DAJ CYNK

Startują testy RCS w Polsce

orson_dzi

Taryfy, promocje, usługi

Najnowszy, globalny trend w komunikacji mobilnej coraz szybciej wkracza w naszą rzeczywistość i właśnie zaczyna funkcjonować na polskim rynku.



Najnowszy, globalny trend w komunikacji mobilnej coraz szybciej wkracza w naszą rzeczywistość i właśnie zaczyna funkcjonować na polskim rynku.

RCS to nowa forma krótkiej wiadomości tekstowej. Pozwala ona wysyłać dużo większe pliki multimedialne, aż do 100 MB. Wcześniej, w przypadku standardowych MMS-ów, a tym bardziej SMS-ów było to niewykonalne. Możliwe będzie również zakładanie grupowych konwersacji, podczas których każdy uczestnik będzie mógł informować o swojej lokalizacji, współdzielić pliki oraz otrzymywać powiadomienie, kto odczytał wiadomość. Przewagą RCS nad serwisami społecznościowymi jest to, że nie wymaga instalacji żadnych dodatkowych oprogramowań. Ten typ wiadomości obsłuży każdy nowy telefon z dostępem do Internetu.

Wspólne działanie z Google w zakresie wdrażania technologii Rich Communication Services, daje nam, jako pierwszej polskiej marce, niewątpliwą satysfakcję w tworzeniu historii SMS-a. Jesteśmy przekonani, że rewolucja, u progu której stoimy, na zawsze zmieni funkcjonowanie telefonów komórkowych. To innowacyjne rozwiązanie wiele zmieni w komunikacji na linii firma-klient, otwierając przed każdym sektorem biznesu wiele nowych możliwości. Pewnie większość osób w tym momencie zadaje sobie fundamentalne pytanie - kiedy nastąpi wdrożenie? Z posiadanych informacji wynika, że realnym terminem jest końcówka tego roku natomiast na chwilę obecną wszystko jest w fazie zaawansowanego tworzenia i testowania - mówi Daniel Zawiliński, Managing Director Platformy SerwerSMS.pl.

Prowadzący lokale gastronomiczne mogły będą dzięki niej w zupełnie nowy sposób zapraszać w swoje progi konsumentów, wysyłając im oprócz zaproszenia informacje o najbliższej lokalizacji (np. w przypadku sieciówki), prezentując aktualne menu oraz jego elementy składowe takie jak np. wartości kaloryczne, informując o dostawcach produktów, a nawet pozwalając dokonać natychmiastowego zamówienia z opcją odbioru osobistego.

Dealerzy samochodów będą mobili przeprowadzić odbiorcę przez ofertę niczym strona internetowa - od podstawowej prezentacji modeli, przez szczegóły dotyczące konkretnych aut. Odbiorca będzie mógł np. rozwijać poszczególne treści, dowiedzieć się gdzie auto może zakupić lub nawet od razu skontaktować się z konkretnym salonem, używając jedynie dedykowanego przycisku.

Aktualnie trwają testy usługi. W Polsce prowadzi je platforma SerwerSMS.pl we współpracy z Google.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: serwerSMS.pl