• Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #880855  autor: Freshmen
 04 sie 2016, 11:15
Skoro masz SD to w regulaminie wyraźnie pisze że nie możesz mieć abo mniejszego niż teraz żeby go utrzymać. Do tego skoro wybrałeś sobie najdroższą słuchawke to wcale mnie to nie dziwi że tyle Ci wyliczyli abo miesięcznego ;)
 #881102  autor: Michug
 04 sie 2016, 23:09
Bardzo dużo słucham radia, również przez internet, korzystając z powszechnej aplikacji publicznego Polskiego Radia.
Jakież było moje pierwsze zdziwienie, kiedy otrzymałem obciążenie za jakąś uslugę multimedialną, jakieś 70 zł netto. Co więcej nikt nie umiał mi wytłumaczyć za co. Panienki na infolinii wmawiały mi, że łączyłem się jakąś wideorozmową - to nic, że nie było numeru odbiorcy. Długo by opisywać rodzaje tłumaczeń, rozmowy z działem technicznym, które przeprowadziłem - Ci ludzie, (mimo że pracownicy Amber Plusa) rzeczywiście byli zdziwieni tymi opłatami i ich pochodzeniem - skoro zapłaciłem za dostęp do internetu limitowany jedynie wielkością pakietu. Co więcej, sami się wyśmiewali z podstawy do ich naliczenia i szczerze mi sekundowali w moich kolejnych bojach. A ja traktowałem, to jak jakieś absurdalne nieporozumienie, które zaraz ktoś rozsądny i uczciwy wyjaśni, naliczone mi kary zwróci i solennie przeprosi... :)
W imię "customer orientation", polepszania jakości, samodoskonalenia itd

Ale od roku już nawet nikt tam się nie dziwi - wszystko się zmieniło - Amber PLUS jest absolutnie świadomy co się dzieje i jedyne co robi to kwituje reklamacje wskazaniem na punkt w regulaminie - płać i na drzewo kliencie...

Niestety, tydzień temu znowu się zostałem "złowiony" - tym razem na 39 zł netto.
Normalnie mam telefon służbowy w TM i tam używam neta i aplikacji radiowych. Niestety telefon mam uszkodzony i zostałem z moim prywatnym w Amber PLUSIE. Wszedłem na zakupy do galerii i zalogowałem się do lokalnego WiFi - niestety po krótkim czasie połączenie się zerwało i połączenie było realizowane przez łącze komórkowe, czego byłem nieświadomy - i już 39 zł netto mi ukradł Amber PLUS.

Czas nazywać to po imieniu KRADZIEŻĄ i OSZUSTWEM !

A organizacja Amber PLUS traktuje swoich klientów, jak frajerów do ostrzyżenia.

Jestem użytkownikiem, któremu publiczna reklama, oraz firmowy konsultant obiecał bezwarunkowy dostęp do internetu z jedynym ograniczeniem jakim jest ilość przesłanych danych w okresie rozliczeniowym i za to dokładnie zapłaciłem!
Korzystam z tego dostępu na urządzeniu, które kupiłem w ramach abonamentu w tej samej korporacji, używając korporacyjnej konfiguracji urządzenia, przy użyciu aplikacji z oficjalnego sklepu Windows store, wyprodukowanej przez publiczne instytucje rządowe (PR).
Do tego nie dokonywałem żadnych modyfikacji softu telefonu

Jestem regularnie okradany przez korporacyjnego oszusta, który wykorzystuje swoją przewagę i siłę potężnej korporacji, stosującej drobny druk w umowach i haki, przeciw swoim klientom - ostatecznemu konsumentowi.

