DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #938360  autor: Zakrza
 12 lip 2017, 19:22
4 lipca złożyłem zamówienie na Xperię XZ Premium razem ze słuchawkami, po 8 dniach otrzymałem następującego maila:
> Szanowni Państwo,
>
> wyjaśniamy, iż dla zamówienia złożonego w sklepie internetowym Dział
> Aktywacji wyznaczył kaucję.
>
> Niestety ze względu na ograniczenia techniczne związane z realizacją
> kaucji, zamówienie nie może zostać zrealizowane przez sklep internetowy.
>
> W celu zapoznania się z ofertą oraz dokonania zakupu zapraszamy do punktów
> Plusa:
>
> Znajdź salon Plusa <http://www.plus.pl/znajdz-salon>
>
> Za powstałe trudności przepraszamy.

Poszedłem zatem do salonu, a tam Pani mnie poinformowała, że nie mogę zrealizować tego zamówienia u niej. Mogę kupić tę Xperię za identyczne raty przy identycznym abonamencie, ale bez słuchawek. Przejrzałem trzy regulaminy i według Regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych przez POLKOMTEL sp. z o.o. mogą odmówić mi podpisania umowy tylko jeśli odmówię przekazania dokumentów, podania błędnych lub nieaktualnych danych, otrzymałem negatywną ocenę wiarygodności lub odmawiam wpłacenia kaucji. Mnie może dotyczyć tylko jeden przypadek - negatywna ocena wiarygodności. Staram się o kredyt, więc znam doskonale swoją ocenę w BIK i BIG i tam moja ocena jest wiarygodna i wysoka. Ponadto napisałem do Plusa, że chętnie im wyślę zeznania PIT, KPiR i wszelkie inne potrzebne dokumenty finansowe.

Sprawdziłem też w jakich przypadkach mogą zażądać kaucji i z szeregu możliwości mnie dotyczy tylko jeden - znów ocena wiarygodności.

Ponadto w tym samym regulaminie sama definicja kaucji mówi o tym, że może ona być uiszczona przy podpisywaniu umowy lub w trakcie jej trwania. Skoro nie mają możliwości technicznych przy podpisywaniu to chętnie uiszczę ją w trakcie.

Sprawdziłem też regulamin sklepu i tam jest taki punkt: "9. Polkomtel zastrzega, że w przypadku, gdy ocena wiarygodności płatniczej Klienta powodowałaby - w świetle regulaminu promocji, w ramach którego złożone zostało Zamówienie dotyczące zawarcia Umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych - obowiązek wniesienia kaucji przez Klienta, Klient zostanie poinformowany drogą elektroniczną na wskazany w Zamówieniu adres poczty elektronicznej o tym obowiązku wraz z informacją o niemożności realizacji Zamówienia dotyczącego zawarcia Umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych). W takim przypadku zawarcie Umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych możliwe jest jedynie w Punkcie sprzedaży Polkomtel."
Jak to rozumieć? Bo ja to rozumiem w ten sposób, że w punkcie powinienem mieć możliwość podpisania tej samej umowy. A skoro tej samej to nie mogą mi proponować Xperii bez słuchawek za tę samą cenę. Napisałem im, że zgadzam się na upust 1300 zł, czyli rynkowej ceny słuchawek.

Co o tym myślicie? Mają prawo odmówić mi zawarcia umowy? Jeśli tak to na jakiej podstawie? Myślicie, że poinformowanie UOKiK coś da?
 #938468  autor: reboot
 13 lip 2017, 10:44
Wiesz jak jest z korporacjami - masz rację i pewnie jakbyś chciał walczyć w sądzie, to ostatecznie wygrasz. Moje zdanie jest takie - masz 2 opcje:
- odpuścić,
lub
- walczyć do upadłego dla zasady, jednocześnie podpisując umowę u innego operatora, a od firmy, która nie chce od Ciebie pieniędzy trzymałbym się z daleka.

WKS
 #938475  autor: Zakrza
 13 lip 2017, 10:58
Tylko, że żaden inny operator nie ma w ofercie takiego zestawu. Na Allegro ani w sklepie Sony też już go nie dostanę. Zdążyłem chapnąć w Plusie i nie mam wątpliwości, że ta kaucja to ściema, żeby tylko nie sprzedać mi tego zestawu.
 #940402  autor: mrkarolk
 22 lip 2017, 08:51
I jak się sprawa zakończyła?
Stworzyłeś temat na forum plusa? Jeżeli tak to podlinkuj proszę, jestem ciekaw zakończenia.
 #940407  autor: Zakrza
 22 lip 2017, 09:44
Sprawa zakończyła się tak, że zadzwonił do mnie Pan z Plusa i bardzo przepraszał za całą sytuację. Mogłem złożyć zamówienie przez telefon na takich samych warunkach jak w sklepie internetowym, z czego chętnie skorzystałem. We wtorek ma przyjechać kurier. Dostałem zapewnienie, że nie ustanowią żadnej kaucji, dzięki czemu zamówienie zostanie zrealizowane.

Temat na forum założyłem, ale posty przeniesiono do tego: http://plusforum.pl/viewtopic.php?f=98& ... &start=720 Tyle, że na tym forum niewiele mi pomogli. W kółko ta sama paplanina: "sklep nie może zrealizować zamówienia jeśli naliczono kaucję, oferty w różnych kanałach dystrybucji mogą się różnić, nie wiemy dlaczego i w jakiej wysokości została naliczona kaucja, a kontaktu nie podamy, bo Dział Reklamacji nie ma telefonu". Pomogło złożenie reklamacji (treść chętnie Wam prześlę jeśli jesteście zainteresowani) w formie mailowej i papierowej.
 #940432  autor: RafRafRaf
 22 lip 2017, 11:42
Dobrze że sprawa została pomyślnie zakończona dla ciebie.

Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka