Oczywiście, jak najbardziej można.m.mietek pisze:witam, da sie jeszcze przejsc z innej sieci do rbm zeby korzystac z darmowego lte na 30 dni?
- Wszystko, co dotyczy ofert Internetu mobilnego w Polsce (nie za granicą ani w roamingu!).
gadalem z konsultantem to powiedzial ze przechodzi sie na taryfe Siema,a tam tego nie widzialem. Tzn ze przechodzi sie na RBM na karte 5 ?
słuchaj konsultanta to daleko zajdziesz, szczególnie w sprawie rbm i dila 

Przebrnąłem przez ponad 30 ostatnich stron tematu żeby zapoznać się z całą procedurą uruchomienia DILa, ale mimo wszystko byłbym wdzięczny jeśli ktoś zaznajomiony z tematem przejrzałby takie moje małe podsumowanie, bo mętlik w głowie po takiej ilości różnych pytań i odpowiedzi zrobił się spory 
Chcąc "od zera" aktywować najtańszy obecnie internet mobilny
powinienem:
1. Kupić starter z jakiejś sieci spoza P4 i zarejestrować go
2. Udać się do salonu w celu przeniesienia numeru do RBM7MNP (z tego co doczytałem, wystarczy że powiem żeby przenieśli mnie do Red Bull Mobile na kartę, innej możliwości i tak nie ma?)
3. Co w przypadku gdy w salonach nie będą mieli starterów RBM? Mają jeszcze możliwość zamówienia takowych czy muszę szukać do skutku?
4. Za przeniesienie dostaję rok ważności konta? Czy muszę to aktywować jakimś kodem?
5. Przechodzę do RBM5
6. Po otrzymaniu SMSa że taryfa została zmieniona, doładowuję konto za 50 zł i przez 100 dni pamiętam jedynie o aktywacji DILa co 30 dni
7. Po tych 100 dniach, przez 4 miesiące kupuję pakiety 600mb za 5 zł, nadal aktywuję DILa co 30 dni.
8. W momencie gdy na koncie zostanie mi mniej niż 30 zł, doładowuję konto za 50 zł i powtarzam procedurę.
A teraz już kilka pytań typowo technicznych:
1. Jaki modem LTE polecacie? Widziałem że w postach przewijał się HUAWEI E3372s-153 HiLink, ale może jest coś lepszego w cenie powiedzmy 120, max 150 zł? Zależy mi na możliwości włączenia opcji łączenia jedynie z LTE i konkretnie z LTE Play (żeby uniknąć połączeń z LTE Orange z nadajnika Play)
2. Sprawdziłem na mapie, do nadajnika Play mam około 1,5 km w linii prostej. Nadajnik ma następujące pasma w standardzie LTE: 800, 2600, 2100, 1800, jednak są one umieszczone w kategorii "Powiązane pozwolenia UKE". W GSM zaś jest: 1800, natomiast w UMTS: 2100 i 900. Czy w takim wypadku mogę liczyć że skorzystam z tej usługi?

