Generalnie zasada u prawie wszystkich obecnych u Nas producentów słuchawek, jest taka: jeśli model został kupiony na terenie UE i jednocześnie ten model występuję w PL, centrum serwisowe powinno go przyjąć, oczywiście na ważnej gwarancji.
Z Motorolą u Nas jest, jak wspomniałeś- kompletne zero, czyli ewentualna naprawa na gwarancji to przymus odesłania do kraju kupna.
Co do kupna sprzętu spoza UE, tu się zaczyna bardzo pod górkę. Generalnie większość marek na terenie UE nie dotknie się naprawy sprzętu kupionego np. w USA czy Chinach.
Trzeba odsyłać na własną rękę.
Co do opłacalności całej operacji- to wszystko zależy do czego masz odniesienie. W przypadku Motki nie masz punktu, bo jak wspomniałeś- na dziś nie ma ich w Polsce.
Taki np.smartfon One+ lepiej kupić z wysyłką z Niemiec niż bezpośrednio w Polsce ( nawet licząc koszty kurierskie ).
Jak znów Nasza waluta się umacnia, zakupy na innych rynkach się zwyczajnie opłacają. Może wskaż konkretnie jakie modele Cię interesują, gdzie byś chciał kupić i wtedy łatwiej będzie coś podpowiedzieć.