• Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #869294  autor: karpik22
 04 cze 2016, 13:06
Prosze o wytlumaczenie kiedy musze wyslac wypowiedzenie aby umowa nie przeszla na dluzszy czas.
Umowe podpisalem w drugiej polowie stycznia na 6 miesiecy ,wychodzi mi ,ze umowa idzie od lutego na 6miesiecy czyli jest do lipca wiec musze wyslac w czerwcu wypowiedzenie ? obowiazuje miesieczny okres wypowiedzenia ?

moja umowa to t mobile internet mobilny tylko sim na 6 miesiecy za 29.90zl
 #869316  autor: WellDone
 04 cze 2016, 14:23
Możesz wysłać wypowiedzenie w dowolnej chwili, obowiązuje wypowiedzenie 30 dni ze skutkiem na koniec okresu rozliczeniowego.
Wystarczy ze w piśmie napiszesz, ze rezygnujesz z końcem trwania umowy.
 #869361  autor: mariananna
 04 cze 2016, 17:59
Przed 25 czerwca wyślij, żeby umowa zakończyła się z dniem 25 lipca. Zaznacz, że chcesz mieć numer na kartę po zakończeniu umowy.
 #869386  autor: WellDone
 04 cze 2016, 19:13
mariananna pisze:Przed 25 czerwca wyślij, żeby umowa zakończyła się z dniem 25 lipca. Zaznacz, że chcesz mieć numer na kartę po zakończeniu umowy.
płacą ci za pisanie głupot ?
 #869396  autor: karpik22
 04 cze 2016, 19:56
Kryniczanin pisze:Jaka data podpisania umowy i jaki okres rozliczeniowy masz?
umowa podpisana 20 stycznia a faktura wystawiana jest 25 dnia każdego miesiąca.
Mógłbym nawet nie wypowiadać tej umowy ale nie napisali mi w umowie ile mam płacić gdy przejdzie na czas nieokreślony.Dzwoniłem do nich ale nie było wolnego konsultanta a czekałem kilka minut.
 #869398  autor: Kryniczanin
 04 cze 2016, 19:58
Wyślij wypowiedzenie tak żeby dotarło do 15 lipca najpóźniej. Pilnuj terminów bo T-Mobile kombinuje w tym temacie.Polecony ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru to podstawa.
 #869400  autor: Remington
 04 cze 2016, 20:19
Zamiast płacić za list, bujać się z ofertami retencyjnymi itp., wystarczy udać się do dowolnego operatora i zlecić tam przeniesienie numeru do oferty na kartę z końcem umowy u starego operatora. Po czym po przeniesieniu spuścić kartę w toalecie. Sprawdzone u wszystkich z W4.
 #869404  autor: Kryniczanin
 04 cze 2016, 20:25
Remington

A jaki to ma cel? Podawanie z nudów kompletu swoich danych kolejnemu operatorowi?
 #869455  autor: WellDone
 05 cze 2016, 08:24
Polecony z potwierdzeniem, mnp, a może jeszcze osobiście w asyście adwokata? Wystarczy MAIL. oczywiście z skanem podpisu. I tak jak pisałem nie ma znaczenia kiedy wyślę sie to pismo bo wypowiedzenie ZAWSZE skutkuje dniem okresu rozliczeniowego. Jeśli wyślesz do 25 czerwca to wyłącza 25 lipca. Jak wyślesz mailem liczy sie dzień wysłania, jak poleconym dzień OTRZYMANIA przez operatora.
 #869460  autor: Kryniczanin
 05 cze 2016, 08:38
WellDone

Nie masz pojęcia o sztuczkach w T-mobile przy zakończaniu umowy?

Tu masz próbkę - jak próbują wydłużać umowy.

http://www.telepolis.pl/forum/viewtopic.php?f=3&t=79214

Jasne, możesz wszystko mailem załatwić ja jednak stawiam na twardy papier i pocztę.
 #869466  autor: WellDone
 05 cze 2016, 09:01
Synpatyczny kolego to nie jest kombinowanie tylko "burdel w papierach". Gdyby właśnie wszyscy wysyłali mailem to by tylu problemów nie było. Ponieważ jest to forum i temat będzie czytać w przyszłości potencjalnie wielu zainteresowanych to powinnismy udzielać odpowiedzi na podstawie regulaminów, prawa teleokm itd, a nie na podstawie jednostkowego zdarzenia :)
 #869467  autor: Gregrin
 05 cze 2016, 09:03
Tak czytam o całej tej sprawie i uj kiedy oni te pismo dostali/odebrali przecież liczy się data nadania, prawda ??
Kryniczanin pisze:Wyślij wypowiedzenie tak żeby dotarło do 15 lipca najpóźniej.
Przecież nie my mamy wpływ na datę doręczenia -no chyba ze robimy to osobiście.
Ostatnio zmieniony 05 cze 2016, 09:07 przez Gregrin, łącznie zmieniany 1 raz.
 #869468  autor: Remington
 05 cze 2016, 09:05
Kryniczanin pisze:Remington

A jaki to ma cel? Podawanie z nudów kompletu swoich danych kolejnemu operatorowi?
Jeśli masz tam już jakiś nr to bez znaczenia. Jeśli nie masz, to i tak na nic nie wpłynie. A masz sprawę starej umowy z głowy i za darmo.
 #869471  autor: Gregrin
 05 cze 2016, 09:10
WellDone pisze:Gdyby właśnie wszyscy wysyłali mailem to by tylu problemów nie było. Ponieważ jest to forum i temat będzie czytać w przyszłości potencjalnie wielu zainteresowanych to powinnismy udzielać odpowiedzi
To podaj tego maila :P Co w nim zawrzeć i wtedy to będzie info dla potomnych ;)

