• Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
  • Strona 46 z 308
  • 1
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 308
 #918856  autor: kozien70
 02 kwie 2017, 12:49
piotrzet pisze:W T-Mobile takich problemów nie ma z tego co zauważyłem jak jest 1 kreska LTE to zrzuca rozmowy od razu po zaczęciu wybierania do 3G.
W T-mobile są identyczne problemy. Ja co prawda na taryfie korpo T-mobile nie dostąpiłem łaski VoLTE i VoWIFI, ale kumpel ma prywatny telefon w T-bombaju i dokladnie takie same problemy jak opisał tomi81. W tym wątku były też opisane problemy z VoLTE zarówno w Orange jak i T-mobile.
Wszystko zależy od lokalizacji, optymalizacji sieci w danym miejscu i siły sygnału.
Ta technologia w naszych sieciach wymaga jeszcze sporo dopracowania.
 #918864  autor: Remington
 02 kwie 2017, 14:45
Ja już przygodę z VoWiFi zakończyłem. Jakoś głosu czasem gorsza, mam dość niestabilnego providera, więc zapewne z tego powodu. VoLTE natomiast na razie testuję z wynikiem pozytywnym (mam dobry zasięg w domu, w pracy i po drodze), liczę też na to, że na imprezach masowych nie będzie się sieć tak zapychać jak 3G.
 #918879  autor: Mixiorek
 02 kwie 2017, 17:28
Piotrek D pisze:Zalogowałem się specjalnie by odpowiedzieć. Faktycznie skasowałem swój komentarz, nieco z rozpędu i głównie dlatego, by błędna wiadomość nie wisiała na stronie. Przeprosiłem już na naszym blogu, przepraszam Was też tutaj, bo faktycznie średnio to wyszło. A co do solidnego sprawdzania informacji - każdemu może zdarzyć się błąd.
Doceniam i dzięki za te słowa :) fakt, każdemu czasem się może zdarzyć.

