• Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #756032  autor: wczorajsza_kolacja
 15 paź 2014, 01:22
Witam,
Za 8 dni kończy mi się umowa z Orange na internet mobilny (20GB + nocne godziny0-8 za 49zł, umowa na rok). W ciągu ostatniego miesiąca miałem następujący problem z Orange. Żeby było czytelniej to wypunktuję chronologicznie:
- na początku września idę do Orange w celu przedłużenia umowy, gdyż obecna standardowa oferta przedłużeniowa Orange jest gorsza od mojej obecnej. W punkcie dzwonią do Centrali w celu lepszej oferty, proponują 21GB za ok.42zł + jakiś modem Huawei za 4zł - umowa na rok. Mnie pasuje, ale system w punkcie nie działa, więc umowa przyjdzie kurierem.
- parę godzin później dostaję SMS że zostało mi mniej niż 4GB. Sprawdzam w połączeniach na stronie Orange i widzę że dzień wcześniej oraz w tamtym dniu po godzinie 8 pobrałem dużo danych. Według Top NetInfo tylko kilkaset MB. Piszę reklamację.
- na drugi dzień odpowiedź z Orange, ze wszystko według nich ok i widocznie to moja wina (nie dosłownie, ale tak to odczytałem). Wkurzyłem się. W międzyczasie zadzwonił kurier, to powiadomiłem by się nie trudził, bo nie podpiszę umowy.
- na szczęście po godzinie 8 wyłączyłem laptopa. Parę godzin później na stronie Orange widzę, że nabiło mi ponad 3GB, gdy sesja po 8 trwała tylko 2-3 minuty. No to screeny z programu TNI oraz strony Orange i reklamacja z pytaniem skąd taka rozbieżność w zużyciu transferu i jakim cudem w ciągu 3 minut udało mi się pobrać ponad 3GB.
- wkurzony polazłem do Orange i rozwiązałem umowę z miesięcznym wypowiedzeniem.
- po tygodniu odpowiedź Orange, że mam rację. System podwójnie naliczał "nocny transfer" (jeśli w nocy pobrałem 4 GB, to pokazywał 4GB w nocy oraz z dziennego limitu odejmował 4GB) ale jeszcze nie naprawili i nie wiedzą kiedy naprawią. Ale przywrócili zużyty transfer i zaoferowali rabat 15zł na kolejnej fakturze.
- przez kilka dni system ciągle naliczał podwójnie nocny transfer, a parę godzin później robili korektę. Potem chyba udało im się naprawić, bo system już liczył poprawnie.
- zadowolony poszedłem znowu do Orange, w celu rezygnacji z rozwiązania umowy jeśli zaoferują dobrą ofertę. Proponują to co ostatnio, tylko bez modemu bo się skończyły. Zgadzam się.

Wczoraj wchodzę na stronę Orange i nie zgadza mi się pozostały transfer z tym co pokazuje mi TNI. Szybki rzut oka na połączenia i widzę że to co pobrałem w nocy odliczyli od dziennego limitu, a w nocy ściągnąłem niby tylko kilkaset KB. Chcę napisać reklamację , ale nie ma już takiej opcji w systemie. W ciągu dnia jeszcze sprawdzę.

W systemie mam ustawione skrypty, które rozłączają i łączą internet o: 00:02, 07:58. Zegar ustawiony zgodnie z Orange, bo godziny połączenia według TNI zgadzają się z tymi na stronie Orange. Skrypty rozłączające są po to, by system mógł odróżnić nocny transfer od dziennego, bo sam nie umie. Taką informacje otrzymałem rok temu, gdy podpisywałem umowę. Nie wiem czy jeszcze jest to aktualne, ale kilka miesięcy temu, gdy nie rozłączyłem się przed 8, to nocny transfer zaliczyli do dziennego i odrzucili reklamację. Używam modem Huawei 3272 (nie HiLink). Z internetu mobilnego korzystam w domu, w pracy i w innych miejscach, więc zwykły internet kablowy mnie nie interesuje.

