DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 1 z 7
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
 #991733  autor: hokr0011
 04 maja 2018, 17:35
Cześć,

senior, do którego mam kawałek, zadzwonił do mnie z następującym problemem. Ma T-Mobile na kartę od wielu lat, ładuje sobie za 50 zł, połączenia wychodzące ma na 3 miesiące i po tym czasie ma + 1 miesiąc na odbieranie. Dopiero jak mu się kończy możliwość odbierania przychodzących ładuje znowu 50 zł i tak w kółko. Działa sobie tym planem od wielu lat i wszystko było dobrze. Nagle w zeszłym tygodniu dostał smsa żeby doładować konto za minimum 10zł (bo taka minimalna kwota u niego przedłuża wychodzące), bo inaczej, za 8 dni, straci pieniądze zgromadzone na karcie. Połączenia przychodzące ma jeszcze 30 dni więc nie wie skąd taki sms.
Nie mam T-Mobile, nie wiem czy tam są jakieś dziwne akcje, czy się coś zmieniło. Może ktoś wie o co chodzi :)
 #991735  autor: sten46
 04 maja 2018, 18:05
Problemy podobne do twoich nie są w T-mobile rzadkością. Dlaczego mnie to nie dziwi? Kilka m-cy temu odszedłem z T-mobile z tego właśnie powodu. Technicznie może są dobrzy ale, platforma do obsługi klientów... Miałem na koncie 5zł. Po 3 dniach (1zł/dzień) okazuje się że, zostało 0,18zł. Takie rzeczy tylko w T-mobile. Podobno trzeba reklamować i zwrócą pieniądze. Ja uważam że, szkoda mojego czasu na pilnowanie operatora, składanie reklamacji itp. T-mobile = deficyt zaufania. Relacje z operatorem to nie tylko szybkość internetu, czy zasięg. Nie będę reklamował innych ale, gdzie indziej takich problemów nie doświadczam.
 #991736  autor: Taki_tam
 04 maja 2018, 18:22
W taryfie Frii po 14 dniach jak konto traci połączenia wychodzące operator zabiera kasę z konta. Dlatego operator przypomina o doładowaniu. Najlepiej włączyć opcje 1zl/dzien no limit i masz zawsze ważne konto, jak doladowujesz przynajmniej 5zl na pół roku.
 #991737  autor: hokr0011
 04 maja 2018, 18:32
Taki_tam pisze:W taryfie Frii po 14 dniach jak konto traci połączenia wychodzące operator zabiera kasę z konta. Dlatego operator przypomina o doładowaniu. Najlepiej włączyć opcje 1zl/dzien no limit i masz zawsze ważne konto, jak doladowujesz przynajmniej 5zl na pół roku.
Tam jest teraz jakaś stara taryfa "era tak tak hot", no i tak jak mówię, latami to działało i nagle smsa o stracie kasy, mimo że jeszcze 30 dni na odbieranie. Nie wiem, może coś się zmieniło i teraz jest jak we Frii, że już po 14 dniach przepada.

