• Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
  • Strona 171 z 211
  • 1
  • 169
  • 170
  • 171
  • 172
  • 173
  • 211
 #1153766  autor: Mixiorek
 14 lip 2023, 19:16
Jest jeszcze słynna "wanna UPC" i zalane serwery w kawalerce.

Jestem ciekawy czy np: taki Atman lub Beyond też robią taką lipę. Chociaż oni robią główne w DC a nie w telco czy data.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #1153769  autor: mariusz9a
 14 lip 2023, 20:19
@Mixiorek
Nawet sobie nie wyobrażasz jakie fuszerki są odwalane u operatorów telekomunikacyjnych, w bankach, a hitem jest ochrona danych osobowych w kancelariach prawnych czy u notariuszy. Uwierz mi że nie chcesz wiedzieć jak to wygląda, a w zasadzie wcale nie wygląda. Tu chyba lepiej jest nie wiedzieć bo śpisz spokojniej :-D A certyfikat? Śmiech na sali - pokazujesz tylko to co działa dobrze, czyli promil z całej sieci, bo cała reszta to jeden wielki bubel. I tak działa certyfikacja we wszystkim. I nie ma tu znaczenia czy to wielka międzynarodowa korporacja czy lokalny osiedlowy operator. A nawet bym powiedział że niejednokrotnie właśnie ten mały odwala mniejszą fuszerkę niż duży ;-)
 #1153776  autor: IC_Current
 15 lip 2023, 09:57
Martino pisze:
12 lip 2023, 22:49
kszaq pisze:
12 lip 2023, 12:43
@Martino Czy Twój telefon wspiera ViLTE? Nie ma go na liście Play, z serii Mi są modele od 10 wzwyż.
Nieistotne że nie ma go na liście. Na liście Orange też widnieje jako bez wsparcia VoWiFi a w rzeczywistości działa wyśmienicie bez najmniejszego problemu. Podobna sytuacja jest na pewno jeśli chodzi o ViLTE. Na liście brak, ale w rzeczywistości działać może tylko potrzeba jakiegoś ręcznego ustawienia.
Testowałem dzisiaj na Mi 11 Lite NE wymuszenie IMS ViLTE w Orange Flex, gdzie usługa już oficjalnie działa od marca. Telefon aktywował ViLTE (W menu nie ma suwaka do tej opcji, ale pojawia się w dialerze ikona kamery. Identycznie jest dla Play), zarejestrował się w IMS. Niestety połączenia wideo nie działają. Przy próbie nawiązania połączenia wychodzącego pojawia się info "błąd serwera". Przy połączeniu przychodzącym "abonent niedostępny".
W Play wszystko działa ok z natywnym wsparciem, we Flex kombinacje z Pixel IMS nie pomagają. Może jeszcze trzeba jakiś APN albo coś innego dograć - nie wiem.
Testowałem z telefonem Samsung A54, na nim zarówno w Play jak i we Flex wideorozmowy działają natywnie po wyjęciu z pudełka (soft EUX), pomimo że nie ma go na listach u obu operatorów.
 #1154679  autor: Martino
 25 lip 2023, 21:32
Pytanie do Was czy wiecie może o jakiś klasycznych telefonach typu MaxCom czy Nokia albo inne MyPhone klawiszowce wspierające kodek rozmów EVS ? Nie znalazlem w necie spisu ntt, może jest tu ktoś kto temat zna bliżej?
 #1154683  autor: p2225
 25 lip 2023, 22:35
Martino pisze:
25 lip 2023, 21:32
Pytanie do Was czy wiecie może o jakiś klasycznych telefonach typu MaxCom czy Nokia albo inne MyPhone klawiszowce wspierające kodek rozmów EVS ? Nie znalazlem w necie spisu ntt, może jest tu ktoś kto temat zna bliżej?
Osobiście mam sprawdzoną Nokię 8210 4G dla Orange, T-mobile i Play. U wszystkich EVS-WB (nie SWB!) 24,4 kb/s. Różnica w jakości względem AMR-WB 23,85 kb/s jest słyszalna. Orange nie ma tego modelu na oficjalnej liście, ale usługa nie wyłączyła się po kilku dniach testowania.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1154684  autor: kozien70
 25 lip 2023, 22:45
I chyba żadna z klawiszowych Nokii nie obsługuje SWB, tylko EVS-WB. Przynajmniej tak wynikało z dyskusji w wątku o EVS.
 #1154721  autor: biala1991
 27 lip 2023, 05:23
p2225 pisze:
23 maja 2023, 09:07
T-Mobile ma teraz w aplikacji znaczki z informacją czy rozmowa szła po VoLTE:
Obrazek

