DAJ CYNK

Polacy niechętnie rozstają się ze smartfonami nawet na wakacjach

msnet

Rozrywka

Zaledwie 13% Polaków całkowicie wyłącza urządzenia mobilne podczas wakacyjnego wypoczynku - wynika z badań momondo.



Zaledwie 13% Polaków całkowicie wyłącza urządzenia mobilne podczas wakacyjnego wypoczynku - wynika z badań momondo.

Polacy nie lubią być offline w trakcie wakacji. Na tle Europy jesteśmy jednymi z bardziej aktywnych użytkowników social mediów, nawet w trakcie urlopu - Anna Kuprian z biura prasowego momondo, globalnej wyszukiwarki lotów i hoteli, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes.

Firma momondo przeprowadziła badania, w których zapytała o korzystanie z urządzeń mobilnych i mediów społecznościowych podczas wakacji. Wyniki pokazały, że 37% respondentów z Polski na bieżąco publikuje zdjęcia z wypoczynku na portalach społecznościowych, a 18% zamieszcza posty i komentuje wpisy innych. Mniej osób publikuje filmy z urlopu.

Tylko 7% publikuje treści wideo, co jest ciekawe, biorąc pod uwagę fakt, że coraz popularniejsze stają się narzędzia i platformy skupione wyłącznie wokół wideo, jak na przykład Instagram Stories. Z kolei 40% respondentów wskazało, że nie lubi się dzielić swoimi relacjami z wakacji. To pokazuje, że w dalszym ciągu mamy dystans do platform społecznościowych - dodała Anna Kuprian.



Polacy nie są jednak chętni do całkowitego odcięcia się od mediów społecznościowych i urządzeń mobilnych. Zaledwie 22% wypoczywających podczas wakacji nie korzysta z Facebooka, Instagrama i temu podobnych, a 13% zupełnie wyłącza urządzenia mobilne.

Daleko nam do Austriaków, z których jedna trzecia w ogóle nie używa mediów społecznościowych w trakcie urlopu. Na drugim miejscu znajdują się Niemcy, gdzie 23% respondentów wskazało, że zupełnie odstawia na bok telefony, urządzenia mobilne i nie korzysta z mediów społecznościowych. Podium zamyka Wielka Brytania. Średnio co piąty mieszkaniec Wysp w ogóle nie korzysta z mediów społecznościowych podczas urlopu - powiedziała Anna Kuprian.

Sondaż przeprowadzony na zlecenie momondo pokazał, że największą aktywnością w mediach społecznościowych podczas urlopu wykazują Kanadyjczycy, spośród których 65% udostępnia wakacyjne zdjęcia i treści na profilach społecznościowych. Kolejne miejsca podium zajmują mieszkańcy Turcji (64%) oraz Brazylii (60%).

Wakacyjne przygody, którymi dzielimy się na portalach społecznościowych, mogą stanowić inspirację dla innych przy planowaniu wakacyjnych wyjazdów. 24% Polaków podejmuje decyzje o przyszłym urlopie korzystając przy tym ze zdjęć i postów zamieszczonych w mediach społecznościowych przez bliskich i znajomych.

W Internecie i mediach społecznościowych sprawdzamy recenzje hoteli, restauracji, środków transportu czy ciekawych miejsc do odwiedzenia. Patrząc na rosnący trend indywidualnej organizacji podróży, w tym momencie cały proces planowania wyjazdu przenosi się do Internetu. Będąc już na miejscu, w wybranym kraju czy mieście, często korzystamy z aplikacji mobilnych, które na przykład agregują recenzje innych turystów na temat wartych odwiedzenia miejsc - powiedziała Anna Kuprian.

Polacy, chociaż niechętnie rozstają się podczas urlopu z urządzeniami mobilnymi i mediami społecznościowymi, unikają w tym czasie służbowej komunikacji i obowiązków zawodowych. Prawie połowa z nich nie odbiera podczas wakacji służbowych telefonów i nie sprawdza służbowej poczty e-mail.

Niechętnie sięgamy po telefon i urządzenia mobilne w kwestiach służbowych. 46% Polaków nie odbiera telefonów służbowych w trakcie wyjazdów, a 45% w ogóle nie sprawdza służbowej skrzynki mailowej i ignoruje zawodową korespondencję. Bardzo dbamy o swój relaks i dobrą zabawę, więc nawet zdarza nam się nie śledzić bieżących informacji z Polski czy świata - tak wskazało 24% respondentów. Z kolei 20% ignoruje w czasie urlopu nawet prywatną pocztę mailową - dodała przedstawicielka biura prasowego momondo.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Newseria