DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #810517  autor: Dodo84
 07 lip 2015, 09:05
Witam!

Mam internet od Netii na łączach Orange (BSA) i od około 2 tygodni dzieją się "cuda". Internet zaczynał mi przerywać raz, dwa razy dziennie ale za chwile się ponownie logował. Wcześniej to mi tak bardzo nie przeszkadzało aż do sobotniego wieczora. Mam umowę w której Netia zapewnia mi internet do 10 mbits lecz linia pozwala mi wyciągnąć maks koło 7 mbits. Zazwyczaj linia synchronizowała mi się w ADSL2+ na poziomie około 88xx kbits dla down i 9xx dla up przy tłumieniu 44 dB. Od soboty jeśli internet mi się połączy to loguje mi się na poziomie 12xx-13xx kbits dla down i up 1xx-3xx dla up przy tłumieniu UWAGA 57dB (zazwyczaj router pokazuje że w nie ma w ogóle internetu a jak jest to podłącza się przy tych parametrach i nie da się w ogóle z niego skorzystać, przeglądarka wyświetla komunikat o tym że "nie można wyświetlić strony") W Niedzielę rano zgłosiłem usterkę na infolinii Netii, przy okazji sam zrobiłem test odkurzając stary router, zmieniając kabel łączący router z gniazdkiem ściennym i nic to nie dało. W poniedziałek rano przyjechało 2 techników którzy stwierdzili że najprawdopodobniej gdzieś szczur przegryzł kable :oops:. Pojechali gdzieś skąd po kilku minutach wrócili do mnie i powiedzieli że z ich strony jest w porządku i że to może być moja wina. Po ich wyjściu przestał mi kompletnie działać telefon stacjonarny ( brak sygnału w słuchawce, jak dzwonię z komórki do domu to tel domowy milczy a w komórce jest sygnał). Zrobiłem kolejne zgłoszenie i czekam na techników. Co ciekawego stacjonarny nie działa a internet synchronizuje się z linią przy tłumieniu BAGATELA 60dB. Przy takich parametrach router próbuje się synchronizować po czym natychmiast się rozłącza.

Co mogę jeszcze samemu sprawdzić

Czy mogę starać się od netii "odszkodowania" za czas nie działających usług?.

https://www.speedtest.net/result/a/9816264223.png
 #810632  autor: Dodo84
 07 lip 2015, 20:23
@zoltan666 sprawdziłem, wydaje się w porządku. Netia dziś przysłała mi sms że czekają na pozwolenie na... ROZKOPANIE MOJEJ ULICY gdyż jest podejrzenie że burza spaliła tam kable. Tylko dziwne jest to że burza była później niż awaria.

https://www.speedtest.net/result/a/9816264223.png
 #810714  autor: robriot77
 08 lip 2015, 12:21
wg mnie to sciema z tym szczurem i z ta burza a tym bardziej ze czekaja na pozwolenie aby rozkopac ulice haha
cisnij netie aby naprawila usterke. chociaz i tak to zlecaja orange :p
 #810734  autor: Dodo84
 08 lip 2015, 13:34
Zadzwoniłem dziś rano do Netii żeby jeszcze raz przysłali techników bo po ich wyjściu nie mam teraz oprócz internetu to jeszcze telefonu. Według mnie kable już się skruszyły w ziemi i dlatego miałem coraz gorsze staty by potem nie mieć nic. Sądzę że gmina nie wyda im pozwolenia na przekopanie mojej drogi tym bardziej że rok temu położona została na niej kostka brukowa.
Dziś zapytałem się konsultantki o to skoro i tak będą przekopywać mi drogę to czy nie mogli by mnie wpiąć pod VDSL? (sąsiad z naprzeciwka chwalił się że ma i sprawdziłem na stronie Orange że może mieć on do 80 Mbits. Najgorsze jest to że sąsiad jest naprzeciwko ale mieszka już w innej miejscowości). Konsultantka odpowiedziała stanowcze NIE bo oni nie widzą takiej możliwości. Po wpisaniu w google "lista DSLAM" pokazuje mi że jest zlokalizowany 1km od mojego domu DSLAM.

https://www.speedtest.net/result/a/9816264223.png
 #810756  autor: tyre23
 08 lip 2015, 16:00
Netia zlewa już całkowicie użytkowników BSA, więc nie dziwota, że nie chcą Cię przepiąć. Zadzwoń na infolinię Orange i zapytaj, czy gdybyś do nich przeszedł dostałbyś VDSLa. Wtedy otrzymasz wiarygodną odpowiedź.
 #810776  autor: robriot77
 08 lip 2015, 18:35
a netia swiadczy vdsl?
chyba tylko do 20mb na bsa.

z ta wiarygodna odpowiedzia to tez nie jest tak do konca bo np robiac powrot bsa podstawiaja sie opcje do 10 20 80 mimo tego ze fizycznie mozesz miec np tylko 6mb.
widze ze czesto handlowcy wprowadzaja max do 80mb w miejscowosciach gdzie dlugosc lini ma ponad 5km :mrgreen:

podaj na pw nr stacjonarny to sprawdze dlugosc lini i pod jaki obiekt jestes podpiety
 #810786  autor: Dodo84
 08 lip 2015, 19:19
@tyre23 tak jak radziłeś zadzwoniłem do Orange i po jakiejś weryfikacji powiedziała mi że nie mogą mi w tym momencie zaoferować większej prędkości, ale jak zloże zamówienie to wtedy będą mogli mi dać do 80 mbits (w to nie wierzę. Pewnie podepną mnie do tej samej linii albo w ogóle.)