P.s.
Nie wiedziałem, że to forum jest tak pilnie czytane przez operatorów :-)
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2017, 18:32 przez Mixiorek, łącznie zmieniany 1 raz.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #918881  autor: Mixiorek
 02 kwie 2017, 17:42
kowal2200 pisze:Informujemy, ze 31.03.2017 zakonczy sie Wi-Fi Calling - Test V. Dziekujemy za Twoja pomoc. Juz w kwietniu rozpoczynamy test nowej aplikacji. Szczegoly przeslemy w pierwszych dniach kwietnia. Plus
Patryk7588 pisze:Też dostałem SMSa ale mój kończył się na zdaniu "Dziękujemy za twoją pomoc".
Uczestniczyłem tylko w pierwszej edycji testów.
Czemu Plus brnię w apkę?! Rozumiem rozwiązanie przez aplikację jako uzupełnienie natywnego WiFi Calling ale sama apka to jakaś ślepa uliczka. Ani to fajne, ani to wygodne, ani nie ma wszystkiego w jednym miejscu. Plus daje mi kolejny powód po braku oficjalnego wsparcia dla Apple bym nie myślał o nich poważnie jako konkurencji dla innych opów.
tomi81 pisze:Po kilku dniach używania VoLTE w Orange na IP7 Plus mam parę spostrzeżeń:
1. O ile mamy faktycznie dobry zasięg LTE jakość jest super
2. Schody zaczynaja się przy słabym LTE i spadku do 3G - tu jest czysta loteria - raz czas połączenia leci dalej zaś rozmówcy otrzymują komunikat "wybrano błędny numer, rozłącz się"; dwa - następuje przerwanie połączenia; trzy - mamy kilka - kilkanaście sekund ciszy po czym słyszymy rozmówcę.
Hmm, u mnie na terenie Wawy działa to w miarę. Choć przy słabszym sygnale LTE faktycznie jest loteria - zrzut do 3G (to najlepsza i najbardziej optymistyczna opcja), zrzut 2G (nie jest źle bo S7 wspiera HD Voice w 2G), rozłączenie połączenia. Ostatnia opcja zdarza mi się natomiast w miejscu gdzie w ogóle jest kłopot z jakimkolwiek sygnałem N! a nie tylko LTE także traktuję to raczej jako dziurę w zasięgu a nie bug usługi.
Faktem jest jednak, że L800 na każdej stacji N! musi i powinno być bo po pierwsze zapewni najlepsza możliwą technologię do transmisji danych a po drugie ze względu na VoLTE.
Remington pisze:liczę też na to, że na imprezach masowych nie będzie się sieć tak zapychać jak 3G.
Miałem właśnie napisać, że jest trzeci powód by korzystać z WiFi Calling (po podróży za granicę i miejscu ze słabym lub brakiem sygnału sieci a z łączem stacjonarmym). W miejscach gdzie jest dużo ludzi a jest dobra sieć -> np: stadion Legii itp. i sieć Ericssona na całym stadionie. Mogą być problemy z połączeniami przez 3G a może i 4G. A po WiFi może przejść.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #918926  autor: baca01
 03 kwie 2017, 01:58
Znajomy który mieszka w Norwegii aktywował sobie VoWiFi na iP7. Jakież było zdziwienie gdy dostał SMSa o obniżonych stawkach za tą usługę, 20/10gr. Sęk w tym że od 2016 za tradycyjne przychodzące płacimy 5gr. Podziękował i wyłączył usługę w sieci Orange.
 #918932  autor: bobix
 03 kwie 2017, 08:20
W weekend byłem poza Warszawą. O ile w Warszawie VoLTE działa w porządku to w miejscu gdzie jest słaby zasięg (jedna kreska na iP 6) jest słabo. Paradoksalnie jak telefon złapie 3 kreski 3G to jest tak samo. Prawdopodobnie ma to związek z konfiguracją? W sobotę praktycznie nie dało się zadzwonić. Czy to po 3G czy VoLTE.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 #918937  autor: Remington
 03 kwie 2017, 09:12
baca01 pisze:Znajomy który mieszka w Norwegii aktywował sobie VoWiFi na iP7. Jakież było zdziwienie gdy dostał SMSa o obniżonych stawkach za tą usługę, 20/10gr. Sęk w tym że od 2016 za tradycyjne przychodzące płacimy 5gr. Podziękował i wyłączył usługę w sieci Orange.
Orange potrafi wysyłać nieaktualne stawki przez wiele miesięcy po ich obniżeniu. Śmiem twierdzić, że świadomie, by zniechęcać do dzwonienia za granicą.
 #918938  autor: mungo
 03 kwie 2017, 09:20
baca01 pisze:Znajomy który mieszka w Norwegii aktywował sobie VoWiFi na iP7. Jakież było zdziwienie gdy dostał SMSa o obniżonych stawkach za tą usługę, 20/10gr. Sęk w tym że od 2016 za tradycyjne przychodzące płacimy 5gr. Podziękował i wyłączył usługę w sieci Orange.
A na pewno to był SMS o obniżonych stawkach za "TĄ" usługę (VoLTE)? Stawki za roaming EU/EOG są narzucone, więc to nie jest za bardzo możliwe. Natomiast zdarzało mi się dostać SMSa od Orange ze starymi stawkami w roamingu, a pomimo to koszty były rozliczane prawidłowo. Zdarzało się też oczywiście że stawki w SMSie były prawidłowe, a koszty były rozliczane nieprawidłowo. Przykładowo za transmisję danych w O2 na Słowacji liczyli mi 20zł za MB. Reklamacje poszły, pieniądze zwrócili. Po dwóch reklamacjach połączenia zaczęli rozliczać prawidłowo.
 #919012  autor: kozien70
 03 kwie 2017, 17:40
Ciekawe czy w związku z tym pogodzą się z Apple i zapłacą im haracz za certyfikację. Bo bez tego na iPhone ani plusowe VoLTE ani VoWiFi nie zadziała.
 #919037  autor: habish
 03 kwie 2017, 19:39
Źródło własne, ale pewne.
Plus starał się o certyfikację Apple już jakiś czas temu, ale Apple ma focha w jaki sposób Plus wcześniej dystrybuował ich produkty i nie chce nawet gadać z Polkomtelem.
Tak to wygląda na tę chwilę. Pisałem już o tym kiedyś.
 #919040  autor: WellDone
 03 kwie 2017, 19:57
A ja mam info od osoby pracującej w polkomtelu, ze został odrzucony wniosek certyfikacyjny i więcej nie było prób jego uzyskania. Jako, ze wiem, ze kolega czyta ten temat to może sie pochwali i potwierdzi przekazane mi informacje ;)
 #919041  autor: Spacedust
 03 kwie 2017, 20:00
Dzisiaj testowałem VoLTE i VoWiFi w Orange na iPhonie i działa to bardzo dobrze. Rozmowa przez LTE nawiązuje się szybciej niż po 3G i to nawet do mojego iPhone'a zalogowanego na VoWifi w PLAY, tak samo przez VoWifi. Oczywiście likwiduje to na stałe możliwość wymuszenia 2G, można jedynie zostawić LTE dla danych lub zupełnie wyłączyć.

