DAJ CYNK

Adam Sawicki: przesył danych wypiera usługi głosowe

16.09.2016

Dodane przez: orson_dzi

Kategoria: Taryfy, promocje, usługi

Interakcje: 7815

Ważne 1

6

Telefon jest teraz naszym oknem na świat, centrum zarządzania życiem, a samo wykonywanie połączeń tylko dodatkiem - przekonuje Adam Sawicki, prezes T-Mobile Polska.

W ciągu ostatnich 20 lat telefonia diametralnie się zmieniła. Telefon jest teraz naszym oknem na świat, centrum zarządzania życiem, a samo wykonywanie połączeń tylko dodatkiem - przekonuje Adam Sawicki, prezes T-Mobile Polska. Blisko połowę czasu ze smartfonem poświęcamy aplikacjom. Średni dzienny czas poświęcony na oglądanie treści wideo na ekranach mobilnych sięgnie w tym roku ponad 30 minut. Zmieniają się oczekiwania klientów, którym przede wszystkim zależy na bezpieczeństwie i elastyczności umowy.

To, co było naszą zdobyczą jeszcze w 1996 roku, tzn. możliwość wykonania telefonu z urządzenia mobilnego, dzisiaj stało się usługą dodatkową. Telefon dzisiaj jest centrum zarządzania naszym życiem osobistym, naszym oknem na świat, a sama telefonia jest tylko dodatkiem - mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Adam Sawicki, prezes T-Mobile Polska.

Jak podkreśla, obecnie polscy użytkownicy urządzeń mobilnych należą do europejskiej czołówki pod względem użytkowania aplikacji opartych na transmisji danych. Blisko połowę czasu, który spędzamy ze smartfonem, poświęcamy aplikacjom, przy 41% rok wcześniej (ComScore Media Metrix Multi-Platform & Mobile Metrix, U.S., Total Audience). Szacuje się, że w tym roku średni czas poświęcany na oglądanie treści wideo na ekranach mobilnych przekroczy 30 minut. Dla porównania, na urządzeniach stacjonarnych będzie to ok. 27 minut (badanie ZenithOptimedia "Online Video Forecasts 2015").

Jako kraj jesteśmy absolutnie w czołówce pod względem użytkowania mobilnego Internetu. Połowa odsłon w takich portalach jak Facebook dokonuje się z urządzeń mobilnych, więc to absolutnie elita europejska - ocenia Sawicki.

Użytkownicy smartfonów 1 na 3 minuty online spędzają właśnie na urządzeniu mobilnym. Raport PwC wskazuje zaś, że ponad 40% milenialsów woli komunikację elektroniczną niż rozmowę. Co piąty użytkownik robi zakupy przez smartfony i tablety, a 42% w ten sposób korzysta z bankowości.

Coraz więcej funkcji zawodowych i prywatnych jest uzależnionych od tego, czy jesteśmy online. Znajdujemy się na przełomie epoki offline'owej i online'owej. Duża część naszego życia zawodowego jest niemożliwa do wykonania bez bycia online. Nasza rola, jako branży, bardzo się zmieniła, coraz bardziej odpowiadamy za obszary, które są krytyczne dla egzystencji wielu ludzi, zarówno tej osobistej, jak i zawodowej - podkreśla prezes T-Mobile.

Jak wskazuje, operatorzy muszą reagować na zmiany na rynku. Oferta musi obejmować coś więcej niż abonament na połączenia i SMS-y, zwłaszcza że coraz częściej o wyborze decydują inne czynniki niż jeszcze kilka czy kilkanaście lat temu. W latach 1996-2016 użytkownicy zainicjowali połączenia trwające łącznie 173,5 mld minut, czyli jakieś 330 tys. lat, wysłali w kraju 94,3 mld SMS-ów, których długość mogłaby odpowiadać 483 mln Biblii.

Jako branża przeszliśmy też ewolucję. Zupełnie inną rolę ma się, będąc dostarczycielem gadżetów, a inną odpowiedzialność, kiedy dostarcza się transmisję danych niezbędną do aplikacji krytycznych. Rola bezpieczeństwa w naszej sieci, wiarygodności, gwarancji jakości usług stała się jeszcze bardziej ważna niż kiedykolwiek wcześniej - przekonuje Sawicki.

