• Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #734827  autor: jrusz
 24 lip 2014, 18:45
Witam serdecznie,

jestem abonentem sieci Orange - posiadam standardowy numer Orange, coraz bardziej jestem skłonny zmienić swój numer na bardziej "lepszy". W tym celu postanowiłem wybrać się do salonu. Tam otrzymałem informację od konsultanta, że istnieje możliwość wyboru takowego numeru, o ile jakiś użytkownik nie jest w jego posiadaniu.
Konsultant miał problem w dobraniu "maski" numeru, zatem zadzwonił na jakąś infolinię dedykowaną tylko salonom i po kilkunastu minutach rozmów dowiedziałem się od niego, że jeśli dany numer będzie mieć komunikat "nie ma takiego numeru", to wówczas będę mógł sobie go zanotować na kartce. Następnym razem mam przyjść z takowymi kilkunastoma numerami, które mnie zainteresują, a jednocześnie będzie w/w komunikat.
Konsultant powiedział, że poprzez "formatkę ręczną" poda Operatorowi moje propozycje, a ten określi szansę uwolnienia.

Nie rozumiem całej sytuacji. Czyli co, zgodnie z tym, co powiedział mi konsultant jeśli znalazłem numer 50X XXX XXX, to będę mógł go sobie kupić?
Cena jest kusząca - 500 zł.

Proszę o wypowiedź osób, które mają doświadczenie w tej kwestii i mogą cokolwiek poradzić, nt. ewentualnych przeszkód oraz drogi załatwienia ów złotego numeru, przy czym przypomnę, że dla mnie złotym numerem jest jeden ze spełnionych warunków:

[PREFIX 500-510] XXX XXX
[PREFIX 500-510] XXX YYY
[PREFIX 500-510] X00 X00
[PREFIX 500-510] XX YY ZZ

Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 21 sie 2014, 16:07 przez jrusz, łącznie zmieniany 1 raz.

 #734830  autor: KR2615
 24 lip 2014, 19:12
O ile jest wolny to bierz bez zastanawiania. Na Alledrogo XXX XXX chodza juz po 10-kilkanascie tys zlotych.

 #739365  autor: jrusz
 10 sie 2014, 21:10
Dzięki za odpowiedź. Pozwalam sobie na odświeżenie tematu, ponieważ pojawiły się nowe wątki w temacie. Bardzo proszę o pomoc.
Interesuje mnie numer, który łatwo można zapamiętać, posiada łatwą sekwencję cyfr do zapamiętania.
W tym celu poszedłem do salonu Orange i Kierownik Salonu w CRM'ie (w PeopleSofcie) poinformował mnie, iż istnieje możliwość wyboru numeru jaki tylko będę chciał, o ile nie jest zarezerwowany ani nie jest gdzieś w Polsce w kiosku ruchu w ofercie pre-paid'owej... W związku z tym, że posiadam numer telefonu w Państwa sieci, zamiana numeru jest idealnym posunięciem, ponieważ nie trzeba wiązać się co najmniej 24 miesięczną umową o świadczenie usług telekomunikacyjnych! Kierownik zalecił metodę "prób i błędów" - czyli mam sobie dzwonić na różne numery telefonów i w momencie uzyskania komunikatu "nie ma takiego numeru" zapisać takowy numer, lecz uwaga - na wszelki wypadek kazał podać 10 numerów, aby zwiększyć prawdopodobieństwo powodzenia takowego przedsięwzięcia (w razie ew. windykacji na numerze) - w co wątpię, ponieważ posiadacz prestiżowego numeru jest go świadom, a także tego, że w razie braku płatności faktur sieć może mu takowe numery odłączyć...
Pomijając dygresję - zaproponowałem 10 numerów telefonów, Kierownik w mojej obecności wysłał je na [email protected] (dowiedziałem się przy okazji, że numerami zajmuje się Biuro Zakupów i Logistyki Produktów oraz specjalista ds. wspomagania operacyjnego). Jakieś 15 minut po wyjściu z salonu Orange otrzymałem telefon od Kierownika, który oznajmił, że ów Departament ustosunkował się do rezerwacji numerów negatywnie... Podany był powód, że numery są zarezerwowane na potrzeby Operatora. W związku z tym postanowiliśmy dokonać wyboru numeru w zupełnie inny sposób, pod specjalnym adresem:
vip-centernet, gdzie był CRM Kierownika (w panelu zmiany numeru MSISDN -> opcja widok 360 stopni).
W tym panelu były różne TYPY numerów telefonów: były numery STANDARDOWE, widziałem kategorie SREBRNE, ZŁOTE, a także PLATINUM. Interesuje mnie numer z kategorii PLATINUM, z tego co pamiętam, tam był numer telefonu 503-222-222, natomiast nie było możliwości przejęcia takowego numeru telefonu, ponieważ był komunikat o błędzie systemu. Kierownik niezwłocznie zadzwonił na Delay Support, gdzie otrzymał informację, że wszystko jest w porządku, a po dalszej weryfikacji okazało się, że nie można zmienić numeru telefonu na takowy, ponieważ posiadam taryfę Smart Plan Multi 159,90.
Numery złote można było wybrać, ponieważ Kierownik wybrał dowolny z nich w celach testowych i pojawił się komunikat
"Czy chcesz zmienić numer telefonu na <i tu właśnie był ten złoty>"? Potwierdzenie wiąże się z potwierdzeniem dyspozycji zmiany numeru telefonu.

