DAJ CYNK

Oppo liderem na chińskim rynku smartfonów

LuiN

Sprzęt

Według IDC, w III kwartale chiński rynek smartfonów był o 5,8% większy niż przed rokiem i o 3,6% większy niż w II kwartale. Liderem po raz pierwszy w historii był Oppo.

Według IDC, w III kwartale chiński rynek smartfonów był o 5,8% większy niż przed rokiem i o 3,6% większy niż w II kwartale. Liderem po raz pierwszy w historii był Oppo.



W Chinach Xiaomi to dopiero 4. gracz z 10 mln sprzedanych urządzeń i aż 42,3% spadkiem sprzedaży w skali roku. Na pierwszym miejscu jest Oppo, który podwoił skali roku swoją sprzedaż, dostarczając 20,1 mln sztuk smartfonów. Równie duże wzrosty odnotował Vivo, który sprzedał 19,2 mln sztuk smartfonów i odnotował wzrost o 101,1%.

Trzecia lokata należy do Huaweia, który dostarczając 18 mln sztuk smartfonów poprawił zeszłoroczny wynik o 5,1%. Apple, podobnie jak Xiaomi, odnotował potężny spadek sprzedaży (o 34,1% w ujęciu rocznym), a 8,2 mln sztuk sprzedanych smartfonów zapewniło mu dopiero piątą lokatę.

Pięć wyżej wymienionych firm miało 65,7% chińskiego rynku smartfonów. Sprzedaż pozostałych producentów zmalała o 7,1%. Łącznie w III kwartale sprzedano w Chinach 115,1 mln sztuk smartfonów.

Producent

3Q2016

(mln)

3Q2016

(udział)

3Q2015

(mln)

3Q2015

(udział)

Zamiana

rok-do-roku

1. OPPO

20,1

17,5%

9,8

9,0%

106,1%

2. vivo

19,2

16,7%

9,5

8,8%

101,1%

3. Huawei

18,0

15,7%

17,2

15,8%

5,1%

4. Xiaomi

10,0

8,7%

17,3

15,9%

-42,3%

5. Apple

8,2

7,1%

12,4

11,4%

-34,1%

Pozostali

39,6

34,3%

42,6

39,1%

-7,1%

Razem

115,1

100%

108,8

100%

5,8%


Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: IDC, wł