Użytkownicy oczekują nie tylko oferty lepiej dostosowanej do ich potrzeb, lecz także większej elastyczności. Najważniejsze dla nich są uproszczenie faktury, uwolnienie Internetu (muzyka, społeczności i aplikacje bez limitu danych) i gwarancja bezpieczeństwa rachunku i danych użytkownika. T-Mobile rusza z nową ofertą abonamentową dla klientów indywidualnych, której cechą jest właśnie uproszczenie taryfy do trzech wariantów.

Nasze urządzenia i aplikacje dają możliwość analizy własnych potrzeb, dobrania odpowiedniego planu tak, byśmy nie byli tym zaskoczeni, otrzymując pierwszą fakturę. Liczba udogodnień jest bardzo duża. Jednocześnie w ramach planu T1, T2, T3 zbudowaliśmy olbrzymią elastyczność tak, że w trakcie trwania 24-miesięcznych kontraktów można zmieniać formułę oferty, aby jak najbardziej dopasować ją do naszych potrzeb - tłumaczy prezes T-Mobile.

T-Mobile dostrzega także coraz większą mobilność klientów, dlatego udostępnia obecną już w innych krajach ofertę Międzynarodowa Strefa T-Mobile. Usługa obejmuje roaming w 12 europejskich państwa, w których operuje T-Mobile. W jej ramach użytkownicy otrzymują nielimitowane połączenia głosowe, SMS-y i MMS oraz 1GB na transmisję danych

Tego nie jest w stanie na rynku zaoferować nikt inny. Mówimy o tak popularnych destynacjach jak Grecja, Chorwacja czy Austria, gdzie nasi klienci podróżują i tam mogą skorzystać ze wszystkich benefitów - zaznacza Adam Sawicki.

Źródło tekstu: newseria

Komentarze
Zaloguj się
51. ~nicolas
0

2016-09-18 22:26:34

Mialem. Wszystich operatorów wybrałem T Mobile pl bo mam LTE nie mam problemu z zasięgiem jak plus lider technologii LTE brak zasięgu GSM brawo :)

Odpowiedz

50. TomekO
0

2016-09-16 16:00:28

Nie ma co czekać na HD Voice w T-mobile. Komunikator VoIP z HD Voice po obu stronach i gadamy przez telefon ;)

Odpowiedz

49. groove
1

2016-09-16 15:42:31

...niezbadane są arkana sztuki marketingu w TM...jakby prowadził ich ślepy na konkurencję szaman...

Odpowiedz

48. DanielR
2

2016-09-16 15:11:34

@szcuras (47), rzeczywiście, wiele mówiące stwierdzenie. :-] Podałeś mi link do konkurencyjnego portalu, w zasadzie do treści notatki prasowej, z której niewiele wynika. A spodziewałem dowiedzieć się czegoś znacznie bardziej konkretnego.

Odpowiedz

47. szcuras
-2

2016-09-16 14:32:47

@46 prosze bardzo uslugi zostaja wprowadzane stopniowo

Odpowiedz

46. DanielR
1

2016-09-16 14:24:13

Drogi Panie Sawicki pewnie ma Pan wiele racji w tym co mówi, jednak nie ulega wątpliwości, że wciąż podstawową i najbardziej pożądaną funkcją telefonu/smartfonu, jest połączenie telefoniczne (bardzo) dobrej jakości. W związku z tym pytam Pana, kiedy w końcu dojdzie do odpalenia międzyoperatorskiego HD Voice, a następnie VoLTE? Bo obecnie właśnie to mnie najbardziej interesuje w telefonie.Z internetu mobilnego korzystam w laptopie.

Odpowiedz

45. ~pabloki
2

2016-09-16 13:23:01

pamiętacie miało być nowe otwarcie , potem okazało sie ze marketingowe a nie ofertowe. miał być operator pierwszego wyboru. i jest. pierwszego wyboru w opuszczaniu tmobile.