Panowie, może zrobimy poradnik z wzorem wypowiedzenia (tego wielu szuka -gotowca), datami adresami mail do każdego operatora i sposobem na wcześniejsze odejście czyli przeniesieniem numeru ??
 #869472  autor: WellDone
 05 cze 2016, 09:37
Każdy operator ma swój mail na bok. T mobile dla kl indywidualnego ma [email protected], a dla regonow [email protected].
W temacie maila zawsze najlepiej napisać co chcemy i czego to dotyczy. W tym przypadku: "wypowiedzenie umowy / numer 602900000". Oczywiście nie jest to konieczne, ale łatwiej pózniej znaleźć temat.

W treści pisma piszemy swoje dane, dane odbiorcy (wystarczy "do T-Mobile Polska SA")
Tekst wypowiedzenia nie musi byc schematyczny. Musimy napisać o co nam chodzi. Pamiętajcie, ze wypowiedzenie tak jak i mnp ma 3 tryby. Na koniec promocji, zgodnie z okresem wypowiedzenia i na wybrany dzień roboczy. Niestety większość pisze tylko "rezygnuje z numeru takiego i takiego." Wówczas to jak operator wprowadzi rezygnacje do systemu zależy od jego woli. Całe szczęście w 99% przypadków na podstawie reklamacji zawsze można to poprawić, operatorzy bardzo idą tu na rękę.
A wiec jak pisać żeby było dobrze?
Jeśli umowa sie nie zakończyła to piszemy: z końcem trwania umowy i z zachowaniem okresu wypowiedzenia rezygnuje z umowy na numer ####.
Jeśli umowa jest już na czas nieokreślony, bądź do zakończenia zostało mniej niż regulaminowe 30 dni piszemy, ze: zachowując okres wypowiedzenia rezygnuje z numeru #####.
Drukujemy, podpisujemy i nawet komórka robimy zdjęcie i jako załącznik wysyłamy do opa.
Sama tresc maila nie jest istotna. Jeśli chcemy pomoc konsultantowi możemy wpisać w niego treść z pisma.
Pisząc tylko ze "rezygnuje z numeru" niektórzy wprowadzają churn na np dzień zakończenia umowy co skutkuje późniejszym naliczeniem kary za niezachowanie okresu wypowiedzenia, a w przypadku gdy do umowy zostało więcej niż 1 miesiąc czasami wybierają najbliższy okres rozliczeniowy co skutkuje naliczeniem kary za zerwanie umowy. I w zasadzie operator ma prawo tak zawsze postąpić bo de facto nie sprecyzowalismy zlecenia.
Nie ma sensu tez podawać w pismach żadnych dat i terminów.
 #869477  autor: mariananna
 05 cze 2016, 10:03
WellDone pisze:
mariananna pisze:Przed 25 czerwca wyślij, żeby umowa zakończyła się z dniem 25 lipca. Zaznacz, że chcesz mieć numer na kartę po zakończeniu umowy.
płacą ci za pisanie głupot ?
Można grzeczniej, co?
Przeciez ma cykl rozliczeniowy na 25-ego każdego miesiąca. Umowa kończy się 20 lipca, wiec ostatni cykl rozliczeniowy przypada na 25 VI - 24 VII...
 #869479  autor: Kryniczanin
 05 cze 2016, 10:07
WellDone

Bardzo sympatyczny Kolego

Wszystko pięknie sam tak raz rozwiązywałem, tylko nie zapomnij, że wiele osób ceni sobie papier i wiele osób boi się wysyłać takie maile - szczególnie starsze.
 #869480  autor: mariananna
 05 cze 2016, 10:08
karpik22 pisze:
Kryniczanin pisze:Jaka data podpisania umowy i jaki okres rozliczeniowy masz?
umowa podpisana 20 stycznia a faktura wystawiana jest 25 dnia każdego miesiąca.
Mógłbym nawet nie wypowiadać tej umowy ale nie napisali mi w umowie ile mam płacić gdy przejdzie na czas nieokreślony.Dzwoniłem do nich ale nie było wolnego konsultanta a czekałem kilka minut.
Jeśli masz umowę na pół roku bez telefonu ze strony WWW, to po 6 cyklu rozliczeniowym będziesz płacić 10 zł brutto więcej, chyba że przedłużysz umowę o kolejne pół roku. Sprawdź w regulaminie oferty, którą zakupiłeś.
 #869481  autor: WellDone
 05 cze 2016, 10:13
mariananna pisze:
WellDone pisze:
mariananna pisze:Przed 25 czerwca wyślij, żeby umowa zakończyła się z dniem 25 lipca. Zaznacz, że chcesz mieć numer na kartę po zakończeniu umowy.
płacą ci za pisanie głupot ?
Można grzeczniej, co?
Przeciez ma cykl rozliczeniowy na 25-ego każdego miesiąca. Umowa kończy się 20 lipca, wiec ostatni cykl rozliczeniowy przypada na 25 VI - 24 VII...
Masz racje, ale on nie napisał wcześniej na kiedy ma wyznaczony okre rozliczeniowy. Pisząc konkretna datę bez wyjaśnienia sugerujesz innym, ze wystarczy wysłać do 25.
Przepraszam za ton.

@krynicznin
Osoby nie mogące wysłać maila tj. "Osoby starsze" tez nie przeczytają tego tematu :)