W trzecim kwartale 2018 roku na światowe rynki trafiło około 380 mln smartfonów. 19% z tego to urządzenia Samsunga, 14% Huaweia, a 12% Apple'a. Samsung nie jest jednak liderem w regionie Azji oraz w Ameryce Północnej.
Samsung w III kwartale 2018 roku pozostał liderem sprzedaży smartfonów w Europie, odpowiadając za 31% dostaw. Na drugim miejscu znalazła się firma Huawei (22%), a potem Apple (19%), Xiaomi (4%) i Alcatel (2%). Jeszcze lepiej poszło Samsungowi w Ameryce Łacińskiej, gdzie zanotował udział w rynku na poziomie 37%. Całkiem nieźle koreański koncern radzi sobie także na rynku północnoamerykańskim (26%), ale tu niekwestionowanym liderem jest rodzimy Apple (39% udziału w rynku).
Ciekawie wygląda sytuacja w Azji (bez Bliskiego Wschodu i państw byłego Związku Radzieckiego). Tu liderem jest... Oppo (16% rynku). Na podium jest jednak bardzo ciasno, bo liderowi depczą po piętach kolejne chińskie firmy - Huawei i Vivo, a także zajmujący czwartą lokatę Xiaomi. Zajmujący piąte miejsce Samsung odpowiadał w 3Q2018 za 10% dostaw.
Zobacz: Światowy rynek smartfonów w 3Q2018 wg IDC - Huawei znowu przed Apple'em
Źródło tekstu: Counterpoint