Moje pytanie jest takie:

1. W jaki sposób uzyskać numer, który zdaniem Orange Polska należy do Strefy Platinum?
2. Kto mi może pomóc w dalszych działaniach? Proszę o namiar na jakikolwiek dział, który mi może pomóc...
3. W żadnym cenniku nie ma jednoznacznej informacji nt. ceny takowego numeru telefonu. Proszę podać informację ile numer należący do Strefy Platinum kosztuje?
4. Rozumiem, że w moim planie taryfowym nie istnieje możliwość wyboru takowego numeru. W jakim planie taryfowym mógłbym zakupić ów numer telefonu?

 #739457  autor: orson_dzi
 11 sie 2014, 12:42
Aż jutro poszukam czegoś na ten temat.

Przede wszystkim, to kierownik salonu jest do zwolnienia za pokazanie Ci systemów i tego co się w nich znajduje.

Lista używanych telefonów nie mieści się w tym polu tekstowym :)

 #739490  autor: jrusz
 11 sie 2014, 14:45
Na pewno Kierownik miał dobre zamiary, ale szkoda, że jego pomoc skończyła się na tym etapie...

 #739862  autor: ciekawy
 12 sie 2014, 17:04
już lepiej, szybciej, prościej byłoby kupić starter na alledrogo z jakimś ładnym numerem, potem go zarejestrować i przenieść do abonamentu jak się skończy obecna umowa

 #739980  autor: jrusz
 12 sie 2014, 22:48
Nie wykluczam takiego scenariusza, w pierwszej linii chciałbym uzyskać numer bezpośrednio od operatora. Udało mi się dowiedzieć, że numer z grupy PLATINUM jest dla tzw. Klientów Kluczowych i Korporacyjnych, którzy mają FV na kwotę powyżej 20.000 PLN.
Czy ktoś, coś, ma jakieś info nt. dostępności numerów? Być może uda się cokolwiek ominąć.
Złoty numer w Orange jest za 1.500 PLN netto. Dostałem listę w Excelu, ciekawe propozycje są z prefixem 798... - niestety nie interesują mnie takowe.
Da się cokolwiek wykombinować w tej sprawie/ominąć pewne kwestie? W grę wchodzi w dużej mierze czynnik ludzki :P

 #739988  autor: ciekawy
 12 sie 2014, 23:03
to, że numer jest od sieci to nie znaczy, że ktoś go wcześniej nie używał

 #740725  autor: user_delete26
 15 sie 2014, 16:48
Nie wiem czy to najlepsza opcja kupowanie numeru na Allegro.
Jak sprzedawca poszedł po rozum do głowy i w tytule oraz opisie aukcji zastąpił cyfry znakami typu X , Y lub Z to spoko. Ale jeśli podał cały numer, to będzie on latać jeszcze przez długi czas w wyszukiwaniach Google. Podasz ten numer później do CV, bądź gdziekolwiek indziej - wystarczy wygooglować i wszyscy będą wiedzieć skąd wzięty taki numer.
Nie polecam tego sposobu kupowania na Allegro, sam kupiłem fajny numer, lecz niestety nawet interwencja u wujka Googla nie pomogła.
Lepiej zainteresować się tematem i poszukać okazji na eshopie Playa, Nju, naprawdę ciekawe numery tam nie raz można wyhaczyć.

Aha, i nie będziesz musiał płacić nie wiadomo jakich pieniędzy za takie numery ;)

 #740808  autor: seba65310
 15 sie 2014, 22:56
Ostatnio w e-shopie Orange znalazłem numer w stylu: np. 510-555-520.

Numer bardzo łatwy, tylko trzeba szukać...