Powiedz mi jeszcze, w tej taryfie Frii bez limitu za 1 zł na dzień, włącza się to raz, czy włączam tylko w ten dzień, kiedy chcę mieć rozmowy bez limitu? I drugie pytanie, jak włączy się to raz, to ważność konta jest rok, tak?
 #991740  autor: hokr0011
 04 maja 2018, 19:27
No czyli 30 zł na miesiąc... dla niego to dużo, a nie dzwoni często, bardziej zależy na długiej ważności konta, widzę trzeba uciekać do innej sieci, jakby ktoś miał jeszcze pomysł odnośnie pierwszego postu, to proszę o radę :)
 #991745  autor: perdos1
 04 maja 2018, 19:42
Jeśli wystarczy mu 30 minut miesięcznie to polecam freemium w Virgin Mobile. Mój dziadek ma i sobie chwali, od września 2016 nie wydał nawet złotówki, w zupełności wystarcza mu całkowicie darmowy pakiet 30 minut miesięcznie.
 #991749  autor: zoltan666
 04 maja 2018, 19:57
hokr0011 pisze:No czyli 30 zł na miesiąc... dla niego to dużo, a nie dzwoni często, bardziej zależy na długiej ważności konta, widzę trzeba uciekać do innej sieci, jakby ktoś miał jeszcze pomysł odnośnie pierwszego postu, to proszę o radę :)
Jeśli dzwoni codziennie to będzie to 30 zł., ale skoro nie dzwoni często to raczej nie codziennie. Nie dzwonisz to nie płacisz. Zadzwonisz choć raz danego dnia to płacisz złotówkę z góry i do końca dnia za połączenia już się nie płaci.
 #991753  autor: lordbyd
 04 maja 2018, 20:23
Mam w rodzinie jeden numer z taryfą "hot" i kiedyś gdy zapomniano go doładować po trzech miesiącach przyszedł sms z informacją o możliwej stracie środków w przypadku braku doładowania w terminie iluś tam dni. Oczywiście połączenia wychodzące od razu zablokowano.
Dlatego dziwi mnie to co pisze @hokr0011, że można cały miesiąc (po terminie trzech miesięcy) utrzymywać numer bez utraty środków.
 #991763  autor: adacomp
 04 maja 2018, 21:06
Jak ma zostać w T-M i rzadko dzwoni to nolimit/1zł dziennie się opłaca.
Dodatkowo masz RWK na pół roku :)
Jak dzwoni dużo to najlepiej nolimit za 25zł/30 dni, RWK samo się odnawia co 30 dni.
 #991766  autor: toms
 04 maja 2018, 21:10
hokr0011, jeśli mogę... Przed chwilą właśnie sprawdziłem na jednym z numerów działających w HOT dostępność aktywacji RWK poprzez *100# i okazało się, że jak najbardziej można. Kolejność działań: 1) wpisujesz *100# i zatwierdzasz " połącz"
2) wpisujesz cyfrę 2 ( promocje) i "wyślij"
3) wpisujesz cyfrę 4 ( Konto ważne zawsze ) i "wyślij"
4) otrzymasz komunikat " Oferta Rok ważności konta jest nieaktywna", więc wpisujesz cyfrę 1 ( Aktywacja ) i "wyślij",
5) otrzymasz komunikat " Wybrano włączenie Oferty Konto ważne rok" i wpisujesz cyfrę 1 ( TAK ) i "wyślij".
Cała operacja jest możliwa przy ważnych połączeniach WYCHODZĄCYCH i kosztuje jednorazowo 5 zł. Po pomyślnej aktywacji Roku Ważności Konta, potwierdzonej wiadomością sms ( ważne ), należy tę RWK WYŁĄCZYĆ ( ale ważność konta zostanie zachowana ), gdyż w przeciwnym wypadku, co miesiąc będzie nam pożerało z konta 3 zł. Procedura bardzo podobna jak opisana powyżej, z tym , że trzeba wybrać opcję wyłączenia RWK. Żebyś nie musiał szukać w tekście wszystkich komend, podaję Ci je w pigułce, bo zbyt wolne wpisywanie może zakończyć się niepowodzeniem. Tak więc : *100# ->2->4->1->1. Powodzenia i daj znać, czy poszło. :-)
 #991800  autor: hokr0011
 05 maja 2018, 06:34
lordbyd pisze:Mam w rodzinie jeden numer z taryfą "hot" i kiedyś gdy zapomniano go doładować po trzech miesiącach przyszedł sms z informacją o możliwej stracie środków w przypadku braku doładowania w terminie iluś tam dni. Oczywiście połączenia wychodzące od razu zablokowano.
Dlatego dziwi mnie to co pisze @hokr0011, że można cały miesiąc (po terminie trzech miesięcy) utrzymywać numer bez utraty środków.
Nie będę się z Tobą sprzeczał, bo ja ani nie mam tel w tej sieci, ani tamtego telefonu nie widziałem na oczy. Możliwe, że jest jak mówisz, a dziadek coś pokręcił :) Mówił, że robił tak od lat i zawsze działało. U mnie w play jak mi zablokują wychodzące i mam ileś tam na tylko przychodzące, to też mi nic nie przepada. Wiec nie wiem już sam.

