DAJ CYNK

Liczba aktywacji IKO przekroczyła 5 milionów

Henryk Tur

Płatności bezgotówkowe

PKO Bank Polski poinformował, że liczba aktywnych aplikacji IKO przekroczyła właśnie rekordowe na polskim rynku bankowym ilość - 5 milionów. Od momentu jej uruchomienia w marcu 2013 roku, zanotowano 2,6 miliarda logowań i 544 miliony transakcji. Ich łączna kwota to 152 miliardy złotych.

Według najnowszych statystyk, klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo wykonują w IKO co sekundę 3 płatności mobilne w internecie. Na tym nie koniec - co minutę wykonywanych jest 216 przelewów, a każdej godziny do usługi loguje się 138 tysięcy osób. Dziennie odnotowywanych jest 10,9 milionów "tapnięć". Asystent głosowy zaliczył już 200 tysięcy rozmów i pomógł w wykonaniu przelewów na 1,5 mln złotych.

IKO pokazuje jak bardzo PKO Bank Polski rozwinął się technologicznie w ostatnich latach. 5 milionów aktywnych aplikacji to dowód, że nasza cyfrowa ewolucja podoba się klientom, którzy stawiają na mobilną bankowość. Chętnie korzystają z nowych funkcji jakie im dostarczamy w ramach IKO; ostatnio na przykład z Asystenta głosowego i zakładania konta „na selfie”. Digitalizacja, automatyzacja, używanie narzędzi sztucznej inteligencji, na skutek zmian wywołanych pandemią, jeszcze bardziej zyskały teraz na znaczeniu. Usługi jakie oferujemy i rozwijamy w aplikacji IKO to jeden z najważniejszych elementów cyfrowego banku przyszłości, który tworzymy.

                                                                                                                                         – podkreśla Zbigniew Jagiełło, prezes PKO Banku Polskiego

Zobacz: PKO Bank Polski udostępnia dysk w chmurze 100 GB

Wprowadzone w tym roku nowości to przede wszystkim możliwość płacenia za autostrady bez konieczności zatrzymywania się na bramkach oraz krótki sygnał dźwiękowy (jingiel) - słyszany, gdy użytkownik  otrzyma komunikat push. Na tym nie koniec - planowane na przyszłość to obsługa e-Tożsamości, aktywacja IKO na zagranicznych numerach telefonów czy umożliwienie zakupu i obsługi funduszy inwestycyjnych.

Aplikacja IKO stale się rozwija zarówno pod względem skali, ale też i jakości. Daje użytkownikom coraz to nowe możliwości. Idzie też za tym rekordowa liczba i wartość transakcji wykonywanych w kanale mobilnym. Bankowanie w smartfonie jest coraz bardziej popularne, bo to narzędzie dla klientów najwygodniejsze i dostępne od ręki. To już nie jest nowy trend czy moda, ale codzienne, standardowe zachowanie milionów klientów banków. Jesteśmy liderami mobilnej bankowości i na tej „piątce” na pewno nie poprzestaniemy.

                                                                                                                                      - Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych

Według danych sklepu Google Play, IKO przekroczyła barierę 5 mln pobrań jako pierwsza spośród aplikacji banków działających w Polsce. Aplikacja IKO jest nie tylko aktywnie używana przez klientów, ale i bardzo dobrze przez nich oceniana. Zwyciężyła w konkursie Mobility Trends w kategorii „Mobilna aplikacja B2C roku 2019” i została nagrodzona statuetką „Złoty Bell” - o zwycięstwie IKO zdecydowali użytkownicy w internetowym plebiscycie.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News