DAJ CYNK

Orange wyłącza usługę Orange Cloud

04.10.2016

Dodane przez: orson_dzi

Kategoria: Aplikacje i rozrywka

Interakcje: 8558

Ważne 10

3

Pod koniec listopada Orange wyłącza usługę Orange Cloud, która pozwalała na trzymanie danych w chmurze.

Pod koniec listopada Orange wyłącza usługę Orange Cloud, która pozwalała na trzymanie danych w chmurze.

Usługa Orange Cloud zostanie wyłączona 25 listopada 2016 roku. Klienci korzystający z niej otrzymają SMS-a o treści: Informujemy, że z dn. 25.11.2016 zakończymy świadczenie usługi Orange Cloud. W związku z wyłączeniem usługi Orange Cloud pamiętaj o przeniesieniu swoich plików na inne nośniki.

Orange Cloud, to usługa działająca od września 2013 roku. W zależności od posiadanej oferty klienci mieli do dyspozycji określoną ilość darmowej przestrzeni dyskowej w chmurze. W razie potrzeby, za opłatą można było ją powiększyć.

Źródło tekstu: wł

Komentarze
Zaloguj się
26. ~
0

2016-10-05 02:28:26

@ 22. jedrek: Jest dokładnie tak jak piszesz! Co mi z tego, że mam miejsce na dane "w chmurze", jeśli upload mam ponad 10-krotnie niższy od downloadu, a jakby tego było mało, to operator jeszcze oszukuje!Ostatnio nakryłem swojego dostawcę internetu, firmę T-Mont, że robi z internetem ten sam numer co Volkswagen ze swoimi silnikami; gdy sprawdzam swoją prędkość na stronie www.speedtest.net lub , to mam prędkość w obie strony taką jak w umowie, ale gdy faktycznie wysyłam jakiś plik do internetu, to wtedy prędkość uploadu spada mi mniej więcej o połowę! Przy wysyłce na Google Drive, Dropbox, OneDrive itp. mam upload 1,4-2 Mb/s, ale gdy łączę się z serwerem www.speedtest.net lub innym podobnym, to nagle mam pełne 40/4 Mbps, tak jak w umowie.

Odpowiedz

25. Sig
0

2016-10-04 22:15:41

To jest właśnie powód dla którego nigdy nie skorzystam z naszych rodzimych rozwiązań "chmurowych". Za duża niepewność kiedy prowadzącemu taki projekt się nagle odwidzi... OK, użytkownik powiadiominy, ma czas na migrację, ale nie jest to przeciez też pierwsze takie zamknięcie. Po co bawić się w przenosiny, jak można od razu wybrać sprawdzone rozwiązanie?

Odpowiedz

24. ~tkubon
0

2016-10-04 22:04:10

Widać, że nie sam byłem niezadowolony z tej chmury. Prawdę mówiąc do aplikacji Dropbox to to nie miało nawet startu. Nawet Google Drive i iCloud Drive są o niebo lepszymi produktami, za które osobiście byłbym w stanie dopłacić niż korzystać co prawda z 30 GB, ale działających tak, że cały czas mam strach że potracę swoje cenne dane

Odpowiedz

22. jedrek
-1

2016-10-04 19:08:53

@2 pen w kieszeni. Chmura dla gimbazy. Wszyscy jak widzę mają upload-y nie mniejsze niż 1Gbit :D Szybciej pchają na chmurę niż na domowego pena.

Odpowiedz

21. ~cesarz
2

2016-10-04 18:36:40

Orange po prostu nie zarobił na chmurze. Liczył na dokupienie przez swoich klientów dodatkowych GB , a tu kicha. rok temu miałem ankietę na ten temat . Ile bym zapłacił za dodatkowe Gb .

Odpowiedz

20. tMati
0

2016-10-04 18:24:19

@19 Aplikacja była do kitu, po uploadzie ze smartfona na kompie pojawiły mi się pliki z nazwami zamienionymi na ciągi cyfr. @18 Niedawno nagrałem krótki filmik 4K - 2 minuty ponad 200 MB. Symetryczne łącza zaczną pewnie reklamować jako nowość, gdyby streaming z własnego komputera stał się popularny (jakaś usługa w smartDOM choćby) i ludzie zaczęliby się wściekać na wolny internet, a tak to tylko "płacz i płać" za usługi biznesowe.

