DAJ CYNK

UKE: jak złożyć reklamację usługi telekomunikacyjnej?

07.11.2013

Dodane przez: SirmarK

Kategoria: Aplikacje i rozrywka

Interakcje: 15653

Ważne 11

0

UKE zaprezentował kolejny film edukacyjny, w którym przybliża m.in. zasady zgłaszania reklamacji oraz uprawnienia konsumentów usług telekomunikacyjnych.

UKE zaprezentował kolejny film edukacyjny, w którym przybliża m.in. zasady zgłaszania reklamacji oraz uprawnienia konsumentów usług telekomunikacyjnych.

W przypadku wystąpienia problemów z realizacją połączeń telefonicznych, transmisją danych lub dostępem do Internetu:

  • Skontaktuj się z operatorem świadczącym daną usługę i przedstaw mu problem. W większości przypadków problem udaję się rozwiązać na tym etapie.
  • Jeśli problem nie zostanie rozwiązany zgłoś reklamację u operatora.



Zgłoszenie reklamacji Reklamację usługi telekomunikacyjnej można złożyć w ciągu 12 miesięcy od dnia zdarzenia (np. wystąpienia przerwy w świadczeniu usługi lub jej nienależytego wykonania usługi).
Składając reklamację można skorzystać z dogodnego dla nas sposobu kontaktu z operatorem:
  • telefonicznie,
  • osobiście w punkcie obsługi klientów,
  • wysyłając list lub wiadomość email.

Dane kontaktowe do operatora (adres na jaki należy przesłać reklamację) znajdziemy na stronie internetowej operatora, w regulaminie usługi lub punkcie obsługi klienta.

Wymagane elementy

Składana reklamacja musi zawierać wszystkie wymagane elementy:
  • Imię i nazwisko abonenta (lub nazwę firmy),
  • Adres zamieszkania abonenta (lub siedziby firmy) ,
  • Określenie przedmiotu reklamacji i reklamowanego okresu ,
  • Nasz numer ewidencyjny - dostępny na rachunku lub w umowie,
  • Datę zawarcia umowy i rozpoczęcia świadczenia usługi telekomunikacyjnej, jeżeli reklamujemy termin rozpoczęcia świadczenia usług,
  • W przypadku gdy ubiegamy się o odszkodowanie należy określić jego kwotę i sposób wypłaty np. wskazać numer rachunku bankowego,
  • Podpis - jeżeli reklamację składamy na piśmie.

Pamiętać należy także, że niezależnie od wybranego sposobu złożenia reklamacji (reklamacja złożona na piśmie, telefonicznie lub drogą elektroniczną (e-mail) ) operator zobowiązany jest potwierdzić jej przyjęcie w ciągu 14 dni od dnia jej złożenia, za wyjątkiem sytuacji gdy udzieli odpowiedzi przed upływem tego terminu.

Odpowiedź na reklamacje

Operator ma 30 dni na udzielenie odpowiedzi na złożoną reklamację. Jeżeli nie udzieli jej w tym terminie, uważa się ją za uwzględnioną.
W przypadku odmowy uznania reklamacji, odpowiedź operatora zostanie doręczona przesyłką poleconą, a jej treść powinna zawierać wyczerpujące uzasadnienie.
W przypadku uznania reklamacji związanej z odszkodowaniem, operator przyznaje je, zgodnie z obowiązującym regulaminem świadczenia usług.

Jeżeli uważamy, że w wyniku braku łączności czy też nieprawidłowego świadczenia usług, ponieśliśmy wymierne straty, których wysokość będziemy w stanie udowodnić, wówczas możemy zażądać od operatora odszkodowania w innej wysokości niż określona w regulaminie świadczenia usług.

Pamiętaj!

Reklamację można zgłosić, gdy stwierdzimy:
  • że operator nie dotrzymał terminu rozpoczęcia świadczenia usługi
  • bądź wykonał usługę nienależycie, lub też w ogóle jej nie wykonał
Powodem do złożenia reklamacji jest także nieprawidłowe obliczenie przez operatora należności z tytułu świadczenia usług.

Złożenie reklamacji dotyczącej wysokości rachunku nie zwalnia z obowiązku terminowego uregulowania (opłacenia) rachunku.
Przed każdym złożeniem reklamacji należy sprawdzić czy zawiera ona wszystkie wymagane elementy.
Użytkownik ma 12 miesięcy na złożenie reklamacji.

W razie wątpliwości lub problemów skontaktuj się z Centrum Informacji Konsumenckiej UKE.

Źródło tekstu: UKE

Tagi: uke
Komentarze
Zaloguj się
31. ~majs
0

2016-10-05 15:51:28

stracony czas i pieniądze na telefon, najpierw podobno wszyscy konsultanci zajęci, potem sygnał wolny długo a potem ktoś rzucił słuchawką bez słowa, to skandal !!!

