• Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #347784  autor: beuqotte
 21 lip 2009, 15:10
Od paru miesięcy korzystałem bez problemów z internetu i telefonu (który jest na VoIP-ie) w Netii na łączu TPSA.
Jakieś 4 tyogdnie temu zaczął znikać VoIP , internet działa ok, a telefonu nie mam.
Czasem pomagał restart routera (Siemens SLI5300) , ale tylko _czasem_. Wielokrotne interwencje na infolinie Netii w końcu zaskutkowały wymianą routera, ale nic nie pomogło. Nie pomogła również zdalna rekonfiguracja routera przez pana technicznego z Netii. VoIP zanika a po kilkunastu godzinach ni stąd ni zowąd znowu się pojawia.
W zasadzie mam zamiar rozwiązać umowę (24 miesiące), Netia straszy karą za zerwanie umowy, ale to oni nie spełniają warunków, więc nia bardzo mam siły i czas na pisma do UKE i temu podobną szarpaninę, poza tym w alternatywie mam powrót do tepsy..

Może jest jakiś inny sposób na ten znikający VoIP np. w konfiguracji routera?

pozdrawiam.

 #348292  autor: abcd
 23 lip 2009, 21:47
Żeby móc coś zrobić z routerem musisz uzyskać hasło użytkownika admin (musisz przegadać pracownika call center), wtedy możesz wyciągnąć hasła do ADSL i telefonu (serwer telefonu to proxy.fon24.pl:5060, a nazwa użytkownika to nr telefonu z zerem i kierunkowym, np. 0421234567) i zmienić router na jakiś inny.

A jakby cię to interesowało to opcje VoIP w routerze są takie (ale musisz mieć hasło administracyjne żeby do tego się dostać)
http://img35.imageshack.us/img35/2041/z ... oniads.png
http://img35.imageshack.us/img35/5626/z ... niadsl.png
http://img204.imageshack.us/img204/8605 ... niadsx.png
http://img35.imageshack.us/img35/1524/z ... niadsc.png
http://img248.imageshack.us/img248/2041 ... oniads.png

 #348331  autor: beuqotte
 24 lip 2009, 09:15
dzięki serdeczne, spróbuję z tym hasłem.
Podobno pod windows hasło można dostać z pomocą http://www.fiddler2.com
a jak pod linuxem ?

pozdr.

 #348365  autor: abcd
 24 lip 2009, 11:31
Mój sposób jest taki żeby zainstalować dodatek Webdeveloper do Firefoksa (którego używasz więc nie będzie problemu), i potem na stronie z hasłem PPM->Web Developer->Forms->Show passwords. Żadnego brudzenia się z podsłuchem a skuteczność 100%.

 #350075  autor: beuqotte
 03 sie 2009, 12:04
sorry, że dopiero po przerwie...

WebDeveloper>> ShowPasswords pokazuje hasło, owszem, ale te co ja wprowadzam.
Cudze jest zakropkowane.
coś jeszcze mam zachaczyć?

pozdr.

 #350321  autor: abcd
 04 sie 2009, 14:05
To ja nie wiem. U mnie tak na Ubuntu jak i na Viście hasła z routera się pokazują, niezależnie od tego na które z kont routera się zaloguję.

 #359508  autor: torawa
 14 wrz 2009, 12:52
Temat znalazłem w google i mam kilka pytań do Was obu.

1.@abcd: Jakim cudem widzisz to na obu kontach? Przecież na tylko na koncie admina pokazują się te screeny które wkleiłeś. Gdy wpiszę 192.168.1.254/menu_voice.html to prosi o hasło admina.
2.Co to znaczy "musisz przegadać pracownika call center"? Jakich użyć argumentów, żeby dali hasło do konta admina?

3.Co oznacza czerwona migająca dioda? W instrukcji jest że to niby update firmware. Bo mi router po odcięciu prądu wstaje 7-15 minut. Synchronizuje się, łączy z netem i VoIP, a potem znowu miga dioda (kilka sekund co wystarczy na pobranie firmware) i tak kilka razy, ale jak już wstanie to już chodzi stabilnie. (Dodam, że nie rwie synchro więc nie wiem czy po zerwaniu też miga ta dioda czy nie)



Aha i co do tego znikania VoIP to u mnie czasami znika on po rozłączeniu netu (zmiana IP), wtedy trzeba połączyć się jeszcze raz, czasem kilka razy. W firmware z 30.11.2007 był fix buga http://www.nordcom.net/pdf/readme.pdf "Fix bug: Should clean up NAT cache after WAN interface is down and up again". Możliwe, że nadal go mamy, bo gdy nie działa VoIP to także wszelkie przekierowania portów też nie działają, ale nawet gdy działa (świeci się dioda) VoIP to też nie jestem pewny czy działa, bo po pewnym czasie NAT potrafi zamienić się na Strict, wtedy też połączenie na nowo pomaga.

 #359512  autor: beuqotte
 14 wrz 2009, 13:26
wiekszość sierpnia byłem poza domem i odłożyłem temat "na później", ale jak wróciłem we wrzesniu problemy się skończyły. Może i w Netii wrócił z urlopu ktoś kto się naorawdę znał na rzeczy
i wiedział co zrobić oprócz "proszę zresetować router i odczekać kilka minut".

z WebDeveloperem hasła admina nie znalazłem, więc za bardzo nie pomogę

pozdr.

 #359561  autor: abcd
 14 wrz 2009, 16:58
@torawa: Na koncie user widzę tylko hasła do ADSL, żeby nie było.

 #359567  autor: torawa
 14 wrz 2009, 17:54
Ja tak samo, ale jeszcze napisz jakich argumentów użyłeś by dostać hasło admina.

Oraz odpiszcie co z tą czerwoną diodą, czy też miga? I ile czasu czasu Wam wstaje router po wyłączeniu z prądu i włączeniu do czasu aż będzie gotowy do pracy? U mnie ponad minutę, ale zaraz miga dioda i procedura się powtarza (kilka razy).
Edit: restart routera do ustawień fabrycznych pomaga i dioda nie miga, a po ustawieniu znowu, a więc to wina któregoś ustawienia, zapewne dziennika (bo włącza on się z błędem i strona się nie dogrywa).

[ Dodano: 2009-09-24, 18:15 ]
Dodam, że w routerze zmieniło się firmware na 3.64w2_fax_debug (przy okazji skasowane zostały ustawienia) i problem został naprawiony. Teraz po każdym połączeniu VoIP działa (nie tak jak wcześniej raz na 4-5 razy).