DAJ CYNK

Sony Xperia X - jedna seria by wszystkimi rządzić

16.05.2016

Dodane przez: orson_dzi

Kategoria: Sprzęt

Interakcje: 5589

Ważne 3

4

Jak wynika z najnowszej prezentacji Sony, firma chce postawić wszystko na jedną kartę i rozwijać tylko jedną serię smartfonów - X.

Jak wynika z najnowszej prezentacji Sony, firma chce postawić wszystko na jedną kartę i rozwijać tylko jedną serię smartfonów - X.



O całkowitej rezygnacji z serii Z wiedzieliśmy już od momentu prezentacji pierwszych Xperii z linii X, które stały się nowymi flagowymi smartfonami Sony. Teraz dowiedzieliśmy się, że seria X obejmie również modele ze średniej i niższej półki. Przez to uśmiercone zostaną też modele z serii C oraz M. Najprawdopodobniej ma to związek z zapowiedzianym zmniejszeniem liczby nowych smartfonów w 2016 roku. Seria X ma być jedyną produkowaną przez Sony aż do 2018 roku.

Sony zamierza mocno promować nową serię smartfonów. Reklamy pojawią się we wszystkich mediach, a także ma powstać linia specjalnie stworzonych gadżetów. W przyszłości firma chce również mocniej zaangażować się w produkty z szeroko pojętego nurtu Internetu rzeczy i tutaj również mają pojawić się urządzenia z serii Xperia X.

Zobacz: Sony rusza z przedsprzedażą smartfonów serii Xperia X
Zobacz: Sony Xperia X - dane techniczne i zdjęcia telefonu w katalogu.
Zobacz: Sony Xperia X Performance - dane techniczne i zdjęcia telefonu w katalogu.
Zobacz: Sony Xperia XA - dane techniczne i zdjęcia telefonu w katalogu.

Źródło tekstu: xperiablog; wł

Komentarze
Zaloguj się
21. tMati
0

2016-05-17 21:20:19

@12, @17 Po prostu Sony idzie w ślady Samsunga który klepał/klepie wersje Neo, Core, Core+, Advance i tym podobne jadąc na marce serii S (markę Galaxy rozwodnili na samym początku). Skończy się tym, że po 2-4 latach będzie dużo użytkowników serii X utożsamiających z nią wydajność najtańszych modeli (które operatorzy będą wciskać jak obietnice przedwyborcze). Moim zdaniem Sony nie jest na tyle popularne (w Polsce), by pozwolić sobie na taką dewaluację marki.Znacznie lepiej zapowiadały się plotki o rozwinięciu serii Z o modele mniejsze niż Compact i większe od Z+ (phablet).

Odpowiedz

20. ~Domel
0

2016-05-17 18:50:19

Sony to dno - beznadziejny soft

Odpowiedz

19. ~vainglorious
0

2016-05-17 13:57:04

Likwidacja gniazda sluchawek? Świetny pomysł.

Odpowiedz

18. ~
0

2016-05-17 13:50:08

Sony robił dobre telefony, ale we współpracy z Ericssonem. Gdy Sony Ericsson przestał istnieć, było już tylko gorzej.

Odpowiedz

17. Goral
0

2016-05-17 12:20:21

Dodam jeszcze że jak się robi zmianę typu /''Z/'' na /''X/'' - to żeby to odniosło skutek rynkowy, to trzeba poprzeć jakimś skokiem jakościowym - jakimkolwiek, nawet wymyślonym, czymś co by się sprzedało. Mi by się marzył np. aparat z optyczną stabilizacją i optycznym zoomem, laserowym autofocusem i xenonami zamiast diod, bezprzewodowe ładowanie, może wyprzedzić appla z likwidacją gniazda słuchawek (jak dla mnie mogliby skasować również usb), podkupić z sharpa technologię bezramkowych wyświetlaczy oraz likwidację głośników ( aquosy sharpa wykorzystują wibrację wyświetlacza jako głośnik). I z tym by mogli ruszyć.A co mamy ? X performance w porównaniu do Z5 jest cięższy, grubszy, ma mniejszą baterię, 5/''/'' zamiast 5,2/''/'' przy prawie identycznych wymiarach, a zmienili 810 na 820 i dali odrobinę lepszy (podobno) aparat.

Odpowiedz

0

2016-05-17 12:12:25

Sony jest drugie w kolejce odstrzału zaraz po HTC.