U mnie taka dziwna sytuacja. Dwa tel., oba w TM, jeden zwykły klawiszowiec, na którym od razu po uruchomieniu wyświetliła się ikonka LTE (VOLTE nigdzie w ustawieniach nie ma chociaż miało być :) ) podczas odbioru połączenia LTE zmienia się w E a w billingu na tym numerze pokazuje się połączenie przychodzące z oznaczeniem VOLTE. Drugi numer TM, z którego połączenie wyszło i który ma włączoną opcję VOLTE (na pasku podczas rozmowy widać cały czas obie ikonki: słuchawkę VOLTE i LTE) w billingu tą samą rozmowę pokazuje jako zwykłe połączenie.

Kiedy z numeru TM, który ma VOLTE rozmawiam z innym numerem z VOLTE (Orange) to w Mój TM ta rozmowa też nie jest oznaczona jak VOLTE (może dlatego że różne sieci?). Tak jak pisałam, znaczek VOLTE widzę tylko w billingu tego klawiszowca, na którym nie działa VOLTE (podczas rozmowy gubi LTE) i to tylko kiedy łączy się z numerem VOLTE TM (kiedy rozmawiam z numerem VOLTE Orange billing pokazuje zwykłe połączenie).
 #1154725  autor: Martino
 27 lip 2023, 08:12
matias55 pisze:
26 lip 2023, 00:30
Nokia 110 4G ma przecież EVS.
No dobra, ma EVS ale widzisz o czym rozmawiamy? Chodzi o to jakie to jest EVS. WB czy SWB ...
Różnica między kodekiem AMR-WB (HD Voice) a EVS-WB jest praktycznie nieodczuwalna dla niewprawionego ucha, natomiast EVS-SWB już różnicę odczuje każdy. Stad dyskusja czy jest jakiś klawiszowiec obsługujący EVS ale w wariancie SWB. Kumasz ? ;)
 #1154730  autor: Matyk
 27 lip 2023, 09:42
Xiaomi Redmi Note 11s - po aktualizacji do MIUI 14.0.4 (Android 13) brak możliwości wyboru "preferowany tryb sieci" - dostępna opcja jest jedna "2G/3G/LTE" oraz brak suwaka VoLTE, opcja ta jest domyślnie włączona systemowo (nie można jej wyłączyć). Oczywiście dotyczy to sieci T-Mobile.
 #1154775  autor: matias55
 27 lip 2023, 22:57
Martino pisze:
27 lip 2023, 08:12
matias55 pisze:
26 lip 2023, 00:30
Nokia 110 4G ma przecież EVS.
No dobra, ma EVS ale widzisz o czym rozmawiamy? Chodzi o to jakie to jest EVS. WB czy SWB ...
Różnica między kodekiem AMR-WB (HD Voice) a EVS-WB jest praktycznie nieodczuwalna dla niewprawionego ucha, natomiast EVS-SWB już różnicę odczuje każdy. Stad dyskusja czy jest jakiś klawiszowiec obsługujący EVS ale w wariancie SWB. Kumasz ? ;)
Jaką masz pewność, że akurat Nokia 110 4G nie ma EVS-SWB? Miałem okazję to testować a nie mam żadnych ubytków słuchu plus zauważam rożnice. Dźwięk jest dużo bardziej czysty nawet na Nokii 110 4G. Jestem pewny, że to nie było zwykłe EVS.
 #1154781  autor: kozien70
 28 lip 2023, 00:32
Nie sprawdzaj na słuch, tylko zadzwoń na Samsunga z EVS i sprawdź w service mode. Skoro inne klawiszowce Nokii, np. sporo droższa 8210 ma tylko EVS-WB to byłoby dziwne, gdyby najtańsza 110 miała SWB.
 #1154800  autor: koszalineo941268
 28 lip 2023, 11:56
Matyk pisze:
27 lip 2023, 09:42
Xiaomi Redmi Note 11s - po aktualizacji do MIUI 14.0.4 (Android 13) brak możliwości wyboru "preferowany tryb sieci" - dostępna opcja jest jedna "2G/3G/LTE"
Z netmonstera klikając w "hamburgera", a potem phone info lub wpisując w dialerze kod *#*#4636#*#* nie możesz przejść do informacji o telefonie, gdzie możesz zmienić tryb sieci?
Obrazek
 #1154809  autor: garfield-
 28 lip 2023, 13:11
marcin19883 pisze:
17 maja 2023, 19:55
garfield- pisze:
17 maja 2023, 17:39
Samsung A7 SM-A750FN z najnowszymi poprawkami
Masz XEO, napewno? wpisz *#272*62826#. Co piszę na samej górze? Sales code..Jak nie masz na górze XEO, to musisz z listy wybrać. Tylko uważaj, jak klikniesz instaluj, to ci wyczyści telefon. Zrób kopię zapasową danych.
OPV/OPV,OPV

