DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonów i smartfonów marki Samsung oraz akcesoriów do nich - opinie, uwagi, pytania, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonów i smartfonów marki Samsung oraz akcesoriów do nich - opinie, uwagi, pytania, itp.

Moderator: Moderatorzy

 #985975  autor: aneta0151
 28 mar 2018, 10:42
Jakiś czas temu kupiłam Samsunga Galaxy S8 i nie miałam pojęcia, że PLUS blokuje telefony po numerze IMEI jeśli pierwotny właściciel nie spłaca za niego rat. Czy ktoś z Was miał już taki przypadek? jak sobie z tym poradzić? Czy są na to jakieś sposoby? Powiem szczerze, że mam związane ręce bo nie mam nawet oryginalnej faktury a w komisie, w którym go kupiłam powiedzieli, że okres gwarancji minął... pomocy
 #985980  autor: Morvius
 28 mar 2018, 11:08
Można grzecznie poprosić poprzedniego właściciela by zaczął płacić. :) Dla tego tak istotne jest sprawdzenie przed zakupem historię kupowanego towaru. O blokowanych urządzeniach jest głośno już od zeszłego roku. Swoją drogą dziwię się, że jeszcze ta wieść do wszystkich nie dotarła.

Klasyczny obserwator wątku.
 #985981  autor: aneta0151
 28 mar 2018, 11:15
a czy jest jakiś inny sposób? jak już wspomniałam nie mam faktury więc nie wiem kto jest jego właścicielem. Plus z racji ochrony danych nie udziela żadnych informacji.
 #985982  autor: f0ku5
 28 mar 2018, 11:17
Jedyne co Ci pozostało obecnie to skontaktowanie się z komisem. Oni będą mieć dane sprzedającego.
Pomijając już fakt, że obecnie to oni odpowiadają za Twój telefon i to oni powinni Ci go wymienić na sztukę wolną od wad prawnych.
 #985983  autor: Remington
 28 mar 2018, 11:20
Morvius,
właścicielem tego telefonu jest Polkomtel. Można to zweryfikować na stronie https://www.plus.pl/formularze/formularz-imei

Aneta,
skoro kupiłaś z komisu, to pewnie nawet nie wiesz, kto go wcześniej posiadał. Zresztą dane tej osoby nie są Ci do niczego potrzebne.

Problem nie dotyczy gwarancji, lecz tego, że komis sprzedał Ci telefon należący wciąż do operatora. Powinnaś złożyć reklamację w komisie w związku z wadą prawną zakupionej rzeczy, dołącz do tego wydruk ww. strony internetowej.

W razie czego szukaj wsparcia u Miejskiego lub Powiatowego Rzecznika Konsumentów.
 #985989  autor: Remington
 28 mar 2018, 11:42
artsky,
nie rozmywaj dyskusji. Opisałem co ma zrobić osoba z takim problemem. Jeśli komis umyje ręce, powie, że to nie ten egzemplarz itd., a Rzecznik Konsumentów też nie da rady, to dopiero wtedy będzie można myśleć jak się pozbyć tego telefonu.
 #986094  autor: Gregrin
 28 mar 2018, 21:02
Trochę obok tematu (analizuje pomysł artsky) ale zastanawiam się za ile komis sprzedał ten telefon? I już całkiem z ciekawości ile pochodził ??

PS. Zycze żeby porady remingtona się sprawdziły i komis oddal kasę ale chyba jestem pesymista i radze działać szybko i myśleć o planie b (pomysł artsky) bo telefony tracą na wartości z miesiąca na miesiąc a za granica to jest pełnowartościowy towar (o ile ktoś z nim na wakacje nie przyjedzie do PL ;))
 #986103  autor: TomLee
 28 mar 2018, 21:36
Pewnie kupę kasy skoro to S8. Szkoda że to się stało akurat z flagowcem Samsunga , taka nauka na przyszłość. Teraz to można dać znajomemu co do pracy za granicę jeździ i liczyć, że tam będzie działał.

