DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 48 z 51
  • 1
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
 #1098000  autor: bed
 24 cze 2020, 08:31
W mojej okolicy (Łódź i aglomeracja) na 14 stacji gdzie w ciągu ostatnich kilku miesięcy pojawiły się jakieś nowe pasma i zostały mi do weryfikacji to L2600 muszę sprawdzić tylko na 3 stacjach a 11 stacji zyskało L800. Co ciekawe nie wszystkie stacje miały wykazane istnienie L800 na wszystkich sektorach - rzadkość w N! Nie mogę sobie przypomnieć które dokładnie stacje już sprawdziłem wcześniej ale te które kojarzę to 2 na pewno miały dołożone L800, na 5 pojawiło się L2600 dając tym samym komplet pasm na nich, bo już wcześniej miały L800.

Z tymi numerami pozwoleń i tym czy któraś stacja jest współdzielona czy nie to niby sprawdza się w Łodzi o okolicach. Sprawdzam wybrane stacje, które powstawały od pewnego czasu i wygląda na to że te które mają ID zaczynające się od 17 należą tylko do T-Mobile, a te z 90 na początku są współdzielone (niekoniecznie we wszystkich pasmach!).
Zaczynające się od 17 i nie współdzielone:
- Kalino 94
- Łódź ul. Wieńcowa
- Konstantynów Łódzki, ul. Łódzka 85
- Łódź ul. Krakowska 42

Zaczynające się od 90 i współdzielone:
- Ksawerów , ul. Pocztowa 17A
- Bukowiec ul. Górna 35
- Łódź ul. Strykowska 157

To były przykłady stacji należących do T! - w przypadku Orange z tego co widzę to aż tak się to nie sprawdza.

B7+ B1 + B3 + B20 Orange (QAM256 MIMO 2x2):
https://www.speedtest.net/result/a/6024915549.png
 #1098014  autor: michal135
 24 cze 2020, 10:57
W Nowej Wsi koło Niska działa już stacja T-Mobile. GSM 900 UMTS 900 i LTE 800. Orange stamtąd nie nadaje. Tylko zastanawiam się czy od początku nadaje ona z docelową mocą, bo 2,5 km dalej nie ma śladu sygnału. A anteny ma 3 we wszystkie strony świata. Poza tym, jeszcze stoi tablica teren budowy. Nie wiem jakie są procedury. Czy przez jakiś czas działa próbnie a później dopiero z właściwą mocą czy od razu normalnie?
 #1098015  autor: piotrzet
 24 cze 2020, 11:14
https://gsmonline.pl/artykuly/awaria-orange-burza
"Orange poinformował na swoim blogu, że w zeszłym tygodniu miał półtora raza więcej zgłoszeń o awariach niż standardowo. Najwięcej z nich było z rejonu Zamościa, Olsztyna, Radomia, Lublina, Białegostoku, Bielska-Białej, Opola, Warszawy, Torunia i Bydgoszczy. Liczba uszkodzeń zwiększyła się o kilkadziesiąt procent. W terenie pracowało ponad 3 tys. techników."

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1098132  autor: lordbyd
 26 cze 2020, 00:14
Po prawie trzech miesiącach braku prac, dziś na stacji przy ulicy Goszczyńskiego w Bydgoszczy (SP 63) zamontowano moduł radiowy RFM dla L26 (MIMO 2x2) oraz połączono go z zamontowanymi wcześniej antenami. Pod anteną zamontowano również moduł Smart Bias Tee. Pojawiły się też plakietki z opisami na feederach.
Stacja jeszcze nie emituje L26 - trafiłem tylko na chwilowe odpalenie z CIDem 37131555 dla Orange.
Plakietki na przewodach dla G18 oraz L18 przy TMA cały czas są :)
Zobaczymy czy pojawi się jeszcze moduł dla L800?
Obrazek

Obrazek

Dodam jeszcze, że zmianie uległy CIDy dla Orange na tej stacji w paśmie L21 - odebrałem 37131545 a w bazie jest inny - rozpoczynający się chyba na 8.
 #1098266  autor: Mateusz7
 27 cze 2020, 16:50
To by się zgadzało w kwestii dodania L2600, bo często po dodaniu trzeciego pasma LTE zmienia się eNBID z "3" na "1" na początku, czyli w tym wypadku 345045 na 145045. Przynajmniej tak jest w Bydgoszczy, bo na obrzeżach potrafi dość jeszcze większe rozbicie typu "1", "5", "7" na początku eNBID. Nie wiem z czego wynika dana reguła.