Chcąc "od zera" aktywować najtańszy obecnie internet mobilny

1. Kupić starter z jakiejś sieci spoza P4 i zarejestrować go
2. Udać się do salonu w celu przeniesienia numeru do RBM7MNP (z tego co doczytałem, wystarczy że powiem żeby przenieśli mnie do Red Bull Mobile na kartę, innej możliwości i tak nie ma?)
3. Co w przypadku gdy w salonach nie będą mieli starterów RBM? Mają jeszcze możliwość zamówienia takowych czy muszę szukać do skutku?
4. Za przeniesienie dostaję rok ważności konta? Czy muszę to aktywować jakimś kodem?
5. Przechodzę do RBM5
6. Po otrzymaniu SMSa że taryfa została zmieniona, doładowuję konto za 50 zł i przez 100 dni pamiętam jedynie o aktywacji DILa co 30 dni
7. Po tych 100 dniach, przez 4 miesiące kupuję pakiety 600mb za 5 zł, nadal aktywuję DILa co 30 dni.
8. W momencie gdy na koncie zostanie mi mniej niż 30 zł, doładowuję konto za 50 zł i powtarzam procedurę.
A teraz już kilka pytań typowo technicznych:
1. Jaki modem LTE polecacie? Widziałem że w postach przewijał się HUAWEI E3372s-153 HiLink, ale może jest coś lepszego w cenie powiedzmy 120, max 150 zł? Zależy mi na możliwości włączenia opcji łączenia jedynie z LTE i konkretnie z LTE Play (żeby uniknąć połączeń z LTE Orange z nadajnika Play)
2. Sprawdziłem na mapie, do nadajnika Play mam około 1,5 km w linii prostej. Nadajnik ma następujące pasma w standardzie LTE: 800, 2600, 2100, 1800, jednak są one umieszczone w kategorii "Powiązane pozwolenia UKE". W GSM zaś jest: 1800, natomiast w UMTS: 2100 i 900. Czy w takim wypadku mogę liczyć że skorzystam z tej usługi?
Ostatnio zmieniony 03 mar 2018, 00:23 przez mariusz94, łącznie zmieniany 1 raz.
W RBM trafia się zawsze do RBM7MNP, tam odbiera bonus za przeniesienie i przechodzi do RBM5. Wszystko opisane tutaj http://www.telepolis.pl/forum/viewtopic ... 22&t=83390 (łącznie z tym jak działa DIL) i aktualne. Gdy coś się zmieni postaram się w miarę szybko uaktualnić post.m.mietek pisze:Tzn ze przechodzi sie na RBM na karte 5 ?
2. Tak.
3. Szukać innego salonu albo poprosić żeby zamówili (podobno można zadzwonić na infolinie faktu i tam również poprosić żeby przysłali do konkretnego salonu).
4. RWK jest w pakiecie za przeniesienie. Pakiet aktywujesz kodem lub na p24.
5-8 Tak.
Z tego nie bo to nie LTE ale z tych wcześniejszych pewnie tak. Mozna zrobić jakiś test telefonem z LTE jak to działa na miejscu,mariusz94 pisze:W GSM zaś jest: 1800, natomiast w UMTS: 2100 i 900. Czy w takim wypadku mogę liczyć że skorzystam z tej usługi?
Chodziło mi właśnie o te zaznaczone jako LTE. Czyli "Powiązane pozwolenia UKE" nie oznacza że na tych pasmach działa np. Orange, tylko jest to normalne LTE Play?Gregrin pisze:Z tego nie bo to nie LTE ale z tych wcześniejszych pewnie tak. Mozna zrobić jakiś test telefonem z LTE jak to działa na miejscu,mariusz94 pisze:W GSM zaś jest: 1800, natomiast w UMTS: 2100 i 900. Czy w takim wypadku mogę liczyć że skorzystam z tej usługi?
Jeśli na mapce pisze ze LTE jest play'a to jest ono jego. Kazdy operator ma swoje nadajniki. To ze w play'u można korzystać z LTE orange (z ograniczeniem) znaczy ze orange "wpuszcza do swoich nadajników" użytkowników play'a. To nie znaczy ze play play puszcza ze swoich nadajników "LTE orange".
Samo "Powiązane pozwolenia UKE" znaczy chyba ze informacje pochodzą z pozwoleń UKE i na te częstotliwości są również pozwolenia ale nie wiadomo czy są odpalone (i czy w ogóle będą bo praktyka jest taka ze występuje się o komplet pozwoleń a nie koniecznie z wszystkich korzysta).
Najlepiej zapytać w dziale technikalia o konkretna lokalizacje albo jak play odpala swoje częstotliwości.
Samo "Powiązane pozwolenia UKE" znaczy chyba ze informacje pochodzą z pozwoleń UKE i na te częstotliwości są również pozwolenia ale nie wiadomo czy są odpalone (i czy w ogóle będą bo praktyka jest taka ze występuje się o komplet pozwoleń a nie koniecznie z wszystkich korzysta).
Najlepiej zapytać w dziale technikalia o konkretna lokalizacje albo jak play odpala swoje częstotliwości.
Ostatnio zmieniony 03 mar 2018, 01:05 przez Gregrin, łącznie zmieniany 1 raz.
Miałem od początku tak wybrane, szczegóły nadajnika wyglądają dokładnie tak:


