DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert Internetu stacjonarnego.
Wszystko, co dotyczy ofert Internetu stacjonarnego.

Moderator: Moderatorzy

 #764226  autor: nowosek
 20 lis 2014, 09:34
Witajcie,

pod koniec grudnia konczy mi się umowa na neostradę i chciałbym z niej zrezygnować. Dziś wybieram się do salonu, żeby wypełnić wszystkie dokumenty, ale zastanawiam się czy już dzisiaj muszę zabrać ze sobą sprzęt tzn router? Czy dopiero oddaję go pod koniec grudnia, czyli wtedy kiedy kończy się umowa?
 #764983  autor: goral2099
 24 lis 2014, 19:18
Witam. Ja mam pytanie odnośnie przedłużania się automatycznego umowy. Czy to jest zgodne z prawem? Umowa w jednym z lokali firmowych kończy się 25.03.2015. Po tym terminie ma się niby przedłużyć automatycznie na kolejny rok. Z Neostrady chcę zrezygnować, natomiast nr stacjonarny chcę przenieść do Play. Czyli idę np jutro do Orange składam wypowiedzenie Neostrady na dzień 25.03.2015, po czym udaję się do Play i składam dyspozycję przeniesienia nr stacjonarnego również na dzień 25.03.2015? Czy przy takim załatwieniu sprawy wszystko pójdzie jak trzeba? W drugim lokalu jest Neostrada, ale na czas nieokreślony, więc aby ją przenieść do dropsa nie będzie problemu - po prostu trzeba zachować 30-dniowy okres wypowiedzenia?

Mam nadzieję, że uda mi się wyplątać ze współpracy z Orange, bez zbytniego zaangażowania czasu i nerwów...jak na razie byłem w dwóch punktach w galeriach handlowych, gdzie nie chciano mnie obsłużyć...w jednym była "awaria systemu tp", a w drugim pani stwierdziła, że nie może obsługiwać łączy stacjonarnych... :)
 #764985  autor: Maniek99
 24 lis 2014, 19:23
Do wypowiedzenie nie potrzeba ich systemu.
Składasz wypowiedzenie w dwóch egzemplarzach (jedna z pieczątka dla ciebie) i niech się bujają.
Jak nie chcą przyjąć to skarga na salon.
 #765030  autor: kamil1221
 24 lis 2014, 21:17
@goral2099

Automatyczne przedłużenie jest jak najbardziej zgodne z prawem. Podpisując umowę o świadczenie usługi w jej regulaminie z pewnością była o tym mowa. Jeśli by w umowie nie było coś takiego zawartego a zrobili by to... wtedy by to było nie zgodne z prawem. :)

W salonach bez typowego systemu dawnego TP działający system jest niezbędny do wprowadzenie rozwiązania umowy. Ewentualnie sam wyślij rozwiązanie umowy, do Orange listem poleconym za potwierdzeniem odbioru.

Sprawdzałeś może ofertę na neo - może jesteś w strefie, w której nie ma już regulacji i ceny są już bardzo konkurencyjne.
 #765038  autor: goral2099
 24 lis 2014, 22:13
Po pierwsze: "Automatyczne przedłużanie obowiązywania umowy na kolejny okres oznaczony, bez pytania o zgodę konsumenta, to naruszenie dobrych obyczajów, a tym samym złamanie prawa ochrony konsumentów."
Po drugie: Poważnie? Co mnie jako klienta obchodzi jaki salon ma jaki system? Idę załatwić coś w salonie pod marką ORANGE, w którym można zawrzeć umowę na daną usługę, więc niby z jakiej racji nie może ona być w nim obsłużona? Takie tłumaczenia są śmieszne po prostu...
 #765139  autor: kamil1221
 25 lis 2014, 09:46
Jeżeli coś w umowie Tobie nie odpowiada nie masz obowiązku jej podpisać - nie przystawia Tobie "gnata" do głowy byś ją zaakceptował.

Może Ciebie nie interesuje - ale jak ma wprowadzić salon rozwiązanie umowy, skoro system nie działa. W Orange przynajmniej raz w mies. jest wyłączenie systemu stacjonarnego. W takim dniu nie załatwisz nawet wymiany sprzętu dzierżawionego od Orange. Przed rozwiązaniem umowy Klient jest i tak łączony z działem utrzymania, gdyż oni dają konsultantowi z salonu "kod zgody", bez niego nie ma możliwości przyjęcia rezygnacji z usługi.
 #765226  autor: goral2099
 25 lis 2014, 17:42
Niestety nie ja podpisywałem tą umowę...no ale mniejsza...jest to niedozwolona klauzula, i tyle.
No dziś udało się załatwić jedno wypowiedzenie. Obyło się na szczęście bez łączenia z działem utrzymania - szybko i sprawnie tym razem.
 #765234  autor: qcom
 25 lis 2014, 18:13
Najlepsze jest to że w Orange przez telefon bez problemu można przedłużyć umowę, nie potrzebują wtedy żadnych podpisów, wysyłania do nich dokumentów itd. natomiast żeby rozwiązać umowę trzeba iść z nadzieją do salonu że to załatwią albo wysyłać wypowiedzenie pocztą.
Powinno być to też jakoś uregulowane, jeśli można przez telefon przedłużać abonament, czy zmienić go na droższy powinna być taka sama możliwość na rozwiązanie umowy.
 #765246  autor: goral2099
 25 lis 2014, 18:45
qcom: No, ale to akurat, nie tylko Orange dotyczy...chyba u każdego operatora jest to mniej lub bardziej skomplikowane i dużo bardziej problematyczne i czasochłonne niż przedłużenie umowy, które można załatwić np w czasie drogi z pracy itp.
 #765348  autor: qcom
 26 lis 2014, 08:34
Tak, u innych operatorów jest niestety tak samo. Może tak bardzo dbają o klienta i robią to wszytsko z troski o niego, żeby tylko nie odszedł :D
 #766790  autor: OrangeRatownik
 01 gru 2014, 21:54
goral2099 pisze:Niestety nie ja podpisywałem tą umowę...no ale mniejsza...jest to niedozwolona klauzula, i tyle.
No dziś udało się załatwić jedno wypowiedzenie. Obyło się na szczęście bez łączenia z działem utrzymania - szybko i sprawnie tym razem.
"Niedozwolony" to jest Twój poziom IQ i tok myślenia, pretensje masz do całego świata, tylko nie do siebie, bo nie czytałeś umowy, którą podpisywałeś.

Skoro byłoby to niezgodne z prawem, nie miałoby prawa czegoś takiego być. To już zostało Tobie wytłumaczone, natomiast jeśli chcesz dociekać się swojej 'racji' to napisz do UKE, a dostaniesz odpowiedź równoznaczną z tą, która została udzielona przez kamil1221.