Tutaj nawet bankowe spready wysiadają !
No cóż, nowy właściciel musi spłacić kredyty na swój nowy biznes - a że kosztem klienta - no cóż - ciemny lud i tak to kupi - jak mawiał klasyk :)
 #890536  autor: SACZI
 07 paź 2016, 19:44
Plus zmienił zapis w regulaminie na:
3. Abonent może w ramach Pakietu Internetowego Non Stop:
a. korzystać z dostępu do Internetu (APN: internet, http://www.plusgsm.pl, plus, prywatne APN), dostępu do WAP (APN: wap.plusgsm.pl).
Wiadomości multimedialne MMS nie są rozliczane z Pakietu
b. wysyłać lub odbierać dane w technologii LTE, HSPA+, HSPA, 3G (UMTS), EDGE lub GPRS z zastrzeżeniem § 6 pkt. 4 lit. b oraz §
6 pkt. 5.
4. Pakiet Internetowy Non Stop nie obejmuje transmisji danych:
a. w ramach usług MMS, video streaming oraz innych usług, w tym usług audio, które korzystają z protokołu RTSP (Real Time Streaming Protocol), np. aplikacje obsługujące radio, które to transmisje danych rozliczane są odpowiednio zgodnie z Cennikiem właściwym dla Promocyjnego Planu enowego, z którego korzysta Abonent bądź regulaminem promocyjnej usługi „Videorozmowa – spróbuj i zobacz” oraz „Transmisja Video Streaming”.
b. w ramach roamingu międzynarodowego. W tym przypadku opłaty za transmisję danych będą pobierane zgodnie z Cennikiem właściwym dla Promocyjnego Planu Cenowego, z którego korzysta Abonent, a dostępność technologii transmisji danych zależy od specyfikacji technicznej telefonu oraz zasięgu sieci operatora telefonii komórkowej.
5. W ramach Pakietu Internetowego Non Stop i poza Pakietem Internetowym Non Stop Abonent może wysyłać i odbierać dane w technologii LTE:
a. tylko w ramach usługi dostępu do Internetu poprzez połączenia z APN plus. Korzystanie z prywatnych APN możliwe jest wyłącznie
w technologii HSPA+, HSPA, 3G(UMTS), EDGE, GPRS

b. tylko w Promocyjnych Planach Cenowych wskazanych w § 2 pkt. 1 i przy pomocy karty USIM, będącej własnością Polkomtel,
Urządzenia telekomunikacyjnego obsługującego transmisję danych LTE oraz w zasięgu technologii LTE.
Doprecyzowali i teraz nie ma żadnego "ale".


Źródło, strona 4
http://www.plus.pl/documents/16/b88a88d ... 0e8ef96f40
 #890623  autor: Michug
 08 paź 2016, 15:41
Kolego Saczi,

Dzięki za szczegółową informację wraz z podaniem źródła.
To bardzo dobra i profesjonalna praktyka informowania. Gratuluję.
Jednak nie zmienia ona nic w kwestii oburzenia ostatecznych konsumentów (wyrażonego w tym wątku) wobec stosowanych przez Amber Plus praktykami z gatunku monopolistycznych.

Dla mnie to raczej marketingowa ciekawostka - Amber Plus traci abonentów ale idzie w zaparte w kwestii wprowadzania w błąd klientów dzięki czemu uzyskuje "nieuzasadnione przysporzenie".

Istotą problemu jest to, że jest to zapis tzw. "drobnym drukiem" niezrozumiały dla 99,5% użytkowników tej usługi w Polsce - jakkolwiek byłoby to "precyzowane".
Wyobrażam sobie co by było gdyby prywatni odbiorcy energii elektrycznej otrzymali od jutra osobny rachunek za energię bierną i czynną...(oczywiście zgodnie z "umową")

To jest kwestia uczciwości konsumenckiej (i szerzej społecznej), w której zwraca się uwagę na równowagę stron umowy.

Choć biorąc pod uwagę, że Amber Plus wziął się również za faktury za pobór energii jest to niestety wielce prawdopodobne.
Uczciwość jest wartością. Można co prawda wpisać ją w wizję i misję firmy, bo pięknie brzmi ale nie ma to nic wspólnego z jej zrozumieniem a tym bardziej stosowaniem!

Zresztą praktyka ta stosowana jest dość powszechnie przez duże firmy o znacznym udziale rynkowym. Ostatnio, miałem okazję spotkać się z nią w dużej firmie na "A" specjalizującej się w leasingu i wynajmie długoterminowym aut. Firma zaniża ratę i jest dzięki temu dość atrakcyjna rynkowo. NIespodziankę (albo raczej finansowe "wyrównanie") trzyma na koniec umowy :), kiedy trzeba auto oddać w stanie praktycznie "fabrycznym" - ostatnio zażądali ponad 10 000 zł kary (30% wartości samochodu) - wartość nowej deski rozdzielczej z cennika dealera za ślad pozostawiony na tej desce przez naklejkę. A kary na 1-3 tyś złotych są normą. W ten sposób można wpisać kary jako istotny przychód w ramach budżetu sprzedażowego.
Na tym polega firmowe, programowe "nacinanie frajera" - to jest wpisane w strategię sprzedażową.

