DAJ CYNK

75% telefonów trafia do naprawy niepotrzebnie

23.02.2016

Dodane przez: LuiN

Kategoria: Sprzęt

Interakcje: 6382

Ważne 11

1

Z danych Blancco Technology Group wynika, że trzy czwarte telefonów trafiających do naprawy w USA i Europie jest sprawna - to użytkownicy nie potrafią z nich właściwie korzystać.

Z danych Blancco Technology Group wynika, że trzy czwarte telefonów trafiających do naprawy w USA i Europie jest sprawna - to użytkownicy nie potrafią z nich właściwie korzystać.

Dane przedstawione w raporcie pochodzą z milionów urządzeń z Androidem i iOS-em, które przeszły testy diagnostyczne w ramach platformy SmartChk. Jak się okazuje, aż 75% telefonów trafiających do naprawy w Europie i USA nie ma wad sprzętowych. Głównym powodem narzekań jest... brak umiejętności użytkowników, którzy nie radzą sobie z wielozadaniowością smartfonów i nieroztropnie instalują zbędne aplikacje.

Mieszkańcy Azji wypadają lepiej, choć co drugi niepotrzebnie oddany do naprawy telefon to też żaden powód do dumy. Azjaci najczęściej mordują wydajność smartfonów równoczesną instalacją aplikacji wielu serwisów społecznościowych, takich jak Facebook, WhatsApp, WeChat i Line. W ich przypadku typowym jest też posiadanie w telefonie ponad 40 dodatkowych programów.

W IV kwartale smartfony i tablety Apple'a stanowiły 15% urządzeń przekazywanych do naprawy, a pozostałe 85% przypadło Androidowi. W przypadku tego ostatniego do naprawy trafiają najczęściej Samsungi (27%), co wynikać może po części z dużego udziału tego producenta w rynku. Kolejne niechlubne miejsce miały smartfony Lenovo (21%), Motoroli (18%), Xiaomi (11%) i Asusa (8%).

Obok narzekań na wydajność, najczęstszym powodem oddania telefonu do naprawy jest awaria aparatu, panelu dotykowego, mikrofonu lub problemy z ładowaniem.

Źródło tekstu: PR Newswire, wł

Komentarze
Zaloguj się
44. ~
0

2016-02-24 13:32:46

@21: Który producent w swoich warunkach gwarancji oferuje wymianę po 4 naprawach? Jeszcze nie widziałem takiego zapisu w gwarancjach. Najczęściej jest coś w stylu "decyzję o sposobie rozwiązania problemu podejmuje autoryzowany serwis".Natomiast oddając jako konsument na rękojmię sprzęt zakupiony po 25.12.2014 już przy drugiej zasadnej reklamacji, sprzedawca nie może odmówić wymiany na nowy/zwrotu gotówki. Tylko za pierwszym razem mogą odmówić i zaproponować naprawę.

Odpowiedz

43. ~Aimudo
0

2016-02-24 10:53:38

Mexille: Z tym resetem mylisz sie, juz (niestety) jest tak dzis w transporcie publicznym, ze trzeba wykonywac reset pojazdu, bo sterownik od drzwi swiruje, lub /''Brak komunikacji z komputerem pokladowym: polaczenie zerwane!/'', czy inne wychodza ciekawostki. ;-)

Odpowiedz

0

2016-02-24 09:53:53

Ja tam mam negatywne doświadczenia z LG. Ojciec raz zostawił telefon do naładowania, rano nie chciał się włączyć. Do serwisu, w serwisie wymienili płytę główną. To był LG L9. Dziewczyny LG G3 mini też wariował, nie czytał karty pamięci i parę innych kwiatków.

Odpowiedz

41. moldovva
0

2016-02-24 09:42:47

a 75% telefonów z serwisu REGENERSIS wraca z opisem "działanie cieczy".

Odpowiedz

40. ~karol
0

2016-02-24 09:33:24

To nie wina użytkowników że uruchamiają i instalują aplikacje. iOS i Windows Phone jakoś sobie z tym radzą.I jeszcze skąd wie że zainstalowane są jakiekolwiek aplikacje. Toż to otwarcie przyznają się do przeglądania zdjęć użytkowników na ich telefonach!!!!

Odpowiedz

39. ~Mexille
0

2016-02-24 09:21:29

Dobrze, że (jeszcze) nie trzeba samochodów restartować, bo za często "instalowaliśmy" pasażerów :-)

Odpowiedz

38. ~
0

2016-02-24 09:11:04

skoro pojawiają sie problemy, to nie jest wina konsumenta ale firm, które produkują sprzęt (nieodpowiednie oprogramowanie i inne kwiatki) lub firm które proponują aplikacje - a przede wszystkim firm od systemu operacyjnego (który decyduje o tym co można zainstalować)zwalanie winy na klienta to jakaś kpinawinni sa INFORMATYCY

Odpowiedz

37. ~Olo
1

2016-02-24 09:06:04

Ja z miesiąc temu oddałem do naprawy niedziałający kabel do iphone. Kabel nie działał od nowości. Oczywiście serwis wymienił na nowy. A w opisie naprawy napisali: "wymiana oprogramowania"....

Odpowiedz

36. ~
1

2016-02-24 08:47:51

Zepsuła nam się kiedyś w pracy drukarka hp - nie wciągała papieru. Odesłaliśmy do naprawy do serwisu. Drukarka wróciła naprawiona - już wciągała papier i drukowała normalnie, ale serwis napisał, że drukarka była sprawna. Chodzi o to, by w karcie gwarancyjnej nie odnotowywać naprawy.

Odpowiedz

35. ~rew
0

2016-02-24 08:46:23

ps. najlepiej żeby nic w nich nie instalować to by działały idealnie - według ich słów. to po co te smartfony są coraz szybsze z coraz większą ilością pamięci ??? jełopy

Odpowiedz

34. ~rew
0

2016-02-24 08:44:35

*** o szopenie. oddajesz do naprawy wraca dalej niesprawny lub wpisane zupełnie co innego niż zrobiono to poźniej maja takie statystyki.

Odpowiedz

33. ~Ja
0

2016-02-24 08:42:55

Ludzie wysyłają telefony do serwisu np. bo się nie chce włączyć!!! A wystarczy tylko zrobić twardy reset i po sprawie. Kombinacja klawiszy.

Odpowiedz

32. kvasir
0

2016-02-24 08:29:03

krótko mówiąc optymalizacja oprogramowania leży, jak tak pójdzie dalej to poniżej 16 GB ramu nie będzie dało się używać :P

Odpowiedz

31. zielony71
0

2016-02-24 08:24:13

No potwierdza moja opinia. Android działa tak, że użytkownicy myślą , że telefon jest zepsuty, a to tak ma być;-)

Odpowiedz

30. ~
0

2016-02-24 08:06:23

@21 u mnie bylo podobnie tyle ze z modemem wifi na karte sim co prawda wgrali nowe oprogramowanie ale tez dopisali ze moze zasieg za slaby ze trzeba miejsca lepszego szukac zeby zapewnic optymalne warunki itp oczywiscie jest ok

Odpowiedz