DAJ CYNK

PKO BP: 2 miliony aktywnych aplikacji IKO

msnet

Fintech

IKO się rozwija:2 mln aktywnych aplikacji, 145 tys. mobilnych kart zbliżeniowych w technologii HCE, 32 mln transakcji mobilnych w 2017 roku.



IKO się rozwija:2 mln aktywnych aplikacji, 145 tys. mobilnych kart zbliżeniowych w technologii HCE, 32 mln transakcji mobilnych w 2017 roku.

Sektor finansów jest jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie, a PKO Bank Polski jako lider polskiej bankowości wyznacza w tym zakresie trendy. BLIK, któremu początek dała aplikacja IKO, to dziś standard rynkowy i korzysta z niego 70% klientów banków w Polsce. Jesteśmy gotowi na wyzwania, jakie przyniosą kolejne lata - powiedział Zbigniew Jagiełło, prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.

IKO należy do najpopularniejszych bezpłatnych aplikacji bankowości mobilnej. W sklepie Google Play otrzymał około 120 różnych opinii, z których wyszła ocena 4,7 (na 5). Na pewno ma swój w tym udział wzbogacenie aplikacji IKO w 2017 roku między innymi o płatności zbliżeniowe dla kart Mastercard, płatności kodem BLIK z aplikacji IKO w polskich urzędach, zakupy w Internecie bez kodu BLIK (BLIK One Click), czasową blokadę karty oraz nowe rodzaje przelewów: natychmiastowe w ramach Expres Elixir, zagraniczne, podatkowe lub z karty kredytowej.

IKO będzie wkrótce obchodzić swoje 5. urodziny, ale już dziś możemy powiedzieć, że ten czas wykorzystaliśmy najlepiej, jak to było możliwe. Obecnie w każdym tygodniu do IKO loguje się milion unikalnych użytkowników, co pokazuje, że nasza aplikacja jest funkcjonalna i klienci chcą za jej pomocą zarządzać swoimi finansami - powiedział Michał Macierzyński, zastępca Dyrektora Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej w PKO BP.

IKO wciąż się rozwija. W ostatnim czasie przybywało około 40 tysięcy nowych aktywacji tygodniowo, a jej użytkownicy coraz częściej wykorzystują telefon do transakcji, które dotychczas realizowali za pośrednictwem na przykład bankowości internetowej. Obecnie w każdej sekundzie w IKO zlecanych jest 1,6 transakcji. W 2017 roku liczba logowań do aplikacji wzrosła o 150%, a liczba transakcji wykonanych za pomocą telefonów o 245%, w porównaniu do poprzedniego roku.

W III kwartale 2017 roku ponad 2,4 mln klientów banku PKO BP oraz Inteligo zalogowało się do swojego konta z poziomu urządzenia mobilnego (za pomocą aplikacji mobilnej lub serwisu WWW). Klienci logujący się za pośrednictwem IKO stanowią prawie połowę (47%) mobilnych klientów (18% wzrost kwartał do kwartału). Strategia PKO BP na lata 2016-2020 zakłada dalszy rozwój kanałów internetowego i mobilnego, między innymi wzbogacanie dostępnych funkcji oraz rozszerzanie oferty usług dostępnych zdalnie, z naciskiem na zwiększenie aktywności klientów w kanałach cyfrowych.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: PKO BP