@robriot77 pracujesz w orange?. Rzeczywiście netia nie świadczy VDSL, zasugerowałem się tym że moja gmina jest objęta projektem "Szerokopasmowe Lubuskie" i na stronie tego projektu przeczytałem informacje, że "zainteresowani uslugodawcy mogą świadczyć swoje usługi w oparciu o infrastrukturę".

https://www.speedtest.net/result/a/9816264223.png
 #810831  autor: robriot77
 08 lip 2015, 23:56
szerokopasmowe lubuskie to projekt sieci szkieletowej tzn kazdy operator ma mozliwosc sie podlaczenia do sieci przy czym musi doprowadzic do klienta przylacze (ostatnia mila).
u mnie identyczna sytuacja ten sam projekt szerokopasmowe pomorskie i z tego co slyszalem to w pucku jakas firma sie podlaczyla do tej sieci jedynie o tym przypadku sluszalem. to pokazuje ze nikt nie chce robic ostatniej mili bo sie nie oplaca ;p

dlaczego mieliby Cie nie podlaczyc pod vdsl skoro Twoja miejscowosc ma mozliwosci?
jezeli faktycznie linia nie jest za dluga to sa mozliwosci.
no chyba ze linia jest zdewastowana ;) albo nie mozna jej podpiac pod postawiony pss.
 #810842  autor: Dodo84
 09 lip 2015, 08:08
Dziwi mnie najbardziej to że sąsiad mieszka jeszcze w miejscowości A i ma dostęp do szybkiego internetu a ja mieszkam naprzeciwko niego i już to jest miejscowość B i już takiej możliwości nie mam. No trudno trzeba będzie pożegnać marzenie na to że będę miał coś więcej niż 6-7mbits pobierania i niecały 1mbits wysyłania. Teraz najważniejsze dla mnie jest to czy w ogóle będę jeszcze miał internet stacjonarny oraz czy Netia nie będzie chciała mi przedłużyć umowy o te dni w których cały czas jest awaria?.

https://www.speedtest.net/result/a/9816264223.png
 #810964  autor: Maniek99
 09 lip 2015, 17:27
@Dodo84
Niema opcji żeby na up było wyższe tłumienie niż na down (chyba że to linksys), może router trafiony.

Ten system weryfikacji tepsy jest do bani i już kilka razy zmieniali w nim kryteria kwalifikacji.
Ja mam linię odpowiednią na VDSL, a dostępność mi się już kilka razy zmieniała.
Tak naprawdę dopiero jak technik przyjedzie i zobaczy czy jest zapas, wtedy wyda decyzję.
Jeszcze nie tak dawno wciskali VDSL nawet liniom w okolicach 20dB, ciekawe czy teraz też będą to robić skoro cena jest ta sama, a nawet VDSL jest tańszy (tańsza dzierżawa routera).
 #810977  autor: tiger93
 09 lip 2015, 19:05
Dodo84, zgłoś awarię TELEFONU a nie typowo internetu. Skoro nie ma sygnału zapewne odłączyła się jedna z żył w parze telefonicznej a modem synchronizuje się poprzez pojemności pasożytnicze, ale nie ma żadnych szans na transmisję danych na takim torze.

http://www.speedtest.net/result/2572992339.png
 #811045  autor: Dodo84
 10 lip 2015, 08:29
Zgodnie z radą @tiger93 zadzwoniłem ponownie do netii (dzwoniłem w środę by ponownie przysłali techników, olali mnie) w czwartek i też mnie olali. Dzisiaj też ich pomęczę. Niech ruszą się do mnie bo to zaczyna mnie irytować. Kasę by chcieli a nie mogą naprawić tego co zepsuli ( telefon przed ich przyjściem działał).

https://www.speedtest.net/result/a/9816264223.png
 #811078  autor: robriot77
 10 lip 2015, 12:49
Dodo84 to nie jest tak ze ty mieszkasz w miescowosci A a on B i juz np vdsla nie mozesz miec. pytanie czy jestes podpiety pod ta sama szafe i jaka masz dlugosc lini.