ojj nie, czyszczenie chciałbym uniknąć... :(
 #1154866  autor: Burito
 29 lip 2023, 11:01
Witam, wiecie dlaczego w sieci PLUSH nie można mieć dwóch na raz usług VoLTE i Wi-Fi Calling ? Obie wzajemnie się wykluczają.

Wi-Fi Calling+ to usługa umożliwiająca realizację połączeń głosowych poprzez sieć Wi-Fi, bez konieczności instalowania dodatkowych aplikacji czy komunikatorów w telefonie.

Możesz swobodnie prowadzić rozmowy telefoniczne czy wysyłać SMS-y wszędzie tam gdzie nie ma zasięgu sieci komórkowej lub jest on mocno ograniczony (piwnice, windy, samoloty, centra handlowe), a masz dostęp do sieci Wi-Fi.

Z usługi mogą skorzystać Klienci indywidualni oraz Przedsiębiorcy posiadający REGON ofert abonamentowych oraz Klienci korzystający z oferty na kartę.

Aby korzystać z usługi Wi-Fi Calling+ musisz posiadać:

Odpowiedni telefon, który wspiera funkcjonalności VoLTE i Wi-Fi Calling i posiada aktualne programowanie systemowe
Kartę USIM i aktywną usługą LTE – listę modeli telefonów oraz wymagania znajdziesz na stronie https://www.plus.pl/vowifi
Włączoną funkcję rozmów przez Wi-Fi w telefonie
Aktywną usługę VoLTE oraz Wi-Fi Calling+
Stabilne połączenie z siecią Wi-Fi
Usługa jest bezpłatna, natomiast opłaty za połączenia, SMS-y i MMS-y* wychodzące/przychodzące wykonywane w ramach usługi są rozliczane zgodnie z posiadaną przez Ciebie ofertą.
Korzystając z usługi w dowolnym miejscu na świecie dzwonisz tak jakbyś znajdował się Polsce w zasięgu sieci Plus.

* Obsługa MMS wymaga systemu Android 12.

Jak włączyć?
W przypadku ofert abonamentowych:
Skontaktuj się z Działem Obsługi Klienta pod numerem 601102601 (z dowolnego telefonu, koszt zgodny z cennikiem operatora).
W przypadku ofert na kartę:
Wpisując w telefonie krótki kod *101*11*1327# i naciskając zieloną słuchawkę. Dezaktywacja kodem *101*00*1327#
Należy także włączyć Wi-Fi w ustawieniach telefonu i połączyć się z wybraną siecią.


Uwaga! Jeśli posiadasz już aktywną usługę VoLTE, to najpierw musisz zlecić dezaktywacje tej usługi. Jak to zrobić?

W przypadku ofert abonamentowych:
Wyślij SMS na numer 2601 o treści: WylaczVoLTE, poczekaj na potwierdzenie wyłączenia usługi VoLTE, następnie wyślij na numer 2601 SMS aktywujący jednocześnie WiFi Calling+ i VoLTE o treści: WlaczVoWiFi lub skontaktuj się z Działem Obsługi Klienta pod numerem 601102601 (z dowolnego telefonu, koszt zgodny z cennikiem operatora).
W przypadku ofert na kartę:
Wpisując w telefonie krótki kod *101*00*1317# i naciskając zieloną słuchawkę, następnie poczekaj na informacje z potwierdzeniem.

https://bok.plus.pl/article/548
  • Strona 171 z 211
  • 1
  • 169
  • 170
  • 171
  • 172
  • 173
  • 211
  • 1
  • 169
  • 170
  • 171
  • 172
  • 173
  • 211