HTC DESIRE => HTC DESIRE HD => HTC EVO 3D => HTC ONE V => Samsung Note II => Samsung Galaxy S4 => Apple iPhone 5s

 #740988  autor: jrusz
 16 sie 2014, 21:12
@ciekawy, ja potrzebuję numer bezpośrednio od sieci i to jest jak pisałem wyżej mój priorytet.
Nie uda się - to trudno. Będę realizował następny - czyli alledrogo :P

@pietro90, ale ciężko z takimi numerami, mi zależy na starszym prefixie i konfiguracji liczb po prefixie, wg. schematu XXX YYY...

@seba65310 Nigdy nie trafiłem na fajne numery w Orange.
Zresztą to jest taki paradoks Orange: w e-shopie numer telefonu można sobie wybrać (można powiedzieć, że to jest numer na życzenie - cztery cyfry mogę wklepać w pole i mi pokaże numery do wyboru), u Orange dla indywidualnych, w abonamencie za wybór czterech ostatnich cyfr chcą 500 żł brutto, dla firm w abonamencie 123zł brutto, a na kartę coś takiego 9zł.
To jest po prostu żerowanie na Kliencie jak się tylko da...

Wciąż apeluję do czytelników niniejszego tematu o pomoc, być może ktoś pomógłby mi w zdobyciu interesującego numeru telefonu (na zasadzie pośrednictwa?).
Byłbym w stanie takową osobę wynagrodzić (nie od dziś wiadomo, że czas to pieniądz) :-)

 #741030  autor: user_delete26
 17 sie 2014, 08:34
jrusz,
tylko że wiesz, z tymi starymi prefiksami to też bywa różnie. Raz trafisz na czysty numer, a innym razem będziesz dostawać tyle spamu że sam z niego zrezygnujesz, a jeszcze innym razem telefony od dziwnych osób :wink:

 #742475  autor: Orange Ekspert
 22 sie 2014, 10:23
W Smart Planach zmiana numeru to koszt 150 zł. W tej opcji nie masz możliwości wyboru konkretnego numeru.

Możesz skorzystać z numeru na życzenie (koszt 500 zł) gdzie wybierasz 4 ostatnie cyfry. Oczywiście ich dostępność jest również weryfikowana zgodnie z wewnętrznymi procedurami firmy. Nie każdy numer jest możliwy do wyboru.

Więcej na temat zmiany numeru przeczytasz tutaj http://www.orange.pl/kid,4001204457,id, ... ticle.html

 #743011  autor: jrusz
 24 sie 2014, 02:09
@Orange Ekspert, bardzo mi przykro, lecz nie mogę się zgodzić z powyższą wypowiedzią.

Po pierwsze: odnieśli się Państwo do wyrywkowego fragmentu z mojej wypowiedzi, gdzie nie znalazłem niczego, co miałoby związek z numerami typu PLATINUM, na których, a właściwie to - na któryM mi zależy.

Po drugie: jeśli chodzi o numery telefonu GOLD - Autentycznie, na żywo miałem dostęp do numerów na laptopie Kierownika Salonu, nawet przepisałem sobie kilka numerów telefonów złotych (w razie gdyby nikt nie potrafił merytorycznie w Państwa firmie odnieść się do numerów z puli PLATINUM).

Po trzecie: Pragnę ponownie podkreślić, iż Kierownik Salonu podmienił z pomyślnością numer telefonu (GOLD), natomiast później cofnął dyspozycję - zatem numer GOLD jest dostępny, skoro podmiana doszła do skutku (nawet w mojej taryfie), a informuję, iż człowiek zna się na rzeczy, ponieważ wielokrotnie realizował takowe akcje z dużym powodzeniem. Nadmieniam, że numeru PLATINUM nie można było podmienić w żaden sposób, gdyż pojawił się kod o błędzie.

Po czwarte: Aby zwiększyć prawdopodobieństwo tego, że ktoś będzie mi w stanie skutecznie pomóc, napisałem ten sam wątek na Państwa forum dostępnym na orange.pl - tam został najpierw pominięty, ponieważ osoby, które dodały swój temat po mnie, sukcesywnie otrzymywały odpowiedzi na pytania.
Ja natomiast nie otrzymałem odpowiedzi.

I wreszcie po piąte - pora sobie zadać pytanie: Czy skasowanie mojego tematu wiązało się z brakiem kompetencji w Państwa "najlepszej obsłudze klienta", czy służyło "zamknięciu ust" autorowi tematu?

pozdrawiam

 #743013  autor: kamil1221
 24 sie 2014, 02:41
I wreszcie po piąte - pora sobie zadać pytanie: Czy skasowanie mojego tematu wiązało się z brakiem kompetencji w Państwa "najlepszej obsłudze klienta", czy służyło "zamknięciu ust" autorowi tematu?
Gdyż pewne informacje i systemy stanowią tajemnicę obsługową/sprzedażową Orange Polska S.A. i kierownik, który pokazał Tobie te dane powinien być zwolniony w trybie natychmiastowym z wpisem do papierów.