Maniek99 check na www pokazuje rozne rzeczy wiec nie ma co sie nim za bardzo sugerowac. jednak w ok. 70% jest precyzyjny :p
uwierz mi nikt ze sprzedawcow nie sprawdza parametrow lini a jedynie czy mozna wprowadzic vdsla
 #811138  autor: Dodo84
 10 lip 2015, 15:45
robriot77 pisze:Dodo84 to nie jest tak ze ty mieszkasz w miescowosci A a on B i juz np vdsla nie mozesz miec. pytanie czy jestes podpiety pod ta sama szafe i jaka masz dlugosc lini.
W końcu był dziś u mnie technik który byłem przekonany zajmie się w końcu linią a ten... przyszedl zapytać się czy byli u mnie jacyś technicy bo on nie rozumie o co chodzi że w raporcie było napisane hasło "szczury". Ręce opadają. Po tym jak on wyszedł znowu telefon na infolinię i z tamtąd się dowiedziałem że do centali mam 3,5 km, czyli wychodzi na to że nie jestem wpięty pod tą "nową" centralę a w dodatku dowiedziałem się że przesuneli mi termin naprawy z 17 na 24 lipca

https://www.speedtest.net/result/a/9816264223.png
 #811671  autor: Dodo84
 13 lip 2015, 20:58
Dzisiaj Netia już "przelała czarę goryczy". Zadzwoniła do mnie pani z obsługi klienta ( na komórkę) i tak wyglądała nasz rozmowa:
-Dzień dobry
*Dzień dobry
-Próbowałam się skontaktować z panem na telefon domowy ale nikt nie odbiera.
* Przecież zgłaszałem że nie działa,
CHWILA CISZY
- No tak, rzeczywiście, (TERAZ CZAS NA KURIOZJUM) Dzwonię zapytać czy działa panu internet i telefon..................
W tym momencie dostałem jakiejś "kurw**y", odpowiedziałem że nie działa, technik który zje**ł mi tel stacjonarny ani żaden inny nie przyjeżdża choć dzwoniłem w tej sprawie co najmniej 3 razy żeby przyjechał a do tego netia wystawia mi normalną fakturę, TO JEST JAKAŚ KPINA. Gdybym ja nie zapłacił to posypały by się na mnie "pioruny, gromy siarczyste" itp. a oni mogą bezkarnie przedłużać sobie czas naprawy, dzwonić do mnie i głupio pytać się czy działa i oczekiwać zapłaty za niewykonaną usługę. Czy jest jakaś możliwość rozwiązania z nimi umowy bez ponoszenia jakichkolwiek kar?.
Pani która zadzwoniła do mnie trochę za mocno się oberwało ale już takiej sytuacji dawno nie miałem. ( teraz trochę mi głupio że na nią tak mocno "wskoczyłem")

https://www.speedtest.net/result/a/9816264223.png
 #811674  autor: Maniek99
 13 lip 2015, 21:10
Napisz im pismo że skoro sobie nie radzą, to dopuszczasz polubowne rozwiązanie umowy.
Myślę że nie będzie problemu, bo będzie to dla nich tańsze.

Tylko ciekawe czy tepsie się będzie chciało Cie przyłączyć, jeżeli mieliby coś rozkopywać.
 #811677  autor: tyre23
 13 lip 2015, 21:24
Napisz do UKE, nagle objawią się technicy ;)
Co do awarii i rekompensat:
Z Regulaminu Świadczenia Usług przez Spółki Grupy Netia:
5. W przypadku Awarii, przerwy w świadczeniu Usługi spowodowanej nieprawidłowym działaniem sieci innego operatora, Planowanymi Pracami, Konsument może żądać zapłaty odszkodowania w formie kary umownej w wysokości 1/30 średniej wartości z 3 ostatnich Rachunków za każde rozpoczęte 24 godziny Awarii, z tym, że w przypadku przerwy w świadczeniu usługi telefonicznej płatnej okresowo, kara umowa jest naliczana w przypadku Awarii, przerwy w świadczeniu Usługi spowodowanej nieprawidłowym działaniem sieci innego operatora lub Planowanymi Pracami, trwającej dłużej niż 12 godzin.
 #812027  autor: kikoza
 15 lip 2015, 13:42
tyre23 pisze:Napisz do UKE, nagle objawią się technicy ;)
Co do awarii i rekompensat:
Z Regulaminu Świadczenia Usług przez Spółki Grupy Netia:
5. W przypadku Awarii, przerwy w świadczeniu Usługi spowodowanej nieprawidłowym działaniem sieci innego operatora, Planowanymi Pracami, Konsument może żądać zapłaty odszkodowania w formie kary umownej w wysokości 1/30 średniej wartości z 3 ostatnich Rachunków za każde rozpoczęte 24 godziny Awarii, z tym, że w przypadku przerwy w świadczeniu usługi telefonicznej płatnej okresowo, kara umowa jest naliczana w przypadku Awarii, przerwy w świadczeniu Usługi spowodowanej nieprawidłowym działaniem sieci innego operatora lub Planowanymi Pracami, trwającej dłużej niż 12 godzin.
Dokładnie możesz ubiegać się o zwrot.

Chwilówki przez internet oraz konto w banku przez internet szybko i bezpiecznie