DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #856774  autor: Kryniczanin
 17 mar 2016, 13:53
Wszystko za 0 złotych.

Od ponad sześciu lat jestem użytkownikiem Telepolis.pl zacząłem czytać jeszcze wcześniej bo 10 lat temu.

Ostatnio mieliśmy kilka ważnych zmian na rynku. Postanowiłem napisać co mi siedzi na wątrobie.

Na portalu jak i forum jest spora grupa osób która twierdzi, że należy im się wszystko i za darmo a każda zmiana pro kliencka to zbyt mało.

T-Mobile daje za darmo marketingowy 1TB (faktycznie zgodnie z regulaminem może być to nawet 1GB z lejkiem, ale przecież to jest promocja gratis ) - źle, czemu tak mało, czemu tak krótko, czemu trzeba mieć abonament a najlepsze są pytania czy kupując kartę za 5pln można korzystać z 1TB(!).

Virgin Mobile sam z siebie daje 1GB gratis każdej karcie na Walentynki - źle, czemu tak mało i czemu tylko raz.

Play ma bezkonkurencyjną ofertę internetu na kartę 100 GB i więcej (mi nie zwolniło po wykorzystaniu 220GB) za śmieszne pieniądze 45pln - źle, czemu nie obniżą ceny do 30pln.

Play ma nową usługę Fair Play dodatkowo zabezpieczająca interesy klienta. Źle, dopisywanie historii o używanych słuchawkach wstawianych zamiast nowych.

Ludzie skąd u Was tyle postawy rozszczeniowej co do cen?

Mamy śmiesznie niskie ceny. Za 29 pln można cały miesiąc gadać pisać i siedzieć w necie mobilnym bez żadnej umowy, za 45pln 80% mieszkańców może mieć bardzo fajną ofertę internetową także bez umowy.

29pln to mniej niż dwie paczki Marlboro, 45pln to dwie flaszki takiej sobie jakości.

Czy to takie wielkie pieniądze dla Was, że część osób tak jęczy o 1TB za 5pln?

Ja w swojej ofercie płacę 19,99 za no limit abo w Play i 29,99 za internet 30GB i nie mam zamiaru złego słowa powiedzieć o cenach bo to są śmieszne pieniądze. 50 pln za komplet usług które jak zaczynałem korzystać w roku 1998 pozwalały na opłatę abonamentu w Erze i kilka minut połączeń. Internet kosztował krocie i był straszny.

Zrozumcie, że usługi są już tak tanie, że samo mówienie o obniżkach Was zwyczajnie ośmiesza.

Czy to tak trudno odmówić sobie dwóch paczek papierosów mniej w miesiącu?

Operatorzy to nie są instytucje charytatywne a przedsiębiorstwa które muszą na siebie zarobić, opłacić pracowników, sprzęt, teren pod maszty, pasma, technologię, reklamy itd.

Czasami wydaję mi się, że tylko powrót do czasów mojej młodości (okolice 2000) czyli taryfy VIP w Erze za 244 pln + połączenia, SDI w TP za około 115pln by Wam pozwoliło zrozumieć w jak fantastycznych czasach żyjecie i jakie grosze płacicie za komplet usług.

Impulsem do napisania tego tematu były wpisy pod tematem o 1TB od T-Mobile i pytania czy kupując starter za 5pln mogę włączyć. Przypomina mi się lato 2008 gdy Mobilking sam z siebie dał każdemu użytkownikowi 15pln gratis na konto. Był taki sam płacz czemu tak mało...Tu nic się nie zmieniło...
 #856781  autor: micial
 17 mar 2016, 14:26
Nie chcę bronić niektórych, ale nazywanie taryf frii w abo i na kartę jednak wprowadza w błąd. T-m się sam już zaczyna gubić we własnym marketingu. A potem są posty odnośnie 1TB na starterze 5zł :D
 #856788  autor: dolek69
 17 mar 2016, 15:17
@Kryniczanin Pełna zgoda z Twoim postem.

Pracuję w call center jednego z operatorów i można powiedzieć, że przez dwa lata zbierania doświadczenia i codziennego telefonowania do kilkudziesięciu osób, mam pełny przekrój przez polskie społeczeństwo. Mało, nawet bardzo mało jest osób, które znają realia telekomunikacyjne, im się należy za darmo i już. Nie ma mowy o negocjacjach. Mam wrażenie, że Ci ludzie chcą bym ich prosił o to, by chociaż najtańszą ofertę wzięli. Śmiać mi się z takich osób chce. Na szczęście z każdym można sobie poradzić, kwestia umiejętności sprzedażowych :P Ale przeraża mnie, że pomimo częstych promocji i obniżek (takich faktycznych, a nie marketingowego bełkotu) ludzie tego nie doceniają. Trzeba być świadomym konsumentem i walczyć o swoje, ale bez przesady, są jakieś granice. Pozdrawiam ;)
 #856796  autor: Morvius
 17 mar 2016, 15:50
Daje lajk. :smt023

Klasyczny obserwator wątku.
 #856920  autor: Lightman
 18 mar 2016, 13:12
Każdy pracownik każdego telekomu przybiłby Ci piątkę...

