DAJ CYNK

Samsung spadł z pozycji lidera na piąte miejsce w Chinach

18.02.2015

Dodane przez: LuiN

Kategoria: Sprzęt

Interakcje: 6065

Ważne 4

2

W ciągu trzech kwartałów Samsung spadł z pozycji lidera na piąte miejsce chińskiego rankingu producentów smartfonów. Firma miała walczyć, ale póki co przegrywa.

W ciągu trzech kwartałów Samsung spadł z pozycji lidera na piąte miejsce chińskiego rankingu producentów smartfonów. Firma miała walczyć, ale póki co przegrywa.

Gdy w II kwartale Xiaomi zdetronizował Samsunga w Chinach, producent zapewniał, że będzie chciał odzyskać pozycję lidera. W III kwartale Koreańczyków pokonał na dokładkę Lenovo, a w IV ponad Samsunga wysunęli się jeszcze Huawei i Apple. Rok temu Samsung miał 18,8% chińskiego rynku smartfonów, na koniec 2014 roku już tylko 7,9%.

Zobacz: Xiaomi największym dostawcą smartfonów w Chinach
Zobacz: Samsung stracił pozycję lidera w Indiach

Aktualnie pierwsza piątka w Chinach to: Xiaomi (13,7%), Apple (12,3%), Huawei (11,0%), Lenovo (9,5%) i Samsung (7,9%). Bardzo wysoka pozycja Apple'a, który podwoił sprzedaż w skali roku świadczy o tym, że na topniejące udziały Samsunga wpływ ma już nie tylko tańsza oferta lokalnych producentów, ale też wybory zakupowe bardziej majętnych klientów.

Zobacz: Prezes Motoroli zapowiada koniec Samsunga

Chiński rynek smartfonów jest największym na świecie. W Chinach sprzedaje się kwartalnie niemal tyle smartfonów (107,5 mln), co w Europie Zachodniej przez cały rok (115,4 mln). Choć w Chinach średnia cena telefonów jest mniejsza niż w Ameryce Północnej czy Europie Zachodniej, to wciąż mówimy o największym rynku również pod względem wartości (99 mld dolarów w 2014 roku).

W 2014 roku mieszkańcy Ameryki Północnej płacili za smartfon średnio 404 dolary, jeszcze więcej, bo 435,9 dolarów płacił statystyczny mieszkaniec Europy Zachodniej. Dla Chin średnia wyniosła 252 dolary i... była większa niż dla Europy Środokowo-Wschodniej, do której należy Polska (246 dolarów).

Zobacz: Samsung zaczyna oszczędzać
Zobacz: Będzie mniej modeli smartfonów Samsunga

Źródło tekstu: Canalys, GfK, wł

Komentarze
Zaloguj się
23. ~Calm7
0

2015-02-18 17:53:02

Samsung ze swoją S6 wyskoczy za ponad 3000zł, więc... Powodzenia z takimi cenami :-D

Odpowiedz

22. ~Józek
0

2015-02-18 17:47:41

Xiaomi i jeszcze meizu. Samsung i Sony muszą ostro obniżyć cenę by sprzedać flagowce.

Odpowiedz

21. ABP
1

2015-02-18 14:22:53

@18: Tak zwana chińszczyzna jest na eksport. Zresztą na życzenie klientów. Wiadomo, klient nasz pan. Przykładowo, jak da za radio 500$, to dostanie produkt audiofilski. Jak chce dać 2$, to dostanie to, za co zapłacił, czyli to, co nazywasz chińszczyzną. Pretensje trzeba mieć do importerów, za to że życzą sobie produkcji chłamu, wiedząc, że ciemny lud i tak to od nich kupi.

Odpowiedz

20. ~toudi3
0

2015-02-18 12:56:11

@applefanSłyszałeś takie powiedzenie "tylko bogatych stać na tanie rzeczy". Może taki bystrzak pojmie o co chodzi.

