DAJ CYNK

GoRepair podsumowuje rok działalności

31.10.2017

Dodane przez: orson_dzi

Kategoria: Sprzęt

Interakcje: 2175

Ważne 3

2

Pęknięte szybki, uszkodzone wyświetlacze i zepsute płyty główne to usterki, z którymi użytkownicy smartfonów spotykali się najczęściej.





Pęknięte szybki, uszkodzone wyświetlacze i zepsute płyty główne to usterki, z którymi użytkownicy smartfonów spotykali się najczęściej.



Dane zebrane w ciągu minionego roku pokazują, że spośród wszystkich urządzeń naprawianych w GoRepair, 71% stanowiły smartfony, 15% laptopy i 14% tablety. Taki wynik nie zaskakuje, ponieważ wg danych GUS z 2017 roku, na 100 mieszkańców przypadają 142 smartfony. Najczęściej pojawiającymi się markami były - Samsung, Apple i Sony, które stanowiły odpowiednio 24%, 21% i 12% oddawanych do naprawy smartfonów. Powoli widać rosnącą popularność urządzeń Xiaomi. Stanowiły one 7% naprawianych smartfonów. W przypadku tabletów najczęściej zgłaszali się posiadacze Samsungów i iPadów - 32% i 27%, a laptopy były produkcji Lenovo, Della i Apple'a - 24%, 15% i 11%.



Królem usterek jest oczywiście rozbita szybka ekranu. Ta przypadłość dotykała 40% smartfonów i 45% tabletów. W przypadku smartfonów na kolejnych miejscach był problemy z wyświetlaniem obrazu - 9%, płytą główna - 7%, akumulatorem i ładowaniem - 6% i 4%. W przypadku tabletów było podobnie. Problemy z ładowaniem stanowiły 13% zgłoszeń, płyta główna - 7%, niedziałający ekran - 5%.



Z własnego, prywatnego doświadczenia z naprawy w serwisie byłem zadowolony. Do wymiany miałem cały wyświetlacz razem z paskudnie potłuczoną szybą i szyba chroniąca aparaty w Huaweiu P9. Po powrocie smartfon wyglądał jakby w ogóle nie był nigdy otwierany, nie miał żadnych widocznych śladów przeprowadzonej naprawy.

Źródło tekstu: gorepair; wł

Komentarze
Zaloguj się
9. Gormar
0

2017-11-01 10:31:28

@8. Niecały rok to odrobinę za mało, aby ocenić awaryjność. Już nie mówiąc o tym, że pojedynczy egzemplarz nie może być wyznacznikiem trwałości reszty. Posiadam telefon Doogee za niecałe 300 złotych już blisko drugi rok (w grudniu), ale nie twierdzę że to bezawaryjna marka.

Odpowiedz

8. ~Punk
0

2017-10-31 17:26:12

Tez mam Xiaomi Redmi 3s już od prawie roku i jeszcze nic mu nie dolega, działa bezawaryjnie i stabilnie.

Odpowiedz

0

2017-10-31 17:12:57

Ja mam budzetowego xiaomi starocia i nic się z nim nie dzieje. Wogóle żadnych rys na wyświetlaczu. A nie ma GG, tylko dragon glass.

Odpowiedz

6. ~Bezregulaminator
0

2017-10-31 16:12:18

Jeśli Xiaomi stanowiło 7%, a jest ich jeszcze dość mało - to chyba by znaczyło, że to Xiaomi jest najbardziej awaryjne...?

Odpowiedz

5. Sig
0

2017-10-31 15:52:51

Coś mam wrażenie, że to uszkodzenie wyświetlacza i płyty głównej, to przeważnie zalania. Problem z ładowaniem, to pewnie najczęście wyrobiony, lub uszkodzony port ładowania.

Odpowiedz

1

2017-10-31 15:26:12

@3 GoRepair to serwis pogwarancyjny. Ingerencja cieczy to w autoryzowanych serwisach... :)

Odpowiedz

3. ~
1

2017-10-31 15:16:07

A nie było "ingerencji cieczy"???

Odpowiedz

2

2017-10-31 13:48:51

@1 Mój błąd, zjadłem zdanie. Już jest Xiaomi.

Odpowiedz

1. ~Hotelarz
-3

2017-10-31 13:29:21

Nie ma Xiaomi czyli bezawaryjna marka polecam.

Odpowiedz