Odpowiedz

44. ~kolko
2

2016-09-16 12:17:13

@42 Niestety w T-mobile w salonach swieci pustkami.Oferty porazka.Nie warto pracowac w moim miescie szukaja ludzi do pracy,ale chetnych brak.Maja plany i wymagania z kosmosu,a zarobki marne.

Odpowiedz

43. ~pierdololo
1

2016-09-16 12:05:53

@39 ta, a to tak działa że hoho... nie mają priorytetów na playa na tych innych antenach i masz zasieg, smsa dostaniesz, ale jak gadasz to jak w tunelu słychać. a o necie zapomnij o lte

Odpowiedz

42. ~pabloki
2

2016-09-16 11:56:20

w tmobile abonament akurat nie wspiera bo tych danych jest mało i drogo. a jaki chytry mechanizm na aplikacje wymyślili.taryfy Trefne 123 dorównuja do rynku. nic innowacyjnego , niestety nie udało sie .pytaem znajomej z salonu timo jak idzie sprzedaz nowości.... powiedziała że zaczyna szukac nowej pracy.

Odpowiedz

41. BUCKS
2

2016-09-16 11:53:51

c.d. w takim wypadku łącze o gwarantowanej przepustowości 15/15Mb byłoby dla mnie super, zamiast pływającego downloadu 2-50Mb, gdzie 50Mb jest dostępne w zasadzie tylko po północy. Ja preferuję stabilność i pewność połączenia, a nie podniecanie się chwilowymi prędkościami maksymalnymi, które są do osiągnięcia w godzinach nocnych.

Odpowiedz

40. BUCKS
1

2016-09-16 11:48:41

@37Pojęcie jakości jest pojęciem względnym. Np. PLUS abonamentowy w zestawie router domowy + antena zewnętrzna prędkość download jest dynamiczna i zawiera się w zakresie o 2-50Mb, tylko upload trzyma sensowny poziom i jest to wartość 15-30Mb. Gdy w Plusie pojawia się 2Mb wyciągam kartę Plus, wkładam Redbull i w tej samej chwili mam 30Mb download.Ogólnie LTE to porażka ale nie ma co się dziwić jak u Nas brak jest masowego dostępu do dobrego, stałego łącza. Bo zrywająca Neostrada o prędkości maksymalnej 10/1Mb trudno nazwać dobrym łączem, więc LTE to jedyna opcja zamiennika takiej Neostrady.

Odpowiedz

39. ~pabloki
2

2016-09-16 11:48:38

@38 bożenka . współczuję miec tak durnych znajomych a ty sama tez inteligencja nie grzeszysz. majac playa twoi znajomi moga wybrać zasięg tmobile więc będa korzystac tez z tmobile bedac w play. takie czary to roaming krajowy . a znajomi moga podpiąc sie do tmobile , plus i orange bedac dalej w play. ale sie wygłupiłas.

Odpowiedz

38. ~bozenka
-3

2016-09-16 11:34:06

@swietlik000 no ja dokładnie o tym mówię! Nie trzeba na Podlasie jechać, wystarczy, ze ja z Warszawy 60 km odjade i już znajomi z Play bez zasięgu :/:/

Odpowiedz

37. czajson
1

2016-09-16 11:26:37

@36 - byłem w Plusie, TM, Orange i Play. Jeśli chodzi o całokształt jakości to wg mnie kolejność wygląda tak: Plus, TM, Orange, Play - nie porównuję cen, bo w kwestii jakości nie są żadnym wyznacznikiem. Plus wygrywa zasięgiem LTE, słabo wypadają ceny pakietów po wyczerpaniu podstawowego, w TM kuleje od zawsze aplikacja, natrętnie wrzucają niechciane usługi i dzwonią w sprawie dodatkowych, słaba oferta bez telefonu. Orange słabo w budynkach, toporna strona, ciężkie oferty, Play ma super aplikację, przejrzystą ofertę, ale ginie na przełączaniu nadajników między sieciami. Jak chce się mieć LTE, to automatyczne przełączenie jest konieczne a jak chce się rozmawiać komfortowo to wskazane jest przełączenie się na sztywno na Plusa lub TM. Dopóki nie będą mieli własnej infrastruktury na poziomie pozostałych operatorów, dopóty będą na szarym końcu. Wg mnie oczywiście

Odpowiedz