Jak się pojawi coś nowego i masz taką możliwość, to proszę dodaj to na BTSearch przez formularz na stronie. Trzeba tylko pamiętać, żeby po aktualizacji bazy sprawdzić czy dane są poprawnie wpisane.

Zwracam na to uwagę, gdyż w czasie pandemii podjąłem się chyba nikomu niepotrzebnego zadania przejechania całej Bydgoszczy (po trochu oczywiście) oraz przeorania całej bazy Playa dla miasta wraz z nazwami lokalizacji. Teraz kończę z N! i naprawdę jest to karkołomna robota. Jestem pełen podziwu dla wszystkich, którzy "obsługują" swoje lokalizacje, które przecież potrafią być dużo większe.
 #1098269  autor: iphoneski
 27 cze 2020, 17:32
Mateusz7 pisze:
27 cze 2020, 16:50
w czasie pandemii podjąłem się chyba nikomu niepotrzebnego zadania przejechania całej Bydgoszczy (po trochu oczywiście) oraz przeorania całej bazy Playa dla miasta wraz z nazwami lokalizacji. Teraz kończę z N! i naprawdę jest to karkołomna robota.
Czyli to ty, dzięki bardzo za te dane :)
Świetnie też, że robisz to dla N! Ja nie mam cierpliwości do wypełniania tego formularza.
 #1098291  autor: Mateusz7
 27 cze 2020, 22:36
Dzięki. Ja też już nie mam, ale już zacząłem, więc muszę jakoś wybrnąć i to skończyć. :) Trochę pomaga wtyczka, która wpisuje automatycznie powtarzające się pola. I tak najtrudniejsza była "kompania" 2-3 lata temu, gdzie powstało większość bazy, choć domyślałem się, że wtedy logi dochodziły z różnych źródeł.

A wiecie może jakie są plany, co do poniższych stacji?
(TM) 35099, Marii Skłodowskiej-Curie 9
(OR) 45793, Jerzego Rupniewskiego 10
(TM) 33390, Emila Gamma, Dz. nr 7/223
(TM) 33680, ks. Jerzego Popiełuszki 3

Ta ostatnia chyba czeka na odpalenie, ale jak tam byłem, to jeszcze niczego nie było w eterze.
 #1098360  autor: michcio123
 28 cze 2020, 21:12
Witam.
Kilka dni temu zauważyłem że wymienione zostały anteny na stacji N! (Orange)2845 w miejscowości Dołhobyczów woj. lubelskie.
Stacja emituje sygnał G900 , U900 ,U2100 ,L1800 i od ok. 3 tyg. L2100 dla obydwu operatorów.

Takie anteny były zamontowane jeszcze kilka dni temu (zdjęcie jest sprzed kilku lat ale od tamtej pory układ anten się nie zmieniał)
(Otwórz grafikę na nowej karcie)
Obrazek
Natomiast tak wygląda stacja po zmianie anten kilka dni temu.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Na każdym sektorze jedna z anten zmieniła miejsce montażu i w jej miejsce została dodana nowa.
Czy ktoś obeznany w temacie mógł by podpowiedzieć jaki był cel wymiany anten?
Stacja jest blisko(4-5 km) granicy z ukrainą więc L800 raczej odpada chyba że coś się w tej kwestii ostatnio zmieniło
 #1098364  autor: Mixiorek
 28 cze 2020, 22:12
iphoneski pisze:
27 cze 2020, 17:42
Na tego maila, który jest podany na stronie?

