DAJ CYNK

Samsung stracił pozycję lidera w Indiach

LuiN

Sprzęt

Najpierw w Chinach, a teraz w Indiach Samsung traci pozycję lidera na rynku smartfonów. W Indiach pokonał go lokalny Micromax.

Najpierw w Chinach, a teraz w Indiach Samsung traci pozycję lidera na rynku smartfonów. W Indiach pokonał go lokalny Micromax.

Według firmy analitycznej Canalys, w IV kwartale Micromax, indyjski producent niedrogich smartfonów miał 22% udziału w tamtejszym rynku, pokonując tym samym Samsunga, który osiągnął rezultat na poziomie 20%. W zeszłym roku Micromax pokonał Samsunga w kategorii telefonów ogółem, a teraz wygryza go z droższego segmentu smartfonów.

Trzecim i czwartym największym smartfonowym graczem w Indiach są również lokalne firmy - Karbonn Mobiles i Lava. Choć połowa telefonów sprzedawanych w Indiach kosztuje poniżej 100 dolarów, to warto pamiętać, że mimo wszystko do czynienia mamy z trzecim największym na świecie rynkiem smartfonów. W skali roku ich sprzedaż wzrosła o 90%, a w samym tylko IV kwartale mieszkańcy Indii kupili 21,6 mln sztuk smartfonów.

W Chinach z pierwszego miejsca Samsunga wygryzł Xiaomi. Choć w ujęciu rocznym Xiaomi był w 2014 roku szóstym graczem na światowym rynku smartfonów, to np. w IIK kwartale 2014 roku był na miejscu trzecim. Samsung zapowiedział dalszą walkę o chiński rynek. W Indiach natomiast pomóc może mu dobra sprzedaż smartfonów z Tizenem.

Zobacz: Samsung Z1 - 50 tys. sztuk w 10 dni

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Canalys