DAJ CYNK

[Aktualizacja] Klienci Internetu mobilnego Orange mogą zerwać umowę

08.03.2017

Dodane przez: LuiN

Kategoria: Taryfy, promocje, usługi

Interakcje: 20679

Ważne 16

2

Brak możliwości świadczenia usług w oparciu o CDMA jest furtką do rozwiązania umowy z Orange, również dla klientów korzystających z innych technologii.



Brak możliwości świadczenia usług w oparciu o CDMA jest furtką do rozwiązania umowy z Orange, również dla klientów korzystających z innych technologii.

Orange oficjalnie ogłosił, że wycofuje się ze starań o przedłużenie rezerwacji częstotliwości 450 MHz. UKE oczekiwał za 15-letnią koncesję 115,5 mln zł, co w ocenie operatora jest kwotą zbyt wysoką. Niewykluczone przy tym, że Orange będzie chciał uzyskać to pasmo taniej, w ramach ewentualnej aukcji.

Z Internetu CDMA sieci Orange na koniec 2016 roku korzystało około 20 tys. osób. Zrozumiałym jest więc, że operator nie był skłonny do zapłacenia 115,5 mln zł, nawet jeśli w przyszłości 450 MHz miało zostać wykorzystane do poprawy zasięgu LTE. Sęk w tym, że Orange do niedawna gwarantował dostęp do łączności CDMA również abonentom usług 3G/LTE.

Kto może zerwać umowę bez konsekwencji?

Zmiany w regulaminach ofert Orange FreeNet oraz Internet LTE dla domu wprowadzono 21 lipca 2016 roku. W myśl nowych zapisów technologia CDMA stałą się jedynie opcją:

W ramach Oferty Operator nie gwarantuje możliwości przesyłania danych w technologii CDMA. Rozszerzenie dostępnych technologii lub zastąpienie dotychczasowej technologii inną, co najmniej równoważną, nie wpływa na zakres praw i obowiązków wynikających z zawartej Umowy.

Jeżeli danego klienta sieci Orange obowiązuje umowa na Internet sprzed 21 lipca 2016 roku, może on zerwać umowę bez konsekwencji prawnych i naliczenia kary umownej. Tutaj uwaga, w przypadku ofert ratalnych, raty za sprzęt będzie trzeba nadal spłacać.

20 tys. użytkowników CDMA

Sieć Orange nie zamierza pozostawić samych sobie klientów usług CDMA. O ile tylko będą odpowiednie możliwości techniczne, zostanie im zaproponowana konwersja oferty Orange Freedom Pro na usługę opartą na łączności 3G/LTE.

Klientów będziemy chcieli migrować do nowszych technologii, przede wszystkim 3G lub LTE, a tam gdzie jest to możliwe również do ofert stacjonarnych. Oczywiście zdecydują o tym możliwości techniczne. Terminy będą zależeć od naszych ustaleń z regulatorem i umów jakie mamy podpisane z klientami - przekazał Wojciech Jabczyński, rzecznik prasowy Orange Polska.

Zobacz: [Aktualizacja] Orange zrezygnował z CDMA 450 MHz

Aktualizacja

Z informacji jakie uzyskaliśmy od Biura Obsługi wynika, że pomimo zmian w regulaminie Orange nie ma zamiaru pozwolić na zerwanie umów bez naliczania kar. Operator argumentuje to tym, że ciągle świadczy usługi w sieci CDMA. Klienci mają być na bieżąco informowani o ew. zmianach w tej sprawie.

Źródło tekstu: wł

Komentarze
Zaloguj się
52. ~zainterewsowany
0

2017-06-28 11:58:33

No i co dalej słychać w tym temacie. Można rezygnować czy nie !

Odpowiedz

51. ~tr
0

2017-06-01 20:12:56

czy może ktoś wkleić /przesłać pisma jakie rozsyłało orange w związku z wyłączeniem oferty cdma?