Wysłane z mojego MotoE2(4G-LTE) przy użyciu Tapatalka
 #986108  autor: poziom
 28 mar 2018, 21:48
Polkomtel używa Knoxa do ustawienia blokady. Obstawiam, że również i zagranicą będzie on bezużyteczny jak tylko aparat zacznie 'rozmawiać' z serwerami samsunga, ewentualnie odpowiednia flaga (blokada za niepłacenie za telefon) już siedzi na stałe w telefonie w knoxie.

http://www.telepolis.pl/wiadomosci/nowa ... 41040.html
 #986114  autor: f0ku5
 28 mar 2018, 22:08
poziom pisze:Polkomtel używa Knoxa do ustawienia blokady
Nie nie, kompletnie nie tak :)
Knoxa to Samsung używa do powiadomienia użytkownika, że nie zapłacił faktury. Natomiast Knox nie ma możliwości zablokowania telefonu poza granicami kraju. Zablokowane telefony z Plusa są w 100% używalne za granicą.
harys pisze:A jakby wrzucił jakiś custom rom? Nie odblokuje się?
Nie, blokada jest na IMEI.

Niestety, telefon autora to cegła póki właściciel nie zacznie spłacać rat.
 #986122  autor: f0ku5
 28 mar 2018, 22:52
Właściciel = osoba, która wzięła go oryginalnie z Plusa. Skrót myślowy ;-)
 #986226  autor: marcin19883
 29 mar 2018, 12:55
Trzeba się sądzić z komisem. Nie powiedzieli ci o zadłużeniu. To błąd. Telefon powinien być wolny od wad i zadłużeń. Na nich ciąży odpowiedzialność za sprzedawany sprzęt. Gwarancja się skończyła, ale rękojmia chyba nie
 #987787  autor: Kryniczanin
 08 kwie 2018, 05:48
Sprawa do wygrania...Za 2-3 lata w sądzie cywilnym na początek koszt adwokata, ekspertyz...

Wszystko z własnej kieszeni bo skoro stać Cię na S8 to sąd nie ma prawa zwolnić Cię z kosztów.
 #987814  autor: Remington
 08 kwie 2018, 11:46
Toś miał refleks...
Kryniczanin pisze:Sprawa do wygrania...Za 2-3 lata w sądzie cywilnym na początek koszt adwokata, ekspertyz...
Nie strasz, bo naprawdę zniechęcisz do dochodzenia swoich praw. Rzecznik Konsumentów albo Federacja Konsumentów - może to potrwać parę miesięcy, ale sprawa ewidentnie do wygrania i za darmo.
 #987819  autor: Kryniczanin
 08 kwie 2018, 12:15
Nie straszę bo sam jestem w czasie trzech prostych spraw cywilnych.

Sąd Żagań - od złożenia wniosku do terminu sprawy 20 minutowej 7 miesięcy i 17 dni. Potem trzy tygodnie uprawomocnienia i teraz uwaga dwa miesiące extra bo sąd cytuję "zapomniał wysłać wyrok".

To była najprostsza sprawa na świecie - stwierdzenie nabycia spadku bez działu spadku przy pełnej zgodzie uczestników
 #987824  autor: Remington
 08 kwie 2018, 12:48
Zgoda, dlatego tym bardziej zamiast straszyć, trzeba proponować lepsze i szybsze rozwiązania.

W tej sprawie pierwsze kroki trzeba kierować do powiatowego lub miejskiego Rzecznika lub organizacji konsumenckich. Są interwencje, możliwość mediacji, sąd konsumencki (szybszy niż sądy powszechne).

Sądy powszechne to patologia, więc trzeba traktować je jako "ostateczną ostateczność". Ww. instytucje mogą reprezentować konsumentów przed sądami.
 #987829  autor: Kryniczanin
 08 kwie 2018, 13:52
Komisy nie są skłonne do oddawania kasy - część z nich z tego co wiem w umowach skupu sprzętu wprowadziła punkt mniej więcej tak brzmiący:

"Sprzedający oświadcza, że sprzęt jest wolny od wszelkich wad prawnych a także stanowi własność sprzedającego."