DAJ CYNK

Nowe możliwości Kantoru w PKO Banku Polskim

Henryk Tur

Płatności bezgotówkowe

Kantor to jeden z elementów pakietu walutowego 3w1 w PKO Banku Polskim. Od dziś można w nim sprzedawać waluty i automatycznie przelewać uzyskane złote na konto w innym banku

Kantor w PKO Banku Polskim zadebiutował w styczniu 2018 roku. Od tego okresu przeprowadzono za jego pośrednictwem 7,5 mln transakcji. Jest dostępny w aplikacji mobilnej IKO i serwisie internetowym iPKO, a w skład pakietu wchodzą konto walutowe i karta wielowalutowa. Korzystając z aplikacji można m.in. śledzić wykresy walutowe online oraz korzystać z powiadomień/alertów SMS i push w momencie, gdy kurs waluty osiągnie wyznaczony poziom. Za realizację transakcji w kantorze nie ma dodatkowych opłat. Od dzisiaj osoby korzystające z Kantoru mogą sprzedać walutę w serwisie iPKO, i natychmiast przesłać uzyskane złote bezpośrednio na swoje konta w innych bankach. Usługa jest bezpłatna, a warunkiem skorzystania z niej jest podpięcie w aplikacji mobilnej IKO konta osobistego prowadzonego w innym banku (usługa dostępna na telefonach z systemem Android). Klienci mogą podpiąć rachunki sześciu banków: Alior, Santander, mBank, Pekao S.A., BNP Paribas oraz Millenium.

Staramy się maksymalnie wykorzystać rozwiązania dyrektywy PSD 2, która umożliwia nam świadczenie usług rozliczeniowych bezpośrednio z rachunków naszych klientów w innych bankach. Uruchomienie możliwości wymiany walut z rachunków PKO na złote wprost na konta w innych bankach sprawia, że korzystanie z kantoru jest wygodniejsze i wpłynie na to, że będzie on jeszcze bardziej popularny. W pierwszej kolejności usługa będzie dostępna w serwisie iPKO, a w kolejnych tygodniach również w IKO.

Paweł Placzke, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego w PKO Banku Polskim

Zobacz: Klienci PKO Banku Polskiego skorzystają z trwałego nośnika 2.0

W Kantorze PKO Banku Polskiego można wymienić 10 walut: EUR, GBP, USD, CHF, DKK, NOK i SEK, CZK, HRK, HUF. Bezpieczeństwo transakcji zapewnia dodatkowa autoryzacja przez klienta, np. na urządzeniu mobilnym, a także możliwość wyboru rachunku, na który przesyłane są złotówki, tylko spośród tych podpiętych przez klienta w ramach usług otwartej bankowości. Jak można skorzystać z kantoru? Należy:

  • uruchomić dostęp do kantoru PKO w serwisie iPKO lub aplikacji IKO,
  • podpiąć konto osobiste z innego banku w ramach usługi otwarta bankowość w IKO,
  • mieć w PKO co najmniej jeden rachunek walutowy.

Co istotne - klienci mający konta w innych bankach mogą też kupić walutę w kantorze PKO płacąc BLIKiem. Nie ma za to dodatkowych opłat.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News