"adres: nowe@btsearch.pl. Pod ten adres można nadsyłać także wszelkie inne uwagi związane z aktualnością danych w wykazie."

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #1098420  autor: piotrzet
 30 cze 2020, 11:20
To ktoś już dodał to bazy stąd mam informacje.

Trochę o 5G i LTE w T-Mobile w Kielcach dokładniej w okolicy ulicy Zagnańskiej.

Najpierw o 5G. Według mapki zasięgu, która jest na stronie T-Mobile od skrzyżowania z ulicą Jesionową do ulicy Witosa powinien być zasięg 5G w praktyce telefon w tej okolicy przynajmniej przy ulicy Zagnańskiej w ogóle do 5G się nie loguje, a zasięg 5G jest dopiero na skrzyżowaniu obok OBI Zagnańska z Łódzką i Jesionową.

Co do LTE konfiguracja sieci w tej części miasta jest beznadziejna telefon praktycznie całą Zagnańską od wyżej wymienionych skrzyżowań trzyma się stacji 4CA z Warszawskiej 147 prędkości wyglądają większość drogi następująco:
Obrazek
Upload fatalny po uruchomieniu pseudo 5G w Kielcach przekroczenie 10 Mb/s graniczy z cudem.
Logowanie do stacji przy Magazynowej 4 następuje dopiero w odległości 200 m od niej. Przu ulicy Witosa.
Stacja dalej 2CA upload fatalny:
Obrazek
Idąc dalej do Kieleckiej Fabryki Mebli zasięg trzyma się tej stacji cały czas. Oczywiście bez szans na 5G, które według mapki zasięgu powinno w tej okolicy być.

Nie ma się więc co dziwić, że stacje przy Magazynowej 4 czy Zagnańskiej 71 są tylko 2CA gdyż niewielu osobom uda się do nich zalogować.
Kolejny fakt to po uruchomieniu pseudo 5G został zabity upload. Przed przy QAM64 spokojnie 30-40 Mb/s było można przekroczyć teraz żeby przekroczyć 10 Mb/s jest problem najczęściej okolice 5 Mb/s.

Pytanie do tych co w innych miastach jest uruchomione 5G czy tak samo wygląda sytuacja z wysyłaniem po LTE?

A i dla tych co pytali o testy 5G w Kielcach ale bez agregacji z L800 na tę chwilę nie widzę takiej możliwości. Patrzyłem stacje bez L800 ale i do 5G telefon się wtedy nie logował.
Myślę, że nie bez powodu jest agregacja z L800, a nie z innymi pasmami. Telefon siedzi w najwyższym możliwym paśmie jeśli chodzi o LTE. Z testów na poszczególnych pasmach przynajmniej w Kielcach średnie prędkości są najwyższe własnie na L800.

A i ciekawostka:
https://gsmonline.pl/artykuly/networks- ... ge-tmobile

Edit:
Problem z niskimi prędkościami leży w braku załączania modulacji 64QAM przy wysyłaniu. Pomimo bardzo dobrych parametrów zasięgu telefon załącza 256QAM przy pobieraniu, a przy wysyłaniu już nie. Sprawdzone na kilku kartach sim i różnych telefonach.
Na 15 pomiarów tylko w 1 załączyła się agregacja 64QAM.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1098474  autor: piotrzet
 01 lip 2020, 16:32
https://www.orange.pl/view/5g
"5000-tyle stacji bazowych, z których mogą korzystać nasi klienci, zostało rozbudowanych w 2019 roku."
"8900-tyle stacji bazowych, które obsługują naszych klientów, jest rozbudowanych i może zapewnić większe możliwości niż podstawowa sieć 4G LTE."
"2600- stacji bazowych, z których korzystająnasi klienci, ma najbardziej rozbudowaną dostępną w Polsce konfigurację sieci 4G LTE."
Czyli zapewne 8900 stacji ma min 2CA, a 2600 stacji ma 4CA.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
  • Strona 48 z 51
  • 1
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 1
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51