Odpowiedz

19. applefan_
0

2015-02-18 12:11:58

@18 podróże kształcą. Pojedź, zobacz na własne oczy co oni potrafią wyprodukować. Dla przykładu: mają własny program kosmiczny - realizują wiele misji z sukcesem, kolej co pędzi 500km/h i regularnie wozi pasażerów, mosty 40km długości prowadzone przez morze, przemysł lotniczy itd. Jakim cudem jest to wg Ciebie możliwe. Nie przeczytałeś co napisałem do końca.

Odpowiedz

18. kamail86
-1

2015-02-18 12:06:48

@9, " ma najwyższą jakość, którą Chinczycy cenią ponad wszystko" - a to dobre :) rozbawiłeś mnie :) to pewnie stąd się wzięło określenie "Chińszczyzna" :) ach ta ich niedościgniona Chińska jakość... ;)

Odpowiedz

17. ~
0

2015-02-18 10:57:30

10, no i po co takie zawracanie glowy? Masz jakas informacje, to ja podaj, bo raczej nie ma klauzuli tajne/poufne. Nie bede przekopywal internetu, bo ta informacja jest dla mnie zbyt malo wazna, by podejmowac jakies wysilki w celu jej zdobycia.

Odpowiedz

16. applefan_
-1

2015-02-18 10:51:09

@15 ubaw po pachy :) A tajemnicza pozycja "others"??? Kto tam może być...? BTW Samsung nawet w EU dostaje po d... tzn sprzedaży od Apple. Tendencje można odczytać wprost z liczb.

Odpowiedz

15. ~KaReS
0

2015-02-18 10:48:01

@11 - na potwierdzenie tego co napisałeś, statystyka dla Europy Zachodniej: Chińskich marek nie widać.

Odpowiedz

14. applefan_
-1

2015-02-18 10:45:34

@12 to dlaczego klienci nie wybierają tańszego i lepszego? Sony jest na skraju bankructwa działu mobilnego i słowami ich prezesa rozważają sprzedaż nierentownego segmentu smartfonów. Złe przykłady dajesz...

Odpowiedz

13. ~Adaś zamiast chrzanić bzdruy
2

2015-02-18 10:26:19

może być coś podlinkował. skończ fantazjować!

Odpowiedz

12. ~lol...
0

2015-02-18 10:25:23

@applefan_ apple ma może większa sprzedaż, ale smartfony ma gorsze niż Samsung. Jakby nie było Sony,LG,lenovo, xiaomi i innych produkujących smartfony z androidem a był tylko samsung z androidem i apple z ios wtedy można porównać uczciwie kto miałby jakie udziały,a sytuacja taka jaką jest czyli konkurencja apple i 10 innych firm kontra samsung no to inaczej być nie może. Niech się wszyscy rozwijają, lepiej dla nas -> konsumentów :)

Odpowiedz

11. ~klimass
0

2015-02-18 10:01:09

A jak tu konkurowac z chinczykami, ktorzy nie przestrzegaja patentow? Oni nie musza placic za patenty ktore wykorzystuja. Poczekajmy niech wejda do EU i USA, skoro tak dobrze im idzie sprzedac to ciekawe dlaczego jeszcze tego nie zrobili...

Odpowiedz

10. ~Adam M.
-1

2015-02-18 09:58:14

@8 - 5288 juanów to była oficjalna cena na starcie za wersję 16GB, a zadaj sobie trud i poszukaj po ile jest tam sprzedawany w rzeczywistości. :)

Odpowiedz

-1

2015-02-18 09:48:36

@8 Ci co nie są zaślepieni nienawiścią do Apple wiedzą, że w Chinach bardzo dobrze sprzedaje się wszystko co jest najwyższej jakości. Tylko na cały świat prywatni importerzy sprowadzają sam chłam, bo tylko to się opłaca dodając do tego transport, marżę i resztę kosztów. W takiej sytuacji nie dziwi wysoka pozycja Apple - po prostu ma najwyższą jakość, którą Chinczycy cenią ponad wszystko.

Odpowiedz