DAJ CYNK

TikTok: Jeszcze więcej reklam w popularnej aplikacji

Sebastian Górski

Rozrywka

To było raczej do przewidzenia. Na fali rosnącej popularności aplikacji społecznościowej TikTok, jej twórcy wprowadzają nowe narzędzia, tym razem z myślą o biznesie i marketerach.

Cztery nowe narzędzia dla rekladomodawców na TikToku dają możliwość prowadzenia oficjalnego konta marki. Niektóre z nich znamy już z innych platform społecznościowych. Są również takie, których do tej pory nie oferowała jakakolwiek inna aplikacja. Wspomniane narzędzia to infeed native content, brand takeovers, hashtag challenges oraz branded lenses.

Zobacz: Polski użytkownik TikTok to nastolatka z małego miasta. Pierwsze badanie dotyczące rosnącego serwisu społecznościowego

Pierwsze z nich czyli infeed native content to pełnoekranowe, kilku lub kilkunastosekundowe reklamy, które można pominąć. Pojawiać się mogą w spersonalizowanej sekcji "dla ciebie", a ich odpowiednikiem na Snapchacie i Instagramie są reklamy w relacjach. Z kolei brand takeover to pełnoekranowa reklama, która uruchamia się zaraz po uruchomieniu aplikacji. Dzięki niej marki mogą "przejmować" aplikację na jeden dzień, tworzyć zdjęcia, gify oraz wideo.

ByteDance - chińska firma stojąca za sukcesem TikTok

Zobacz: TikTok ponownie dostępny w Indiach. Blokada nałożona przez sąd nie trwała długo

Tu dochodzimy do hashtag challenge, czyli akcji, w której marka może stworzyć hasztag i wyznaczać cele do spełnienia lub możliwe do zdobycia nagrody. Ostatnim narzędziem są brand lenses - czyli własny filtry tworzone przez różne marki, które są później używane przez użytkowników. Na polskim TikToku reklamy infeed native content już działają. Nie znamy jeszcze terminów udostępnienia pozostałych narzędzi.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: informacja prasowa

Źródło tekstu: informacja prasowa