Zawsze jak mi klient mówi, że drogo, to odpowiadam pytaniem - a na ile wycenia pan/pani te usługi?
Zawsze jest brak odpowiedzi.

Najgorsze jest to, że mimo tak tanich usług wciąż istnieją działy utrzymania klienta, które zatrzymują klientów ofertami na granicy, a może i poniżej rentowności... Kto to wymyśla - nie wiem.

Druga strona biurka - wcześniej Plus, aktualnie T-Mobile
 #856926  autor: jarekb11
 18 mar 2016, 14:04
Panowie nie całkiem się z wami zgadzam .
prawda że istnieje grupa ludzi którzy żądają darmowych usług które i tak już są tanie ,fakt że niektórzy są z tymi "pretensjami" cen śmieszni.Pamiętam lat temu pare kiedy była wojna cenowa ludzie potrafili zmieniać operatora ze względu na cenę smsa o 1 grosz mniejszą.....sory ....paranoja.

Ale z drugiej strony jest coś takiego jak konkurencja i jeśli u opa "A" abonament kosztuje
np 50 zł a u drugiego po rabatach które mi firma "B" daje to 35 zł to dla
mnie jest jasne że chce dla oszczędności albo zmienić operatora ,albo "oczekuję" od opa "A" takich zniżek aby mi się opłacało zostać.

Jest też coś takiego jak nie do końca uczciwy konsultant który chce "naciągnąć" klienta na niezbyt dobrą ofertę
 #856928  autor: goral2099
 18 mar 2016, 14:57
Weźmy też poprawkę na to, że część takich wypowiedzi jest produkowana przez trolli albo płatnych trolli.
 #857363  autor: TomekO
 20 mar 2016, 20:13
Ja inaczej do tego podchodzę. Nawet jakby każdy klient płacił 244 zł. za usługi przed 2000 rokiem to nie da to 30 miliardów przychodu czyli tyle co dzisiaj. Gdyby społeczeństwo się zorganizowało to za te pieniądze zbudowałoby sieć 5G i korzystało za darmo ;) a jest dokładnie odwrotnie. Przez to mamy paru miliarderów i biedotę która przez te 20 lat wybudowanie dziesięciu sieci komórkowych opłaciła.
 #866130  autor: Rebeliant
 14 maja 2016, 20:29
dolek69 pisze:Pracuję w call center jednego z operatorów i można powiedzieć, że przez dwa lata zbierania doświadczenia i codziennego telefonowania do kilkudziesięciu osób, mam pełny przekrój przez polskie społeczeństwo. Mało, nawet bardzo mało jest osób, które znają realia telekomunikacyjne, im się należy za darmo i już. Nie ma mowy o negocjacjach. Mam wrażenie, że Ci ludzie chcą bym ich prosił o to, by chociaż najtańszą ofertę wzięli.
Nie uderzam teraz bezpośrednio do Ciebie, ale musisz też zrozumieć, że niektórzy ludzie są negatywnie nastawieni do pracy konsultantów call-center. Sam kiedyś powiedziałem po kilku atakach telefonami z namową na abonament, że moje oczekiwania to telefon na kartę za 1zł, RWK i no limit na wszystko. Od tamtego czasu, wiedząc, że nie mogą spełnić moich oczekiwań mam spokój. :mrgreen: (tak notabene, to zastrzegłem sobie też brak zgody na marketing).
 #866788  autor: paker
 18 maja 2016, 11:51
Nie ma sensu obecnie brać abonamentu no limit... Nawet jeśli oferują fajny telefon. Obecnie takie oferty no limit są w wielu sieciach na kartę.... Telefon natomiast możecie wziąć sobie na raty. W sklepie rtv Euro agd są obecnie raty 0%. Bez żadnych dodatkowych opłat w stylu ubezpieczenia.

Jak sobie to wszystko na spokojnie skalkulujecie okaże się,ze takie raty plus telefon na kartę wychodzą o wiele taniej niż abonament.

Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich.
 #866803  autor: remus77
 18 maja 2016, 12:39
Kryniczanin pisze:Wszystko za 0 złotych.
E tam, lepiej jakby operator dopłacił i podziękowanie przysłał za korzystanie z usług ;)
Kryniczanin pisze:Na portalu jak i forum jest spora grupa osób która twierdzi, że należy im się wszystko i za darmo a każda zmiana pro kliencka to zbyt mało.
I dlatego w niektórych tematach "jak operator be bo usługa za 5 zł zamiast za 1 zł" (choć czasami bardzo korci) nie podejmuję dyskusji. Jak mawiał jeden monarcha "szkoda czasu i atłasu".

Pozdrav.