Odpowiedz

15. Goral
0

2016-05-17 11:54:50

Sprzęt - taki jak wszyscy inni - różnica jest w detalach (wodoodporność itp), design to kwestia gustu (mi akurat bardzo odpowiada). To że jest dużo reklam to jeszcze nie znaczy że mają dobry marketing. Kurde, są producentami chyba z 90% sensorów foto do smartfonów, jednak pozwalają by inni prześcigali ich w rankingach ( vide chociażby porównanie na telepolis). Jechali przez lata z fonami ładowanymi przez łącze magnetyczne (podobało się czy nie, ale odróżniało od konkurencji), nagle- rezygnacja, i to nie na jakieś bezprzewodowe ładowanie, tylko cofnięcie się do ładowania przez usb. Władowali masę pieniędzy w kreowanie /''Z/'' jako górnej półki - nagle niezrozumiały /''rebranding/'' na X, w dodatku X będzie teraz oznaczać wszystko.Mają potencjał którego nie potrafią sprzedać.

Odpowiedz

14. anonim69
1

2016-05-17 11:53:20

@12Niestety Sharp jest w kryzysie od dłuższego czasu, ale masz rację Sharp to solidna marka, posiadałem kiedy tv i magnetowid tej firmy, chodziło to 20 lat i jeszcze sprzedałem za kilka zł. Problem firm Japońskich polegał na tym , że strasznie się cenili jak już szalał Samsung czy LG, a w tej chwili Chinole zawalają rynek coraz , to lepszymi telefonami, niestety firmy Chińskie bez skrupułów łamały patenty i nic sobie z tego nie robiły, a taki Sony musiał wkładać miliony w badania, tak czy inaczej Sony niestety zaliczłą wpadki ze swoimi telefonami, taka m4 aqua , która na początku kosztowała prawie 1300 ma aparat do du..y, a przecież , ta firma słynie z optyki i to są niuanse, dla których tracą klientów.

Odpowiedz

0

2016-05-17 11:05:27

@9 sądząc po wynikach sprzedaży to nie koniecznie były genialne. U nas w kraju może i owszem bo były wciskane do każdego abonamentu na siłę.@12 Ja wiem czy mają zły marketing reklam sony w mediach widzę dużo więcej niż np Apple czy Samsunga. Po prostu kiepski sprzęt z kiepskimi aparatami i wyświetlaczami jedyne co mają dobre to baterię.

Odpowiedz

12. Goral
0

2016-05-17 08:40:36

@8 dokładnie. Japończycy mają po prostu masakryczny marketing. A popatrzcie na sharpa: innowacje wyprzedzające rynek o parę lat, a nawet nie próbują wyjść poza Azję z produktami.Ja z zetek jestem zadowolony - miałem x1 ( protoplasta Z), Z2, teraz Z5 - nic nigdy nie padło. Ale... przykład /''mundrego/'' marketingu - po update do marshmallow nagle w menu mojego niebrandowanego fona, z czystym rom, kupionym od Sony Poland, , w SYSTEMOWYCH UPDATE (!) pojawiła się instalacja spamware operatora komórkowego.Inny przykład: mieli STAMINĘ, rewelacyjny system wydłużający czas pracy na baterii (mi trzymała 4-5 dni), w sposób totalnie niezauważalny dla użytkownika. Z możliwością customizacji. Skasowali ją by zrobić miejsce dla prymitywnego systemu googla z marshmallow, bez customizacji, trzymającego baterięmax 2 dni, i to systemiku który trzeba włączać manualnie po każdym ładowaniu.

Odpowiedz

11. ~Mar-cell
1

2016-05-16 21:21:24

ad 9. Natomiast klienci są coraz mniej zainteresowani smartfonami Sony...

Odpowiedz

10. ~Tomek
0

2016-05-16 21:10:41

@9 A co z klientami, którzy od czasu genialnych Z3C i Z5C szukają teraz odpowiedników tych modeli u konkurencji?

Odpowiedz

0

2016-05-16 20:51:25

@3 żada strata - na pewno Sony nie jest zainteresowane klientem, który kupuje stare modele po 1,5 roku od premiery.

Odpowiedz

8. ~Mar-cell
3

2016-05-16 20:41:37

Dotychczasowi użytkownicy serii Z - delikatnie mówiąc - nie będą zachwyceni, że ich smartfony właśnie przestają być flagowcami Sony. Natomiast tych, którzy planowali zakup "flagowców" z nowej serii X raczej nie ucieszy fakt, że teraz wszystkie modele Sony - od flagowców po bużdetowce - zostaną wrzucone do jednego worka z nazwą X.Po wcześniejszym chorym pomyśle wypuszczania flagowców co pół roku teraz Sony funduje klientom kolejny bezsensowny pomysł deprecjonujacy najdroższe modele producenta.

Odpowiedz

7. mijo
0

2016-05-16 20:14:46

SONY XPERIA E1 D2105 , czyli do np: do tego telefonu wsparcia już nie będzie.

Odpowiedz