DAJ CYNK

[Aktualizacja] Użytkownicy telefonów z Windows Phone 8.1 mają problemy z instalacją aplikacji

05.03.2018

Dodane przez: msnet

Kategoria: Aplikacje i rozrywka

Interakcje: 7808

Ważne 5

3

Wielu użytkowników smartfonów z systemem Windows Phone 8.1 podczas próby instalacji aplikajcji ze Sklepu otrzymuje błąd 80070020.



Wielu użytkowników smartfonów z systemem Windows Phone 8.1 podczas próby instalacji aplikajcji ze Sklepu otrzymuje błąd 80070020.

Wsparcie ze strony Microsoftu dla Windows Phone 8.1 zakończyło się ponad pół roku temu, jednak platforma ta ma wciąż sporą grupę użytkowników. Są to właściciele smartfonów, które zostały wydane z tym systemem i nadal bardzo dobrze działają. Użytkownicy tych urządzeń nie chcą ich wymieniać na inne, a samego Windowsa zaktualizować nie mogą, ponieważ nie pozwala im na to gigant z Redmond.

Do coraz większych braków w sklepie z aplikacjami dla niewspieranego już systemu Windows Phone 8.1, użytkownicy starszych Lumii (między innymi) mają kolejny problem. Wielu z nich zgłasza poprzez Facebooka, Reddita i platformę pomocową Microsoftu, że od soboty mają problemy z pobraniem aplikacji ze Sklepu. Gdy próbują to zrobić, proces się zatrzymuje i wyświetlony zostaje kod błędu 80070020. Problem ten został także potwierdzony przez redakcję serwisu Neowin.

Problem, o którym mowa powyżej, nie występuje po raz pierwszy. Dawniej wystarczało sprawdzenie (i ewentualne naprawienie), czy data i godzina systemowa jest prawidłowa oraz czy konto Microsoft jest zsynchronizowane. Tym razem jednak rozwiązanie takie nie działa. Co ciekawe, niektórzy użytkownicy zauważyli, że problem znika, jeśli przestawimy datę na 3 grudnia 2017 roku. Zatem dopóki problem nie zostanie rozwiązany lub nie odniesie się do niego Microsoft, pozostaje cofnąć datę, zainstalować aplikację, którą chcemy i następnie przywrócić prawidłowe ustawienia.

W tym miejscu warto jeszcze dodać, że chociaż Windows Phone 8.1 nie jest już wspierany, to Microsoft w oficjalnym FAQ podaje, że inne usługi, w tym przekazywanie zdjęć, przywracanie urządzenia z istniejącej kopii zapasowej i Sklep, będą działać przez następnych 12 miesięcy od końca wsparcia technicznego, a po tym czasie rozpocznie się ich wygaszanie. Wsparcie techniczne, o którym mowa w cytowanym fragmencie, zakończyło się 11 lipca 2017 roku.

Zobacz: Z bólem serca patrzę jak mobilny Windows umiera

[Aktualizacja 6.03.2018 godz. 19:34]

Jak poinformował na Twitterze Martin Suchan, jeden z deweloperów platformy Windows, problem został rozwiązany. Okazało się, że Microsoft zapomniał odnowić certyfikat SSL na serwerze, co poskutkowało pojawianiem się błędu 80070020.



Źródło tekstu: Neowin, wł

Komentarze
Zaloguj się