Ave!
 #867335  autor: marson
 22 maja 2016, 14:45
To ja powiem inaczej, usługi są tanie ale... od 2000r. jestem klientem sieci najpierw era, potem T-mobile. Obecnie płacę 39 zł za wszystko no limit + uwaga uwaga... 250 MB netu i to bez lejka, umowa na abonament i bez telefonu... Ludzie kochani, ja płaciłem abonament po 120 zł miesięcznie i dalej mógłbym taki płacić ale bądźmy poważni, pytam się teraz o przedłużenie umowy, mówię wprost, że mogę płacić 99 zł abonamentu ale chcę jakiś dobry telefon i dostaję m4 aqua za złotówkę - telefon, który ma już kilka lat? Net też d nie urywa bo całe 5 GB i kontrakt na 2 lata? Naprawdę? Pytam o umowę bez telefonu i dostaję 7 GB netu, reszta no limit za... 49 zł i przy umowie bez telefonu również cyrograf na 2 lata? Dzwonię do Nju mobile 39 zł za wszystko bez limitu 5 GB netu i umowa na czas nieoznaczony z miesięcznym okresem wypowiedzenia... Da się? Już nawet pomijam promocje typu im dłużej tym lepiej czy teraz 13 GB chyba do października czy fakt, że te 39 zł to jest max a gdy będę dzwonił mniej to i rachunek mniejszy... Ja nie chcę karty, muszę mieć telefon zawsze, nie mogę sobie pozwolić ze względu na sytuację zdrowotną na doładuj konto tu i teraz, chcę tylko no limit na komórki i stacjonarne, no limit sms i mms i nawet 2 GB netu za te 40 zł lub 100 zł z telefonem, który już w momencie zakupu nie jest antykiem... Pytałem o Xperię Z3 w T-mobile przy abonamencie 100 zł, cena pod 1000 zł i to po zniżkach, gdzie telefon już jest ładnych kilka lat na rynku.
 #867344  autor: Gregrin
 22 maja 2016, 16:13
marson pisze:Ja nie chcę karty, muszę mieć telefon zawsze, nie mogę sobie pozwolić ze względu na sytuację zdrowotną na doładuj konto tu i teraz
Nie bardzo rozumiem takiego argumentu w dobie nolimitow. Kiedyś, gdy płaciliśmy tyle ile wygadamy i nigdy nie wiedzieliśmy kiedy skończą się środki, to rozumiem, ale dziś ?? Korzystając z pakietów w wersji cyklicznej w miesiącu przeznaczamy określoną kwotę i z góry wiemy kiedy trzeba zrobić następne doładowanie (możemy tez ładować na kilka miesięcy). To daje nam możliwość automatyzacji tego w banku i pozwala całkowicie o tym zapomnieć. Już nie mowie o tak prostych i szybkich sposobach doładowania jak np sms'em w mBanku https://www.mbank.pl/informacje-dla-kli ... ms-em.html
 #869388  autor: Kryniczanin
 04 cze 2016, 19:23
Przeczytajcie to...Do czego są zdolni użytkownicy nawet przy tych śmiesznych cenach...
Drodzy Abonenci Klucz oraz Ci, którzy chcą nimi zostać,
w chwili obecnej zawieszamy ofertę "Przenieś nr do Klucz, a dostaniesz 10 PLN na start" w związku z rażącą nieuczciwością pewnych użytkowników, którzy przenoszą numery tam i z powrotem co miesiąć, celem zdobycia 10 złotych. Sprawa ta została już zgłoszona do UKE, będziemy informować o jej postępowaniu.
Jeśli chcesz przenieść nr do Klucz Mobile żeby korzystać z naszej oferty, po wypełnieniu wniosku, zadzwoń do nas 727 899 999 a zaproponujemy Tobie specjalną ofertę bonusową
https://web.facebook.com/KluczMobile/?fref=ts

Ręce opadają...
 #869447  autor: Gregrin
 05 cze 2016, 01:26
Remington pisze:Ciekawe, jalka jest tego skala
Prosiłbym o info od klucza czy użytkownicy o których mowa w komunikacie to dziesiątki setki czy tysiące ??
 #869448  autor: goldenmen
 05 cze 2016, 04:42
klucz się zbłaźnił narzekaniami i żalami do UKE w tej sprawie.

każdy na prawo przenosić numer ile razy chce a że w kluczu pracują gamonie to nie potrafią sobie poradzić z cwaniakami co przenoszą numer co miesiąc dla 10zł.
Jak uważają że ich nie stać na dawanie 10zł kombinatorom to proponuję zatrudnić lepszych kombinatorów co potrafią myśleć.

Wystarczy zawrzeć w regulaminie formułkę bonus 10zł przysługuje przy pierwszym przeniesieniu danego numeru telefonu.drugie i kolejne przeniesienie danego numeru tel nie skutkuje przyznaniem bonusu 10zł. na prawde skomplikowana sprawa że trzeba pisać skargę do UKE z gorzkimi żalami.

Pozdrawiam gamoni z klucza
 #869449  autor: Kryniczanin
 05 cze 2016, 06:36
Klucz się ośmieszył tym UKE owszem.

Jednak ludzka zachłanność i kombinatorstwo przeraża.