 #743014  autor: jrusz
 24 sie 2014, 03:47
Orange nie informuje klientów nt. możliwości zmiany numeru telefonu na GOLD. Oficjalnie nie ma takiej możliwości, nieoficjalnie istnieje taka szansa, tylko mnie akurat interesuje jak napisałem wyżej Strefa PLATINUM.

Widzę, że podział numerów jest dokładnie taki sam jak podział usługi Multi Box: Standard/Gold/Platinum.

Bardzo proszę o pomoc.

 #743354  autor: muddy
 25 sie 2014, 11:57
Ja może trochę obok tematu. Znam osobę, której BARDZO zależało na łatwym numerze stacjonarnym. Udało się (naprawdę!) zorganizować coś w stylu XY Z000000 (6 zer na końcu, nie będę pisał jaki to numer i strefa na wszelki wypadek...). Po tygodniu ta osoba miała DOŚĆ przypadkowych połączeń o każdej porze dnia i nocy i poprosiła o przywrócenie starego numeru. Naprawdę sporo jest osób, którym się nudzi i sprawdzają, czy taki numer istnieje, a jak istnieje, to kto go ma (może jakiś prezydent, albo Doda, albo inny celebryta). Według mnie - nie warto.

Ja sam przekonałem się o uciążliwości ładnego numeru: swego czasu miałem w VoIP numer XY 444Z444 - jak go wybierałem Freeconet nie naliczał ekstra opłaty za "srebrny" albo "złoty" numer. Tylko że firma taksówkarska używała numeru XY 444Z424. I co? Co kilka dni w środku w nocy dzwonił telefon od "zmęczonych" klientów. Poziom irytacji wzrastał, zdarzyło mi się potwierdzić przyjazd taksówki "za 20 minut" ;-) Aż zrezygnowałem z tego numeru, bo ile można się męczyć...

MM

 #743505  autor: jrusz
 25 sie 2014, 18:39
W CRM'ie udało mi się jedynie uzyskać numer: 50X A00 B00, gdzie B < A.

Kilka dni temu wysłałem list do Orange na Skierniewice z odpowiednio umotywowaną prośbą, gdyż konsultantka z SF Orange powiedziała, że aby ona mogła mieć "pole do działania", musi mieć przynajmniej zgłoszenie w systemie, do którego będzie mogła się ew. odwołać. Twierdziła, że zna kogoś "wyżej" kto pomoże załatwić sprawę.

@up, mi to raczej nie będzie przeszkadzać ;) W sumie to chciałbym się przekonać o tym na własnej skórze :P Zarzucę sentencją: "Tyle o sobie wiemy, na ile nas sprawdzono", wiem, że to może ma niski związek z Twoim postem, ale tak mi się skojarzyło :P

Dowiedziałem się, że PLATYNOWE numery były bezpłatne w taryfach Orange Premium Platinum (210 PLN), bodajże był wtedy pakiet kwotowy, a ta taryfa to był full wypas, jak na tamte czasy (2006-2007).
Jak myślicie, czy Operator zgodziłby się na zamianę taryfy (dla mnie byłyby gorsze warunki), dla Operatora lepsze - miałby więcej za mniej: dziś standardem są oferty bez limitu. A tam za 210zł jest 660 minut... Wtedy na platynówkę udałoby mi się zmienić.

Jestem ciekawy Waszych uwag/opinii/zdań... Być może uda się dojść do konsensusu i pójść boczną drogą?

 #743624  autor: Matush
 26 sie 2014, 01:07
Ten kierownik to popierdółka, nie powinien Ci nawet mowic, ze jest cos takiego jak PeopleSoft, CRM. A co do numerow stacjonarnych - my jestesmy ograniczeni jako doradcy przy przyjmowaniu zamowien na stacjonarne fylko do tego, co nam system zwroci w wywiadzie technicznym.

Co do mobile. Numery takie tak jak wspomniales- przysluguja tylko korpo i kluczom, Ty jako zwykly klient indywidualny możesz tylko o takim pomarzyc i mowie serio :D

[ Dodano: 2014-08-26, 01:09 ]
Konsultantka Cie wprowadzila w blad - listy rejestrujemy w systemie tylko jeśli jest to rezygnacja/wypowiedzenie :D

 #743806  autor: kamil1221
 26 sie 2014, 19:13
Przywrócenie starej taryfy - archiwalnej jest możliwe wyłącznie na zasadzie reklamacji (błąd systemu, źle przedstawiona oferta podczas migracji na inną taryfę). W twoim przypadku nie ma możliwości.