DAJ CYNK

BLIKIEM zapłacimy nie tylko w paczkomatach, ale także u kurierów InPostu

Marian Szutiak

Fintech

Osoby, które nie płacą z góry za zakupy w Internecie i decydują się na płatność za pobraniem u kuriera InPostu, mogą teraz dokonać płatności za pomocą BLIKA. To kolejny etap współpracy pomiędzy Polskim Standardem Płatności oraz InPostem i operatorem płatności Tpay.com.

Płatność za pobraniem u kuriera to wciąż popularna metoda opłacania zakupów internetowych przez polskich klientów. Różne badanie pokazują, że ten sposób płatności wybiera od 18 do 39% klientów. Coraz większa liczba kurierów oferuje możliwość dokonywania płatności bezgotówkowych za pośrednictwem mobilnego terminala, którym w przypadku InPostu jest specjalna aplikacja na smartfony. Dzięki współpracy Polskiego Standardu Płatności i operatora płatności Tpay.com, wszyscy kurierzy InPostu mogą przyjmować płatności za pobraniem dokonywane BLIKIEM.

- Płatność za pobraniem  w przypadku transakcji w eCommerce tradycyjnie kojarzona jest z gotówką. Zmieniamy to. Jednym z priorytetów strategii obecności BLIKA w tym kanale jest maksymalne ułatwienie płatności internetowych. Konsekwentnie realizujemy ten cel, czego przykładem jest właśnie współpraca z InPostem. Od teraz każdy użytkownik może wygodnie zapłacić BLIKIEM za zakupy u kuriera, bez posiadania gotówki. Chcemy w ten sposób zachęcić tą grupę klientów do płatności bezgotówkowych. To kolejny krok po niedawnym umożliwieniu płatności BLIKIEM za przesyłki przy odbiorze w Paczkomatach - powiedziała Monika Król, wiceprezes Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu BLIK. - Nasze dane transakcyjne pokazują, że użytkownicy doceniają płatności BLIKIEM w Internecie, od początku br roku wykonali ponad 40 mln takich płatności,  liczymy, że przyzwyczajeni do gotówki klienci również szybko przekonają się do BLIKA.

Aby zapłacić BLIKIEM u kuriera InPostu, wystarczy w aplikacji mobilnej banku wygenerować ważny przez dwie minuty kod BLIK, następnie należy podać kod kurierowi i na końcu potwierdzić transakcję PIN-em w aplikacji mobilnej banku na swoim smartfonie.

- Jesteśmy najszybciej rosnącą firmą kurierską w Polsce. Tylko w okresie styczeń – październik w segmencie kurierskim zanotowaliśmy blisko 50% przyrost wolumenów w porównaniu do ubiegłego. Naturalnym dla nas krokiem jest rozwój usług kurierskich także poprzez zwiększenia wariantów płatności za pobraniem. Dzięki współpracy z Polskim Standardem Płatności nasi kliencie będą mogli teraz płacić za przesyłkę pobraniową bez konieczności posiadania gotówki w portfelu - powiedział Rafał Brzoska, założyciel i prezes InPost S.A.

Kurierzy InPostu mogą przyjmować płatności BLIKIEM bezpośrednio w aplikacji kurierskiej MobiCourier, dostarczonej przez OpenNet.pl we współpracy z Tpay.com na urządzenia mobilne firmy Zebra Technologies.  W momencie dostarczenia przesyłki za pobraniem i wybraniu przez odbiorcę rozliczenia BLIK, kurier wprowadza kod BLIK podany przez klienta i czeka na potwierdzenie przez niego transakcji w jego aplikacji bankowej. Cała transakcja zajmuje kilka sekund i jest szybsza od rozliczenia pobrania w tradycyjny sposób.

- Przekonaliśmy się już, że BLIK sprawdza się doskonale w świecie e-Commerce na co wskazują stale rosnące statystyki transakcyjności. Jako Tpay.com nieustannie szukamy nowych obszarów, w których BLIK ułatwi dokonywanie płatności. Współpraca z Polskim Standarem Płatności i InPostem przy wdrożeniu płatności BLIKIEM u kurierów InPostu jest tego doskonałym przykładem. Cieszę się, że rozwiązania płatnicze Tpay.com wpisują się idealnie w oczekiwania wymagających partnerów, które naszym płatnikom pozwalają zaoszczędzić bezcenny czas. Nie boję się stwierdzić, że od dziś miliony osób zyskały możliwość skorzystania z wygodnej i bezpiecznej formy płatności bezgotówkowej, co stanowi kolejne duże ułatwienie w dokonywaniu zakupów online - powiedział Paweł Działak, Prezes Zarządu Krajowego Integratora Płatności S.A., właściciela marki Tpay.com.

BLIK coraz powszechniejszym sposobem na płatności bezgotówkowe

BLIK stanowi ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje nowoczesne technologie informatyczne. W czasie trzech kwartałów 2018 roku zrealizowano przy jego pomocy 57 milionów transakcji. 71% z nich to zakupy w e-commerce. BLIK umożliwia płacenie za zakupy w dokonane w Internecie oraz w tradycyjnych sklepach, wypłacanie i wpłacanie gotówki w bankomatach, a także natychmiastowe przelewanie pieniędzy innym użytkownikom na numer telefonu, bez znajomości numeru ich rachunku bankowego.

Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP), której udziałowcami są banki: Alior Bank, Bank Millennium, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank PolskiSantander Bank Polska. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin Banku, BGŻ BNP Paribas, Raiffeisen Polbanku, Credit Agricole, Pekao SA, Inteligo, Orange Finanse oraz T-Mobile Usługi Finansowe.

Zobacz: Blik dostępny w paczkomatach InPost
Zobacz: 1/3 transakcji wykonywanych z poziomu aplikacji odbywa się dzięki Blikowi
Zobacz: Za Słodziaka zapłacisz Blikiem - Polski Standard Płatności dostępny w Biedronce

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Polski Standard Płatności