toms, wielkie dzięki za ściągawkę i przetestowanie :) w przyszłym tygodniu do niego pojadę i mu wszystko ustawię, albo to, albo zmienię na Frii i nolimit jak proponuje kilka osób, albo zmieni sieć na Virgin jak sugeruje perdos1, bo oferta wygląda ciekawie :)

dzięki wszystkim za pomoc!
 #991802  autor: Ryszard Lubicz
 05 maja 2018, 07:14
Daj sobie spokój z tą siecią i przenieś ten numer. Ja zrobiłem tak już kilku starszym osobom. Było to Play OdNova (jeśli dana osoba w większości dzwoniła do Play to telefon wychodził praktycznie za darmo) lub A2 z no limit za 9,90. Te osoby miały wcześniej jakieś archaiczne pakiety ze stawkami 79gr. za minutę . Płaciły po kilkadziesiąt zł miesięcznie,pilnowały się aby mało dzwonić itp. Teraz mnie uznają za cudotwórcę bo " jak to jest ,że można mieć dzwonienie za darmo?" :-)

Grażynko wybacz...
 #991820  autor: toms
 05 maja 2018, 10:37
hokr0011 - dla mnie Virgin to operator wysokiego ryzyka: dzisiaj jest, a jutro może się zwinąć, więc dałbym sobie z nimi spokój. Osobiście mój główny numer jest w Formule Unlimited za 25 zł... Przed zmianą operatora warto sprawdzić zasięg, żeby później nie było narzekania na jego brak. Kolejną bardzo istotną kwestią są potrzeby dzwoniącego , tzw. profil dzwonienia. Jeśli owa osoba dzwoni krótko i rzadko, nielimitowane za 1 zł/ dziennie nie będą najlepszą propozycją, gdyż za parę minut zapłaci pełną złotówkę i w ten sposób dość szybko wyczerpie się konto.Tutaj lepiej sprawdzi się dotychczasowa oferta z włączoną RWK. Natomiast jeśli dzwoni dość rzadko, ale lubi dość długie pogawędki, to ta taryfa będzie idealna. Będąc na Twoim miejscu, rozważyłbym ofertę Fakt Mobile, po sprawdzeniu zasięgu. Nie dość, że stawka podstawowa wynosi 15 gr/ min, a więc połowę tego, co oferuje większość operatorów ( 29 gr/min), to jest jeszcze Roczna Ważność Konta w standardzie. A jeśli trzeba chwilowo więcej podzwonić - są odpowiednie dopalacze z możliwością wykupu nielimitowanych włącznie. Opowieści o stawkach 79gr/ min w T-Mobile, nadają się wyłącznie do lamusa, gdyż dotyczą taryfy Happy w czasach asymertycznych rozliczeń międzyoperatorskich sprzed ok.10 lat. Jeśli owej osobie wystarcza to co ma, to najprościej jest włączyć Roczną Ważność i trzymać to co jest, dopóki RWK będzie dostępne. Jak zlikwidują RWK już całkowicie, wtedy zastanowiłbym się nad alternatywą. Jako, że posiadam karty sim prawie wszystkich rodzajów ofert prepaid, zdecydowanie odradzam A2 mobile. W tej ofercie jest tanio, ale to jedyna jej zaleta ( no, RWK też jest ) . W rozmowach głosowych jest bełkot - wąskie pasmo akustyczne, węższe niż w macierzystym Plusie, co dla starszej osoby jest nie do przyjęcia, biorąc pod uwagę biologiczne pogorszenie słuchu związane z wiekiem. Na przełomie 2017/2018 była padaka związana z brakiem możliwości dzwonienia, a nawet nie można było doładować konta!
Podsumowując - albo status quo z włączoną Roczną Ważnością Konta, albo Fakt Mobile. Pozdrowienia. :-)
  • Strona 1 z 7
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7