DAJ CYNK

Jakie reklamy przyciągają uwagę Internautów?

orson_dzi

Prawo, finanse, statystyki

Internauci z Europy Środkowo-Wschodniej najczęściej klikają w kampanie reklamowe branż spożywczej i kosmetycznej - wynika z raportu Gemiusa.



Internauci z Europy Środkowo-Wschodniej najczęściej klikają w kampanie reklamowe branż spożywczej i kosmetycznej - wynika z raportu Gemiusa.

W Polsce, Czechach, Chorwacji i Mołdawii reklamy jedzenia i napojów zajęły pierwsze miejsce pod względem klikalności wśród wszystkich analizowanych branż. W 9 spośród 13 analizowanych rynków znalazły się w top3. Wysokie wskaźniki klikalności odnotowały również reklamy promujące kosmetyki - branża kosmetyczna zajęła miejsce w top3 na 7 badanych rynkach.

Najmniejszą interakcją ze strony Internautów cieszyły się reklamy promujące elektronikę, wyposażenie domu i ogrodu oraz sport i turystykę. Reklamy szeroko rozumianych sprzętów domowych uzyskały najniższy wskaźnik kliknięć spośród wszystkich badanych branż w 6 na 13 krajów (w Bułgarii, Polsce, Estonii, na Węgrzech, Litwie, Ukrainie). Natomiast reklamy dotyczące aktywności sportowej i wypoczynku odnotowały najniższy wskaźnik klikalności na 4 analizowanych rynkach (w Polsce, na Łotwie, w Rumunii i na Słowacji).

Spośród 13 analizowanych rynków największe udziały emisji na urządzeniach mobilnych odnotowano w Turcji. Najwyższy wynik w tym kraju odnotowały reklamy branży farmaceutycznej, które w 57% pojawiały się na urządzeniach mobilnych. Drugim krajem pod tym względem była Rumunia, w której to reklamy promujące sport i turystykę emitowano w 54% na urządzeniach mobilnych. Taki sam udział emisji odnotowała w tym kraju branża telekomunikacyjna.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: gemius