DAJ CYNK

Inne podejście użytkowników Blika do zakupów

18.07.2017

Dodane przez: orson_dzi

Kategoria: Prawo, finanse, statystyki

Interakcje: 7

Ważne 2

2

W I kwartale 2017 roku użytkownicy Blika zrealizowali prawie 6 mln transakcji. Ich podejście do zakupów różni się od przeciętnego konsumenta.



W I kwartale 2017 roku użytkownicy Blika zrealizowali prawie 6 mln transakcji. Ich podejście do zakupów różni się od przeciętnego konsumenta.

Przeciętny polski konsument i użytkownik Blika różnią się w podejściu do zakupów, mają inne zwyczaje zakupowe i wymagania. Większość konsumentów nie kupuje według wcześniej przemyślanej listy (68%), mimo że co piąty (20%) deklaruje, że zamierza to robić. Z kolei aż 81% badanych Blikowiczów regularnie korzysta z list zakupowych, w tym 42% wykorzystuje do planowania zakupów aplikacje mobilne.

Generalnie cena jest najważniejszym czynnikiem zakupowym dla 27% konsumentów. Na drugim miejscu jest jakość produktu (26%) i stosunek ceny do jakości (25%). Dla co trzeciego użytkownika Blika (34%) liczy się natomiast przede wszystkim marka, następnie cena i jakość produktu - odpowiednio 32% i 30%.

W sklepach stacjonarnych badani konsumenci również kierują się głównie ceną (30% badanych). Jakość produktu jest głównym czynnikiem dla co czwartego, a lokalizacja sklepu dla co piątego konsumenta. Z kolei dla użytkowników BLIKA najważniejszy jest duży wybór produktów w sklepie oraz promocje (po 30%), a na trzecim miejscu cena (27%).

W Internecie co piąty konsument kupuje raz na kilka tygodni (22%), a co piąty uzytkownik Blika przynajmniej raz w miesiącu. Najczęściej kupujący wybierają płatność gotówką przy odbiorze (28%). Wśród użytkowników Blika płatność za pobraniem jest tak samo popularna jak płatności mobilne (po 24%).

Użytkownicy Blika korzystają z technologii mobilnych nie tylko w płatnościach. Aż 85% z nich korzysta ze smartfona i tabletu, gdy chce znaleźć informację o produktach. Wśród polskich konsumentów jest to ponad połowa mniej (38%) Kupujący nadal wolą laptopy (26%) i komputery stacjonarne (23%).

Zobacz: Smart okazje - zwyczaje zakupowe Polaków

Źródło tekstu: Polski Standard Płatności

Komentarze
Zaloguj się
Polecane tematy