DAJ CYNK

Netflix ma 150 mln subskrypcji - czas na inwestycje w nowe produkcje

orson_dzi

Telewizja i VoD

Netflix zainwestuje 100 mln dolarów w nowe centrum produkcyjne. Rosnąca liczba subskrybentów stawia przed serwisem coraz większe wymagania odnośnie własnych treści.

Nowy kompleks Netflixa powstanie w Nowym Jorku, gdzie serwis ma już swoje biura. Siedziba firmy na Manhattanie zostanie rozbudowana, a na Brooklynie powstanie sześć studiów, w których będą powstawać filmy i seriale streamingowego giganta. Netflix nagrywał już w Nowym Jorku. To tam powstały niektóre sceny do m.in. Orange is the new black czy Russian doll. Biura będą zajmować powierzchnię ponad 9 tys. metrów kwadratowych i pracę znajdzie w nich 127 osób.

O planach Netflixa oficjalnie poinformował burmistrz Nowego Jorku, który sprzyja inwestycji. Ciężko się temu dziwić, skoro Netflix chce zainwestować ok 100 mln dolarów oraz stworzy miejsca pracy dla co najmniej kilkuset osób. Firma zostanie objęta dzięki temu specjalnymi ulgami podatkowymi, których wysokość będzie uzależniona od wyników zatrudnienia.

W ubiegłym tygodniu Netflix poinformował o zbliżeniu się do liczby 150 mln subskrybentów. Po I kwartale 2019 roku było ich 148,8 mln, z czego 60,2 mln w samych Stanach Zjednoczonych. Patrząc na dynamikę wzrostu popularności serwisu, bariera 150 mln powinna już być przekroczona.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: CNN; wł