. Okazuje się, że 43% wszystkich transakcji w ramach jesiennej edycji promocji zostało zrealizowanych w Warszawie, a biletem kupowanym najczęściej był jednorazowy przesiadkowy 75-minutowy. We wszystkich miastach pasażerowie najchętniej korzystali z aplikacji w porannych i popołudniowych godzinach szczytu, dokonując transakcji przede wszystkim między 7:00 a 8:00 (16%) oraz między 15:00 a 17:00 (27%). Około 5% zakupów zostało dokonanych w godzinach nocnych, między 22:00 a 5:00. W weekendy pasażerowie kupowali prawie dwukrotnie mniej biletów, niż w dni robocze. W 79% przypadków aplikacja mPay była zainstalowana na urządzeniu z systemem Android.

Aby kupić bilet za złotówkę, wystarczy uruchomić mPay w smartfonie, a następnie wybrać miasto i jeden z dostępnych biletów. Proces ten przyspieszymy, jeśli dodamy wybrane bilety do listy ulubionych. Kolejny krok to wybór metody płatności, na przykład mPay Wallet Masterpass. Teraz wystarczy sfinalizować transakcję przez wpisanie kodu PIN. Innym sposobem jest skorzystanie z opcji "Masterpass portfel elektroniczny" i dokonanie płatności za pomocą dowolnego portfela działającego w ramach Masterpass.

W promocji mogą uczestniczyć posiadacze kart z logo różnych banków i organizacji płatniczych. Aby móc płacić nimi za bilety, należy być użytkownikiem dowolnego portfela dostępnego w Masterpass. Rejestracji można dokonać między innymi z poziomu aplikacji mPay w telefonie. W tym celu wystarczy wejść do zakładki "Karty płatnicze", wybrać opcję "Dodaj kartę" i wypełnić krótki formularz potrzebnymi danymi.

Obecna edycja promocji będzie trwać do wyczerpania puli 80 tysięcy biletów, jednak nie dłużej niż do końca bieżącego roku.

Zobacz: regulamin promocji

[Aktualizacja 4.12.2017 godz. 18:36]

Jak słusznie zauważyli nasi czytelnicy, na liście miast, w których dostępna jest promocja, nie ma Poznania, a w mieście tym można kupić bilety komunikacji miejskiej przy użyciu aplikacji mPay. Wysłałem w tej sprawie pytanie do reprezentanta mPay. Oto odpowiedź, którą otrzymałem:

Niestety już po wysłaniu komunikatu prasowego okazało się, że wbrew pierwotnym założeniom start promocji w Poznaniu zostanie opóźniony. Nie jest to kwestia zależna od firmy mPay i obecnie czekamy na decyzję przewoźnika. Mamy nadzieję, że wkrótce Poznań dołączy do promocji, podobnie jak to miało miejsce w przypadku jej poprzedniej odsłony.

[Aktualizacja 7.12.2017 godz. 12:51]

Dostaliśmy właśnie informację, że promocja działa już również w Poznaniu. Jednak w tym mieści oparta jest ona na zasadzie cashbacku:

W Poznaniu promocją objęte są bilety ważne do 40 minut lub na jeden przejazd (strefa A+B+C) oraz 10-minutowe (strefa A+B+C). Po każdej transakcji zrealizowanej w czasie trwania promocji pasażerowie otrzymują automatyczny zwrot części środków wydanych na bilet. W ten sposób finalny koszt każdego przejazdu wynosi tylko złotówkę. Jedynym warunkiem jest kupowanie biletów przy użyciu aplikacji mobilnej mPay i karty płatniczej zarejestrowanej w portfelu cyfrowym Masterpass.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: mPay