Do masztu Orange z LTE mam ok. 200-300 metrów i nie narzekam na zasięg i działanie internetu. Niestety ich system za często nawala i wkurza mnie pisanie reklamacji (w ciągu roku pisałem już kilka i większość odrzucili, zapewne tą też odrzucą).

Gdyż zostało mi jeszcze 8 dni przed wejściem nowej umowy, to szukam innego operatora. Zapewne obowiązywać będzie miesiąc wypowiedzenia na warunkach bez bonusów, czyli 10GB za 49zł, bez nocnych godzin. Ale to i tak lepsze niż jeszcze rok z Orange i 503zł za zerwanie umowy.

Play nie ma u mnie LTE, a na 3G mam kiepski zasięg (ok. 30-40% wg TNI). Sprawdzałem ostatnio, bo przez podwójne naliczanie nocnego transferu, miałem zużyty limit i nie miałem przez 7 dni internetu. W sumie internet Orange działał ale to był lejek i nawet Aero działało szybciej. Dlatego wziąłem internet na kartę w Play. No i często musiałem rozłączać neta, bo przestawał działać.

Internetu w Plusie raczej nie biorę pod uwagę. Ściągam około 150-200GB miesięcznie, więc zapewne załapałbym się na blokadę i lejek.

Jestem ciekaw czy LTE w T-Mobile u mnie będzie chodzić. Byłem u nich gdy rozwiązałem umowę z Orange, ale mogli mi zaoferować tylko starter z 3G w celu sprawdzenia czy jestem w zasięgu. LTE ponoć tylko na abonament i nie można sprawdzić. I tu pytanie do was. Czy na tym samym maszcie, gdzie Orange ma LTE, to T-M ma również w ramach Networks? Screeny ze strony btsearch.pl:
Obrazek
Obrazek

Oferta T-M jest droższa niż w Orange ale mam nadzieję że warto. Jeszcze 2 pytania:
- czy T-M włącza lejek po przekroczeniu jakiegoś progu w zużytym transferze jak w Plusie (np. że w miesiącu przez noce ściągnę np. 200GB)?
- czy nocny transfer rozlicza normalnie (nie trzeba się rozłączać jak w Orange)?

Ogólnie jakie macie doświadczenia z internetem w T-M?

Przepraszam, że się za bardzo rozpisałem i z góry dziękuję za odpowiedzi.

 #756089  autor: jujeahip
 15 paź 2014, 13:39
Zasięg wyjdzie podobnie tak samo prędkość także o to akurat nie musisz się martwić, oczywiście polecam sprawdzić na jakimś starterze przed podpisaniem umowy.

 #756298  autor: wczorajsza_kolacja
 16 paź 2014, 14:54
Dzięki za odpowiedź. Problem w tym, ze nie mam jak sprawdzić, ponoć ich internet na kartę nie łączy się z LTE.

No i na internet w T-M znalazłem dużo negatywnych opinii, więc boje się że wpadnę z deszczu pod rynnę.

Teraz czekam na odpowiedź z Orange w sprawie reklamacji i jeśli będzie pozytywna to chyba jednak zostanę. Jak to mówią: "lepszy wróg znany niż nieznany". Przynajmniej wiem, co w Orange mnie czeka :)

A jeśli będę przechodził do T-M, to kupię internet przez neta, by w razie czego mieć te 10 dni na rezygnację.

No i ostatnia zagrywka w T-M "daj piątaka" i wcześniejsze 4gr za stan konta, zniechęcają mnie do skorzystania z ich usług.

Szkoda, że u mnie Play nie ma LTE.

 #756428  autor: kokos-
 17 paź 2014, 01:04
W biedronce widziałem startery LTE (net oczywiście) T-mobile ;)

 #756460  autor: Horacy
 17 paź 2014, 10:12
No a niby czemu miało ich by tam nie być? Przecież TuBiedronka jest wspierana przez T-M.