Odpowiedz

19. ~tkubon
0

2016-10-04 16:12:59

Pytanie czy będzie jakiś alternatywny zamiennik. A druga sprawa to aplikacja Orange Chmura na MacOS działała po prostu fatalnie. Dane nie synchronizowały się automatycznie, wszystko wolne i toporne, przez jakieś własne synchronizacje potraciłem mase kontaktów w książce

Odpowiedz

18. ja.michal
0

2016-10-04 16:03:32

Chmura od Orange działała słabo, przez trochę tego używałem (darmowe kilka GB). Jedyny plus był w braku naliczania opłat za transfer w przypadku internetu mobilnego w Orange i dobrze bo kilka razy przy pliku ponad 1 GB na łączu mobilnym przesyłanie potrafiło się wywalić gdzie z takim Google Drive nie było problemu. Aplikacja i obsługa konta pozostawiają wiele do życzenia o opłatach za większą powierzchnię nie wspominając.@speclab, duzi nie znaczy zawsze lepsi. Pierwszy przykład z brzegu to OneDrive i zmniejszenie powierzchni lub likwidwcja większych pakietów.Idea chmury u operatora bardzo dobra, ale chyba za wcześnie wprowadzona ze względu na zależność od jakości sieci. Nawet podejście jest chybione w oferowaniu łączy asymetrycznych w przypadku ftth. Co z tego, że pobierzemy plik z prędkością 600 Mbps jak możemy go wysłać z prędkością 60 Mbps. To raptem 7,5 MB/s, większość osób wie ile teraz zajmują nawet materiały wideo w telefonach, ponad 1 GB to nie problem. Do dokumentów tak, jako substytut dysku przenośnego lub domowego NAS niestety nie w obecnej formie.

Odpowiedz

17. ~pabloki
1

2016-10-04 14:35:28

dysk zewnętrzny jakby sie kto czepiał.

Odpowiedz

16. ~Hi fi
-1

2016-10-04 14:35:18

@13 ciesze sie z właściwego komentarza. Nie podam jaki sprzęt uźywałem i teraz uźywam - naprwno wiesz dlaczego. Natomiast uźywam video converter, ktory tranformuje około 120 formatów. W ten sposób załatwiłem nie odtwarzane po 2 latach formaty.

Odpowiedz

15. ~pabloki
1

2016-10-04 14:35:03

wszyscy wyłaczają. konkurencja sie wykrusza. ja tam wole dysk .

Odpowiedz

14. ~jarko
2

2016-10-04 14:27:37

@6 CO? Ja mam na chmurze film, który był zgrany na pamiątkę jednego wydarzenia 10 lat temu. Ostatnio wrzucilem go na chmure, bo formatowaniem starego kompa i zdziwie Cię - na laptopie film działa, mało tego na smartfonie też! WoW!

Odpowiedz

13. odkrywca1
3

2016-10-04 14:20:05

@ 12 większość formatów jest wspierana wstecz przez nowe programy przykład doc i docxto zależy czego używasz i o jakich formatach piszesz - podaj przykład@ 11 była to usługa dodatkowa do usługi podstawowej i jedynie możesz dochodzić rekompensaty od orangutana

Odpowiedz

12. ~Hi hi
-4

2016-10-04 14:05:42

Twoj miernik ma wiecej niź 2 lata @10 . Zobacz jakie 2 lata temu miałeś odbierane formaty, a jakie teraz. Chyba, źe uźywasz starocie a nie nowy sprzęt.

Odpowiedz

11. ~pleisik
0

2016-10-04 14:00:45

Czyli mam rozumieć, że jeśli ktoś tą usługę miał zapisaną w umowie jako że jest w jego taryfie, to z momentem jej wyłączenia taka osoba ma prawo do rozwiązania umowy bez poniesienia jakichkolwiek kar?

Odpowiedz