Oszustwo staje się akceptowaną normą, wręcz oczekiwaną. Trump chwali się, że nie płacił latami podatków, dzięki temu jest... najlepszym kandydatem na prezydenta - bo niby taki zaradny cwaniak i miliony nie widzą w tym nic złego i klaszczą.
 #893992  autor: emarti
 01 lis 2016, 19:16
Ja się zastanawiam co to w ogóle jest? Podpisałem umowę na abonament, dostałem 10 GB internetu i nie powinno mnie interesować z czego mogę korzystać w sieci a z czego nie, na jakie strony wchodzić czy nie i co włączać? Kpina. Ciekawe ile już Plus dostał reklamacji od klientów którzy dostali rachunek z naliczanymi dodatkowymi opłatami za internet.
 #894001  autor: Ramirez
 01 lis 2016, 19:51
Może i ktoś składał reklamacje ale jako że to jest zgodne z regulaminem to nikt z tym nie wygra. Najprościej zrezygnować z takiej firmy. Jest alternatywa całe szczęście.
 #894003  autor: emarti
 01 lis 2016, 20:05
Tylko żeby jeszcze można było w prosty sposób stwierdzić jakie - już popularne strony - używają tego protokołu to byłoby łatwiej dla przeciętnego abonenta.
 #894005  autor: Ramirez
 01 lis 2016, 20:19
Na stronach masz pasek adresu i początek http. Jak będzie w tym miejscu rtsp to wiadomo co i jak. Grzej z aplikacjami, tam nigdy nie wiesz jak to działa. Mozna zawsze zmienić też punkt dostępu w telefonie z APN Plus na APN Internet ale blokując zasięg LTE. Ale nie po to mam telefon z LTE aby tego nie używać.
 #894007  autor: Realista72
 01 lis 2016, 21:09
Z tego co sie orientuję to plus juz naprawil wideostreming moze po prostu kolega ma zle skonfigurowana karte albo stara oferte lub cos w telefonie do konfiguracji sam korzystam z tych stron czy slucham radia i jeszcze mi nic nie przyszlo dodatkowo dodam tylko ze oferte przedłużałem w lutym karta jest 3 letnia a telefon to LG G4
 #894008  autor: Ramirez
 01 lis 2016, 21:26
Ale kiedy naprawił?? Tam nie było co naprawiać tylko to było celowe działanie. Jak chcesz potestować to zainstaluj z ze sklepu google play program Audio republika i zobaczysz czy już jest normalnie, czy tez policzy 49 groszy za minute połaczenia z internetem przez taki program uzywajacy protokołu RTSP.
 #907370  autor: habish
 26 sty 2017, 16:49
Panie i Panowie.
W końcu nastąpił dzień na który zapewne wielu z was czekało.

Plus zmienił politykę odnośnie rozliczania danych po protokole RTSP poza pakietem danych.
Aktualnie, w ramach APN Plus, wszelka transmisja po RTSP jest rozliczana z posiadanego pakietu.


Już od wczoraj, wraz z użytkownikiem @SACZI testowaliśmy transmisję danych po RTSP za pomocą aplikacji Audio Republika, dane zostały pobrane z pakietu, żadne dodatkowe opłaty nie zostały wygenerowane.

Zapraszam do testowania i dzielenia się wynikami testów.
 #907416  autor: SACZI
 26 sty 2017, 19:48
Potwierdzam, nie widzę żadnych dodatkowych opłat po uruchomieniu audio republiki.
Natomiast jeżeli chodzi o Plusa, to szczerze powiedziawszy, nie mam do nich w ogóle zaufania.
 #907722  autor: Ramirez
 27 sty 2017, 23:40
A może zwyczajnie Audio Republika nie uzywa już RTSP?? Warto by było poczeać na zmianę regulaminów lub na czymś dodatkowym sprawdzić.
 #907754  autor: habish
 28 sty 2017, 09:01
Mam tą informacje prosto od Plusa.
Zmienili konfigurację APN Plus, teraz 100% transmisji leci z pakietu danych.