 #756472  autor: p2225
 17 paź 2014, 10:29
wczorajsza_kolacja pisze: Szkoda, że u mnie Play nie ma LTE.
możesz zapytać dzwoniąc do BOK lub napisz do jednego z moderatorów na forum play'a. mają plany budowy na mniej więcej 3 miesiące do przodu. może być tak, że LTE zawita do Ciebie już za miesiąc. :)

[ Dodano: 2014-10-17, 10:32 ]
ok teraz zauważyłem, że jesteś z Zielonej Góry tak jak ja. zapytam na forum i napiszę co odpowiedzą :P w ZG to bardzo dziwna sprawa, bo wszystkie mniejsze miasta w okolicy już LTE mają tylko nie ZG. z drugiej strony w ZG jest ponad 30 nadajników z pozwoleniami na LTE, a w tych mniejszych miastach LTE jest na 1-2 nadajnikach. ZG jest dość trudna do zmodernizowania, ale wydaje mi się, że to kwestia 2 miesięcy.

[ Dodano: 2014-10-17, 10:49 ]
ok według planów LTE powinno być jeszcze w tym miesiącu lub na początku listopada. :)

 #756561  autor: wczorajsza_kolacja
 17 paź 2014, 17:00
pawelec2225 pisze: ok według planów LTE powinno być jeszcze w tym miesiącu lub na początku listopada. :)
O to bardzo dobra wiadomość. Miałem w Play internet mobilny przez 4 lata. Żadnej reklamacji, wszystko ok, trochę wolny transfer i kiepski zasięg w domu (ok 30-40%). Musiałem się posiłkować zewnętrzną anteną (wtedy >50%). No ale nie musiałem się bawić w rozłączanie o północy i nie było kompresji. Po 4 latach, Play nic nie zaoferował a Orange miał lepszą ofertę więc przeszedłem.
Przez pierwsze pół roku było ok, od kwietnia-maja, gdy wprowadzili N!, to prawie co miesiąc reklamacja. I niestety większość odrzucali.
Poczekam na wynik reklamacji i w razie odmowy wybiorę chyba PLAY, będę musiał tylko sprawdzić jaki zasięg będzie miał LTE u mnie. A jak będzie kiepsko, wtedy dopiero pomyślę o T-M.

 #756565  autor: p2225
 17 paź 2014, 17:08
wczorajsza_kolacja pisze:
O to bardzo dobra wiadomość. Miałem w Play internet mobilny przez 4 lata. Żadnej reklamacji, wszystko ok, trochę wolny transfer i kiepski zasięg w domu (ok 30-40%). Musiałem się posiłkować zewnętrzną anteną (wtedy >50%).
przy modernizacji wyłączą GSM900 i zamienią go na U900, także zasięg 3G będziesz miał jak dotychczas 2G :)
wczorajsza_kolacja pisze: Przez pierwsze pół roku było ok, od kwietnia-maja, gdy wprowadzili N!, to prawie co miesiąc reklamacja. I niestety większość odrzucali.
Poczekam na wynik reklamacji i w razie odmowy wybiorę chyba PLAY, będę musiał tylko sprawdzić jaki zasięg będzie miał LTE u mnie. A jak będzie kiepsko, wtedy dopiero pomyślę o T-M.
do sprawdzenia internetu polecam RBM. ładujesz 30zł i masz miesiąc LTE za darmo i dodatkowo te 30zł możesz wykorzystać na rozmowy/smsy czy cokolwiek.
T-M ma tą samą sieć co Orange więc problemy będą takie same, także cudów bym się nie spodziewał. :)

 #758517  autor: Orange Ekspert
 26 paź 2014, 15:52
@wczorajsza_kolacja, Czy otrzymałeś już odpowiedź na reklamację? Jeśli masz jakieś dodatkowe pytania czy też chcesz porozmawiać na temat oferty to zachęcamy do kontaktu z nami http://pomoc.orange.pl. Postaramy się pomóc.

 #760106  autor: p2225
 02 lis 2014, 20:03
@wczorajsza_kolacja no i stało się. GSM900 Playa już nie istnieje w eterze. pojawiło się DCS (GSM1800) i U900. w czwartek jeszcze było wszystko po staremu, dzisiaj wróciłem do Zielonej Góry i już nie mogłem znaleźć wymuszonego na stałe GSM900. niestety LTE nie mam jak sprawdzić, ale jestem na 90% pewny, że też już działa. tak więc testuj :P