Odpowiedz

50. ~Ggg
0

2017-04-26 10:46:07

Słoneczny ale jesteś burakiem.

Odpowiedz

49. ~Tom
0

2017-03-09 16:00:18

Jak Play zlikwiduje DILa to płacic za 100GB po 60-70 zł to chyba Playa pogrzało ;)

Odpowiedz

48. ~
0

2017-03-09 12:20:25

wyłączą w Orange CDMA i wszyscy przejdą na PLAY LTE :)

Odpowiedz

47. ~Tom
0

2017-03-09 10:41:57

Myśle ze tak czy siak trzeba czekać do tego 17.03 aż wyłączą CDMA.Wtedy można dopiero próbować cos wskórać ;)

Odpowiedz

46. ~tatkoo
0

2017-03-09 05:09:29

@43 sam sobie odpowiadasz?? :D ehehehe

Odpowiedz

45. ~rio
0

2017-03-08 22:37:05

Panie i Panowie, pozwolenia ważne do 17 marca. Po tym terminie zobaczymy co da się zrobić z rezygnacją z umowy bez konsekwencji.

Odpowiedz

44. ~ania
0

2017-03-08 22:37:01

Jaka jest różnica jeśli chodzi o klientów indywidualnych i firmowych, w kwestii rozwiązania umowy i własności sprzętu w kwestii opisanej w artykule?

Odpowiedz

43. adziu82
0

2017-03-08 21:47:25

@42 szczerze, to przez chwile juz myslalem, ze to ja nie dotrzymuje umowy :-) i ze wszystko jest w porzadku jak operator ma problem z dotrzymaniem umowy.

Odpowiedz

41. adziu82
0

2017-03-08 20:48:22

I jeszcze jedno, chcialbym Tobie podziekowac, ze w trakcie pracy troche zajales mi czasu :-)

Odpowiedz

40. adziu82
0

2017-03-08 20:45:01

A tak w ogole, to juz sie pogubilem. To ja nie dotrzymalem umowy, ze tak piszesz :-)Gubisz sie chlopie w tym co piszesz, nie staraj sie mnie obrazic, tylko znajdz jakies argumenty, wtedy bedziesz pisal na temat.

Odpowiedz

39. adziu82
-1

2017-03-08 20:42:20

@37 oj widze, ze brakuje Tobie argumentow :-)Srednie mam tylko. Piszemy o telekomunikacji a nie o szkole.

Odpowiedz

38. adziu82
-1

2017-03-08 20:40:08

@35 jeszcze tak na marginesie cos dopisze.Korzystam z LTE, jest bardzo szybkie, jestem zadowolony, ale z racji tego, ze jest ono tak szybkie (swiat tak pedzi,sam w biegu jestem ) chce przesiasc sie na CDMA, chce zwolnic.Co teraz? Orange nie dotrzymalo umowy, ja pedze dalej na LTE i pikawa mi siada, bo takie tempo jest.Mysle, ze jestes przez zycie kopany,przejmujesz sie Orange, gdzie jak Ty bys sie nie wywiazal z umowy ( czytaj, brak funduszy na oplate abonamentu ) oni mieli by Cie w ........Oczywiscie bez urazy, nie zna Cie, tu w wirtualnym swiecie jestemy ,,bogami/''/''.Piszesz, ze trzeba z takimi jak ja walczyc, ale jak by to zrobil ktos z Twojej rodziny, nie kiwnal bys palcem :-)

Odpowiedz

37. ~słoneczny
1

2017-03-08 20:34:24

at34. nie pouczaj o zasadch pisowni mały cwaniaczku. wprawdzie znasz nazwy szkół ale nie podejrzewam żebyś zakończył edukacje dalej niż na szkole podstawowej. jednak naciągaczom nie jest potrzebna edukacja . edukują sie w temacie zawierania umów i ich niedotrzymywania .

Odpowiedz