DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert Internetu stacjonarnego.
Wszystko, co dotyczy ofert Internetu stacjonarnego.
 #803532  autor: asd22
 25 maja 2015, 20:52
Witam

Chciałem się upewnić, otóż zamierzam przenieść swoje usługi: Internet do dropssa z neostrady, a telefon z Orange do jakiegoś operatora VOIP.

Obecnie posiadam pakiet łączony funpack. Teraz kwestia wypowiadania tych umów?

Każdy operator zrobi to osobno, tylko ma znaczenie, który to zrobi wcześniej? Nie wiem czy moje obawy są uzasadnione, żależy mi aby numer stacjonarny nie przepadł. Do kogo zadzwonić najpierw ws przeniesienia? Czy ma to znaczenie?

Kiedyś na infolinii netii, mówili mi, że oni wypowiadają Internet a w sprawie telefonu nie są w stanie mi powiedzieć zbyt wiele.

Proszę o pomoc
 #803533  autor: Maniek99
 25 maja 2015, 21:07
Ciężko będzie, bo Netia jest nieprzewidywalna.
Najbezpieczniej byłoby przejść z samym telefonem na umowę bezterminową (do czasu odpalenie dropsa), a Neo wypowiedzieć.
Ryzykowna opcja to zamówić normalnie dorpsa, a jak będziesz miał termin zakończenia usługi w Orange, zamówić przeniesienie VoIPa. Jednak ten termin w przypadku Netii może być fikcją.
 #804218  autor: qcom
 30 maja 2015, 18:49
Ja miałem neo + telefon w orange do 20 lutego. Internet przenosiłem do dropss, wyznaczyli przeniesienie na 21 lutego i rzeczywiście było jedynie kilka godzin przerwy w dostępie do internetu gdzieś ok południa już był internet w dropss aktywny.
Telefon przenosiłem do happycall, date przeniesienia wyznaczyli na 1 marca i też przebiegło wszystko sprawnie.
Co do przeniesienia, dropss zajmuje się tylko internetem, wypełniasz formularz kontaktowy na ich stronie, dzwoni konsultant, podajesz mu potrzebne informacje i wysyla kuriera z umową.
W happycall zakładasz konto na stronie, pobierzasz dokumenty do przeniesiania numeru, drukujesz, wypełniasz, skanujesz i wysyłasz na maila. Oni juz sami zajmują się przeniesieniem telefonu, samemu nie trzeba żadnego pisma do orange wysyłać.
 #807381  autor: asd22
 19 cze 2015, 19:09
Teraz to mnie netia załatwiła. Do tej pory utrzymywali, że mogę bez problemu przenieść do nich Internet do dropssa. Cały czas w rozmowach było podtrzymywane, że mam funpacka czyli co za tym idzie nieszczęsnego voipa, zresztą oni mają dostęp do tych danych.

Teraz po raz kolejny zostawiłem swoje dane, wpisując nr stacjonarny telefonu, i telefon, że na tym numerze usługa dropss nie jest możliwa.

Innymi słowy nie mogę przenieść Internetu, ponieważ mam telefon podłączony do liveboxa, no i się po prostu nie da. Zamurowało mnie

To już trudno pojąć, kto tam mówi rzeczywiście prawdę. Jedna tak, teraz kolejna coś takiego.


Teraz to już w ogóle mętlik w głowie. Np gdybym chciał przeniesć np stacjonarnego do Netii, nie jest to możliwe, bo najpierw trzeba wrócić do Orange :lol: Znalazłem temat na jakimś portalu o podobnej sytuacji: http://interaktywnie.com/forum/grupy-dy ... pc-1152164

Po interwencji w UKE, ta osoba przeniosła tel do upc:
Sprawa zakończona:

Przez stronę www wysłałem do UKE skargę z opisem sytuacji - z odpowiedzi wynikało, że tpsa nie może odmówić przeniesienia numeru (może odmówić tylko, "jeśli przeniesienie jest poza sieć nowego dostawcy [cokolwiek to znaczy], brak możliwości technicznych stwierdzony decyzją Prezesa UKE, lub przeniesienie ma być między siecią stacjonarną i ruchomą [czy sieć ruchoma to komórki, czy również voip??])

Nie omieszkałem poinformować konsultanta tp, że taką skargę napiszę - nadal twierdził, że numeru nie przeniosą. Po kilku dniach zadzwonili i poinformowali, że wysłane wcześniej do mnie pismo ze stwierdzeniem niemożności przeniesienia było jednak błędne i właśnie wysyłają kolejne, w którym piszą, że jednak można. W liście z pozytywną informacją, jako uzasadnienie podano to, że sprawa dotyczy numeru geograficznego i że bardzo przepraszają itp. itd.
 #808849  autor: tyre23
 26 cze 2015, 20:01
Spróbujcie zamówić zwykły telefon stacjonarny na czas nieokreślony. Jak się uda to trzeba wypowiedzieć umowę o FunPack i po rozłączeniu synchronizacji ADSL przez Orange (kilka dni po zakończeniu umowy), zamówić dropssa. No a potem wypowiedzieć telefon w Orange.
 #808850  autor: Maniek99
 26 cze 2015, 20:08
Piszcie skargi do UKE, niech operatorzy się im tłumaczą.
W skardze można napisać że to powszechna praktyka, możecie podać linki do tego i podobnych wątków, może dowalą im wreszcie jakieś kary.
Tu niema co się cackać.

Jak zmądrzeją to sami oddzwonią, że się możliwość znalazła.