DAJ CYNK

GoRepair podsumowuje rok działalności

Dodane przez: orson_dzi

Kategoria: Sprzęt

Interakcje: 2572

Pęknięte szybki, uszkodzone wyświetlacze i zepsute płyty główne to usterki, z którymi użytkownicy smartfonów spotykali się najczęściej.





Pęknięte szybki, uszkodzone wyświetlacze i zepsute płyty główne to usterki, z którymi użytkownicy smartfonów spotykali się najczęściej.



Dane zebrane w ciągu minionego roku pokazują, że spośród wszystkich urządzeń naprawianych w GoRepair, 71% stanowiły smartfony, 15% laptopy i 14% tablety. Taki wynik nie zaskakuje, ponieważ wg danych GUS z 2017 roku, na 100 mieszkańców przypadają 142 smartfony. Najczęściej pojawiającymi się markami były - Samsung, Apple i Sony, które stanowiły odpowiednio 24%, 21% i 12% oddawanych do naprawy smartfonów. Powoli widać rosnącą popularność urządzeń Xiaomi. Stanowiły one 7% naprawianych smartfonów. W przypadku tabletów najczęściej zgłaszali się posiadacze Samsungów i iPadów - 32% i 27%, a laptopy były produkcji Lenovo, Della i Apple'a - 24%, 15% i 11%.



Królem usterek jest oczywiście rozbita szybka ekranu. Ta przypadłość dotykała 40% smartfonów i 45% tabletów. W przypadku smartfonów na kolejnych miejscach był problemy z wyświetlaniem obrazu - 9%, płytą główna - 7%, akumulatorem i ładowaniem - 6% i 4%. W przypadku tabletów było podobnie. Problemy z ładowaniem stanowiły 13% zgłoszeń, płyta główna - 7%, niedziałający ekran - 5%.



Z własnego, prywatnego doświadczenia z naprawy w serwisie byłem zadowolony. Do wymiany miałem cały wyświetlacz razem z paskudnie potłuczoną szybą i szyba chroniąca aparaty w Huaweiu P9. Po powrocie smartfon wyglądał jakby w ogóle nie był nigdy otwierany, nie miał żadnych widocznych śladów przeprowadzonej naprawy.

Źródło tekstu: gorepair; wł

Przewiń w dół do następnego wpisu