Czyli mogą tam dokładać LTE bo obecnie nie wiadomo czy jest (raczej nie ma bo nie jest potwierdzone). Tak jak pisałem, możesz zapytać w technikaliach albo na infolinii play jak jest w twojej okolicy albo spróbować smartfonem z obsługą LTE.
Mozna to sprawdzić dokładnie klikając prawym przyciskiem myszy i wtedy od punktu podaje odległość. Jeśli jesteś z Grudzic to orange nie miało tam budować światłowodu ?? Moze warto zapytać i u nich.mariusz94 pisze:2. Sprawdziłem na mapie, do nadajnika Play mam około 1,5 km w linii prostej.
Nie jestem z Grudzic, potrzebuję tam internetu typowo mobilnego
Dlatego pomysł z RBM i jakimś najprostszym modemem, bo na inne potrzeby mam internet stacjonarny

Skoro jesteś w odległości 1,5 km od nadajnika, to nie powinno być problemu z LTE w Play. Natomiast jedyną skuteczną i w 100% wiarygodną metodą weryfikacji LTE, jest sprawdzenie w telefonie/routerze/modemie, czy się zgłasza LTE po włożeniu karty Play/RBM/Fakt lub innych działających w oparciu o P4 ( Virgin, Vikings, Folx, Netia i kilku innych). Kartę możesz np. pożyczyć od znajomego lub kupić za 3-5zł i ew. przenieść do RBM (lub do innej z P4/powiązanych z P4).mariusz94 pisze:2. Sprawdziłem na mapie, do nadajnika Play mam około 1,5 km w linii prostej. Nadajnik ma następujące pasma w standardzie LTE: 800, 2600, 2100, 1800, jednak są one umieszczone w kategorii "Powiązane pozwolenia UKE". W GSM zaś jest: 1800, natomiast w UMTS: 2100 i 900. Czy w takim wypadku mogę liczyć że skorzystam z tej usługi?
Na 99,9% nie ma takiej możliwości by na tym BTS-ie nie było żadnego LTE.
https://www.speedtest.net/android/6734171506.png
@3G
Problemem mogą być zakłócenia lub/i odbicia sygnału na linii nadajnik<->modem, co można sprawdzić tylko praktycznie.
Problemem mogą być zakłócenia lub/i odbicia sygnału na linii nadajnik<->modem, co można sprawdzić tylko praktycznie.
Jak zawsze. Tylko nie o tym była mowa, taka dyskusja nie ma sensu.
https://www.speedtest.net/android/6734171506.png
Gregrin, czy po takim przejściu z RBM7MNP na RBM5 nie traci się bonusów? Zwłaszcza Roku Ważności Konta?W RBM trafia się zawsze do RBM7MNP, tam odbiera bonus za przeniesienie i przechodzi do RBM5.
Traci się wszystkie bonusy oprócz RWK, który przechodzi do RBM 5.
Dobra, jeszcze raz: licznik GB kasuje się zawsze z ost. na 1 dnia miesiąca i data włączenia DILa nie ma znaczenia ? Pytam bo ostatnio były sprzeczne informacje.
Niby DIL resetuje się z ost. na 1 dzień miesiąca (i faktycznie włączenie DILa nie ma znaczenia), ale ... nie wiem jak to jest dokładnie, bo mi raz poradzono, aby zawsze ostatniego dnia miesiąca fizycznie zakończyć sesję (wyłączyć na chwilę router). Raz zdarzyło mi się, że np. sesja śmigała sobie np. od 15 danego miesiąca do 3 nowego. I 3 zrobił się reset routera. Po resecie routera użyte dane zostały dopisane do właśnie zamkniętej sesji (co spowodowało dość spore zużycie danych w nowym okresie). Dla świętego spokoju ostatniego dnia resetuję przed snem router.
mariusz94, LTE jest na każdej stacji Play w woj. opolskim ale w bazie na obecną chwilę po prostu nie ma danych LTE Play z Opola. Stacja OPO1023 nadaje LTE 800, 1800 i 2100.
Pozdrawiam
Czy pobieranie duzych plikow w nocy czyli miedzy 1 a 4 , zalicza sie do tych 100GB i czy przez to moze nie wlaczyc sie lejek?