Nadal trzymany jest słaby zasięg LTE1800 (-114 dBm), mimo dobrego LTE800, dopiero zasłonięcie anten telefonu powoduje spadek do ok. -120 dBm i wtedy przez moment jest 3G, potem wskakuje LTE800 i dość długo trzyma.

Zdjęcia stacji bazowych w Poznaniu i okolicach: https://photos.app.goo.gl/xdWQ1h3FkxCoQ3QF7
 #919055  autor: baca01
 03 kwie 2017, 20:51
mungo pisze: A na pewno to był SMS o obniżonych stawkach za "TĄ" usługę (VoLTE)? Stawki za roaming EU/EOG są narzucone, więc to nie jest za bardzo możliwe. Natomiast zdarzało mi się dostać SMSa od Orange ze starymi stawkami w roamingu, a pomimo to koszty były rozliczane prawidłowo.
Tak, na pewno. Tego dnia zapodałem mu info co zrobić aby odpalić dwie usługi. Otrzymał info i od razu przesłał SMSa. Najdziwniejesze jest to, że dzwoniłem do BOKu Orange celem uzyskania info jak ze stawkami poza granicami i czy Norwegia wchodzi w skład państw. Na moje stwierdzenie że VoiWiFi to infrastruktura użytkowników domowych a nie Operator Sieci, konsultant przerwał rozmowę i dodał iż VoWiFI działa również przy współpracy operatorów zagranicznych, stąd opłaty. Jednocześnie chwalił usługę i twierdził że i tak jest tańsza od "tradycyjnej" która kosztuje ok 30gr!

Podała nawet link do promocji:
Dopiero potem zajarzyłem że od 2016 przychodzące to 5 gr/min.

Aż zaraz zadzwonie jeszcze raz na infolinię i spytam o to samo.

PS
Sprawa nie dotyczy VoLTE a VoWiFi czyli FiFi Calling ;)



edit//
Zadzwoniłem drugi raz i konsultantka przedstawiła zupełnie inną wersję wydarzeń.
WiFi Calling za granicą jest rozliczane jak w Polsce, czyli mając no limit nie płacisz za przychodzące i wychodzące.
http://www.orange.pl/ocp-http/PL/Binary ... 082176.pdf
 #919067  autor: Mixiorek
 03 kwie 2017, 22:10
Patryk7588 pisze:Plus starał się o certyfikację Apple już jakiś czas temu, ale Apple ma focha w jaki sposób Plus wcześniej dystrybuował ich produkty i nie chce nawet gadać z Polkomtelem
Mnie to nie dziwi. Na miejscu Apple zrobiłbym to samo. Mogą mieć swoje zasady - raz im ktoś podskoczy i wieczny spad na drzewo. To nie Apple zależy na współpracy.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #919107  autor: Mixiorek
 04 kwie 2017, 09:23
Remington pisze:Ale zależy im na kasie, a bycie certyfikowanym operatorem nie jest darmowe.
Ile tej kasy Apple uzyska od Plusa? To są dla nich drobniaki. Apple zwiększy marżę na swoim modelu o 0,001% i będą mieć dużo więcej kasy.
Plus zachował się w cwaniackim stylu Solorza. Myślał, że wejdzie na imprezę Apple, zje ciastka i będzie ok. Tylko zapomniał, że wszedł do lokalu w kaloszach prosto z obory.
Tak się nie robi i tyle.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
  • Strona 46 z 308
  • 1
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 308
  • 1
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 308