Odpowiedz

30. ~zopo990
0

2014-12-18 08:17:00

Doładowałem konto za 50 i po chwili nie mam środków na koncie !!!Poniżej wykaz połączenia.17.12.2014 09:27:07 Połączenie wychodzące Internet 40267 kB 48,36 zł Transfer danych w strefie taniego internetu w Play.Koszt 1,20 zł za 1 MB Taniego Internetu - SKANDALReklamacja na play24.pl bez skutku

Odpowiedz

29. ~
0

2013-11-14 02:45:27

Może jeszcze do szkoły wprowadzą naukę składania reklamacji? Jakie państwo taki obywatel, jakie kształcenie taka mentalność. Jeśli w dzisiejszych czasach ktoś nie umie złożyć prostej skargi to jest wyjątkowym betonem.

Odpowiedz

28. ~
0

2013-11-09 09:30:32

Play przyjmuje reklamacje od niezarejestrowanych użytkowników, jedyny wymóg to podanie imienia i nazwiska oraz adres do korespondencji użytkownika, po odpowiedz reklamacyjna powinna być udzielona również w formie pisemnej (listownie) ;-)

Odpowiedz

27. ~
0

2013-11-08 18:37:37

do 26 nie prawda bo ode mnie nie przyjeli

Odpowiedz

26. ~MADMAX
0

2013-11-08 18:16:45

Do 22. Play przyjmuje także reklamacje od niezarejestrowanych użytkowników. Masz błędne informacje :)

Odpowiedz

25. ~
0

2013-11-08 13:53:36

@23, co Ty chcesz od Oranża? Znikający pakiet wakacyjny 6 GB za 6 zł przywrócili w całości, chociaż połowa była wykorzystana, a także przedłużyli ważność do końca roku. To się nazywa pozytywne rozpatrzenie reklamacji :)

Odpowiedz

24. ~Namakon
0

2013-11-08 13:12:33

@8 Kamil... napisałeś coś co kołacze mi się w głowie od kiedy w play muszę toto czytać, najzabawniejsze są i tak teksty pełne epitetów a potem, cytuję "óważam że powinniście to rozpatrzyć pozytywnie!" ze wskazaniem na pierwsze słowo :)

Odpowiedz

23. ~
0

2013-11-08 12:10:38

"Skontaktuj się z operatorem świadczącym daną usługę i przedstaw mu problem. W większości przypadków problem udaję się rozwiązać na tym etapie" Powodzenia z takim nastawieniem. Proponuję spróbować w Orange reklamować internet mobilny:)

Odpowiedz

22. ~
0

2013-11-08 10:52:37

Ciekawe, czy w UKE wiedzą, że Play odrzuca reklamacje dot. niezarejestrowanych numerów prepiad, nawet jeśli spełnia wszystkie "ustawowe" wymagania uznające zgłoszenie za reklamację...

Odpowiedz

21. ~Ty
-1

2013-11-08 09:58:54

Kwestią nie jest polszczyzna. Tylko jak się sprawę opisze, odpowiednie uzasadnienie. Pisze jak pisze bo robię to przez telefon. Ten i wcześniejszy też. Dlatego może brakować kilku znaków.

Odpowiedz

1

2013-11-08 09:42:45

Wszystkie te informacje dostępne są w regulaminie świadczenia usług. Jeżeli ktoś tego nie czyta to nagle przeczyta informacje od UKE ?

Odpowiedz

1

2013-11-08 09:40:49

Reklamacja może zostać złożona w terminie 12 (dwunastu) miesięcy od ostatniego dnia Okresu Rozliczeniowego, w którym zakończyła się przerwa w świadczeniu Usługi Telekomunikacyjnej lub od dnia, w którym Usługa Telekomunikacyjna została nienależycie wykonana lub miała być wykonana lub od dnia doręczenia Rachunku Telekomunikacyjnego zawierającej nieprawidłowe obliczenie należności. Reklamację złożoną po upływie powyższego terminu pozostawia się bez rozpoznania, o czym Operator powiadamia Abonenta

Odpowiedz

18. kamil1221
0

2013-11-08 09:37:09

W umowie jest napisane że minimum jest 1Mb/s a max 10Mb/s więc jesli masz 1 mega to wszystko jest w granicach zaakceptowanej przez Ciebie umowy.

Odpowiedz

17. ~ja
0

2013-11-08 09:14:11

15, ok, ale 10 napisał, że ma 1Mb, a nie 100Kb, czyli by się mieścił... niestety nie mam dostępu do strony orange, żeby to sprawdzić

Odpowiedz