DAJ CYNK

Rusza ogólnopolska kampania promocyjna usługi Direct Debit

WitekT

Wydarzenia

Od 06.09.2004 r. rozpoczęła się kolejna Ogólnopolska Kampania Promocyjna Polecenia Zapłaty, której koordynatorem jest Polska Telefonia Komórkowa Centertel - operator sieci Idea.

Od 06.09.2004 r. rozpoczęła się kolejna Ogólnopolska Kampania Promocyjna Polecenia Zapłaty, której koordynatorem jest Polska Telefonia Komórkowa Centertel - operator sieci Idea.

Kampania będzie trwała do końca 2004 roku i w tym czasie ukażą się materiały dot. polecenia zapłaty w prasie, Internecie oraz TVN24. Kampania została przygotowana przez Koalicję na rzecz Polecenia Zapłaty, której koordynatorem prac jest PTK Centertel. Patronat nad kampanią ponownie objął Związek Banków Polskich, który w odpowiedzi na prośby Koalicji, wysłał do banków klientów pismo odnośnie rezygnacji bądź obniżenia prowizji od transakcji Polecenia Zapłaty.

PTK Centertel posiada czołową pozycję na rynku klientów korzystających z Polecenia Zapłaty, z odsetkiem blisko 30% w ogólnej liczbie transakcji Direct Debit w Polsce. Blisko 200 tys. klientów Idei korzysta aktywnie z Polecenia Zapłaty i dlatego PTK Centertel postrzegana jest na rynku jako firma wiodąca w inicjatywach podejmowanych na rzecz popularyzacji tej nowoczesnej, wygodnej i taniej formy płatności.

Organizatorem kampanii Polcenia Zapłaty (wrzesień – grudzień 2004 r.) jest Koalicja na rzecz Polecenia Zapłaty w skład której wchodzą:
firmy telekomunikacyjne: PTK Centertel Sp. z o.o. operator sieci Idea, Polkomtel S.A. operator sieci Plus GSM, Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o., Telekomunikacja Polska, Telefonia Dialog, Netia SA, OSP Polpager Sp. z o.o. operator sieci Sferia,
banki: ABN AMRO Bank (Polska) S.A., Citibank Handlowy, BRE Bank SA, Deutsche Bank Polska S.A.,
inne firmy: Canal+ Cyfrowy Sp. z o.o. (operator platformy cyfrowej CYFRA+), UPC Telewizja Kablowa Sp. z o.o., Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A.

Celem kampanii jest:
zainteresowanie klienta nowoczesną i atrakcyjną formą rozliczeń bezgotówkowych jaką jest polecenie zapłaty,
wyedukowanie (przekonanie) klienta, iż jest to wygodna i bezpieczna forma regulowania cyklicznych rachunków,
przekonanie klienta do uruchomienia i korzystania z usługi.

Wykorzystywane w kampanii media:
prasa: 3 layouty – 27 emisji, artykuły sponsorowane – 4 publikacje,
Internet: mailng i banery na witrynach Onetu, WP i Interii – 19 788 383 odsłon,
strona internetowa Koalicji (aktualizacja): www.poleceniezaplaty.org.pl,
reklama w TVN24: biznes foldery – 45 emisji, spoty reklamowe – 40 emisji,
dodatkowy PR: konferencja prasowa oraz informacje dla prasy.

Wiosną 2003 roku na rynku polskim zawiązała się Koalicja na rzecz Polecenia Zapłaty, której celem jest popularyzacja tej niezwykle wygodnej formy regulowania rachunków.

Koalicję utworzyli operatorzy sieci komórkowych – PTK Centertel Sp. z o.o. operator sieci Idea, , Polkomtel S.A. operator sieci Plus GSM, Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o.; telekomunikacyjnych – Telekomunikacja Polska, Telefonia Dialog i Netia SA, banki – ABN AMRO Bank (Polska) S.A., Citibank Handlowy, BRE Bank SA, Deutsche Bank Polska S.A.; a także Canal+ Cyfrowy Sp. z o.o. (operator platformy cyfrowej CYFRA+) i Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A.

Koordynatorem prac Koalicji została firma PTK Centertel Sp. z o.o. operator sieci Idea.

Firmy zrzeszone w Koalicji ustaliły wspólne priorytety i przeprowadziły w 2003 roku kampanię medialną, która została podzielona na dwie części:
kampanię prasową, nad którą patronat objął Związek Banków Polskich i Polskie Towarzystwo Ekonomiki Gospodarstwa Domowego Eko-Dom, która została zrealizowana przed sezonem wakacyjnym 2003. W kilkunastu magazynach ukazały się reklamy podkreślające główne zalety Polecenia Zapłaty. Równolegle w największych miastach Polski odbył się cykl spotkań z przedstawicielami lokalnych mediów poświęconych zaletom i wygodzie opłacania rachunków poprzez polecenie zapłaty. Powstała również strona internetowa: www.poleceniezaplaty.org.pl,
kampanię internetową, która została zrealizowana pod koniec 2003 roku.

Koalicjanci podjęli także, we własnym zakresie, dodatkowe działania promocyjne, wspierające kampanię oraz dalszy rozwój Polecenia Zapłaty.

Po 3 miesiącach od startu kampanii ilość transakcji Polecenia Zapłaty w Polsce wzrosła o ok. 35%, a do końca 2003 roku uległa podwojeniu.

Koalicja prowadzi lobbing na rzecz rozwoju polecenia zapłaty w środowisku bankowym i wśród wierzycieli, co dotychczas zaowocowało:
zaproszeniem Koalicji do udziału w pracach Zespołu ds. Polecenia Zapłaty przy ZBP przy nowelizacji Porozumienia Międzybankowego,
przyłączeniem w 2004 roku do Koalicji dwóch nowych członków: UPC Telewizji Kablowej Sp. z o.o. i OSP Polpager Sp. z o.o. operatora sieci Sferia.

Od początku 2004 roku trwały prace nad przygotowaniem i przeprowadzeniem następnej kampanii informacyjno-edukacyjnej.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Idea